• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי יוחנן ברקאי

  1. י

    דגש חזק מודגש בוורד

    יש גם את הקובץ הזה (לא מצאתי בו ניקוד אבל יש בו דברים טובים)
  2. י

    לימוד תורה עם ריח רע

    מרן השלחן ערוך בסימן עט סעיף ב' פסק בסתם שאף צואה הנמצאת ברשות אחרת, אם יש ריח רע אסור לומר דברים שבקדושה. וי"א שרשות אחרת מפסקת גם לריח רע. מעשה שהיה בת"ח שהוזמן לחנוכת הבית במושב. בעל הבית שם שולחנות ערוכים בכל טוב בחצר ביתו והזמין את מקורביו. הת"ח הגיע התחיל למסור שיעור ואחר כמה דקות שם לבו...
  3. י

    שינה חוץ לסוכה

    אם הרב יצליח לענות לנו לפני סוכות יועיל הדבר מאוד, למרות שאני מבין שישנם טרדות רבות תודה רבה
  4. י

    סליחות דרך הלווין/רדיו

    יש להוסיף, שלא מצינו מי האחרונים שכתבו להקל לענות אמן אחר שעבר זמן ניכר ועוד שאף שמרן השו"ע פסק שרק בברכה שיוצא בה יד"ח יש בו דין אמן יתומה, מכל מקום גם הפוסקים הספרדים כתבו שלמעשה יש להחמיר שלא לענות אמן אם לא שמע הברכה, אף בברכה שלא יד"ח, כיון שעונשו של אמן יתומה חמור, כולל מרן הרב עובדיה...
  5. י

    שינה חוץ לסוכה

    לקראת ימי סוכות הבאים עלינו לטובה בע"ה, ראיתי מה שכבודו כתב כאן בטו"ט, אך נפשי בשאלתי. הנה דין הוא בש"ע (תרמ סעיף ח) שהולכי דרכים ביום פטורים מן הסוכה ביום. והולכי דרכים בלילה פטורים מן הסוכה בלילה. וכתב המשנה ברורה (ס"ק לט) דתשבו כעין תדורו אמר רחמנא וידוע כשאדם דר בביתו בשאר ימות השנה אינו...
  6. י

    נדר בכשרויות

    אדם הנוהג לאכול רק הכשר בד"ץ, ואף בין הבדצים הוא נוהג לאכול בדצים מסוימים. האם יש במנהג זה נדר? נפק"מ למקרה שהוא אנוס לאכול ע"פ היתר וכד' או כשבירר על רבנות מסוימת או מוצר מסוים שהוא מהודר האם צריך לעשות התרת נדרים?
  7. י

    צירוף למניין ומהירות החזן

    יישר כח על התשובה שמחתי שכוונתי לדעת גדולים רק העירו לי שהרי המשנ"ב והכה"ח בס' קצה אהא דשביל מפסיק כתבו דהיינו אפילו רואים זה את זה ויש שמש המשמש ביניהם. כלומר, שהיתר של רואים זה את זה לא עוזר כשיש הפסק רשות אחרת. אגב, אפשר לדייק מדבריהם, שכתבו רק שאף שרואים זה את זה ויש שמש, ולא הוסיפו שאפילו...
  8. י

    צירוף למניין ומהירות החזן

    א) אנו מתפללים מחוץ לבית הכנסת, וכיוון שהמקום הוא יחסית צר הציבור מתפרס לרוחב המקום. אך בצד אחד עובר שביל לצד ההפוך [כדוגמת כך: ---+- ] . הנה בס' נה רואים שיש השוואה לדיני זימון. ובפרי מגדים (א"א ס"ק יב) כתב: וכן מה שכתוב שם (ס' קצה סעיף א) רשות הרבים מפסקת אין מצטרף, הוא הדין כאן. ושם האחרונים...
  9. י

    קלי הבישול

    בחזו"ע שבת ח"ד הלכות מבשל הרב פסק בהלכה כ (עמ' שעו) במפורש שגם קלי הבישול מותר לתנם בכלי שני, וכך מוכח בסוף ההערה. (ע"ע בסעיף ו). מ"מ בהלכה שאחריו כתב הרב שטוב להחמיר בשקית תה לא לתנם בכלי שני, אלא בעירוי מכלי שני. א"כ מה דעת הרב זיע"א, האם צריך להחמיר בכל קלי הבישול או רק בתה, ואם רק בתה, מה...
  10. י

    רעיון לשיפור האתר

    גם אני מצטרף לרעיון זה
  11. י

    לטאטא רחוב בשבת

    האם מותר לטאטא בשבת חצר וכד' שמרוצף בלבנים משתלבות, שאופן עשייתם הוא ע"י חול שממלאים בין החריצים, וברגע שמטאטאים יוצא חול מבין החריצים וגם נכנס חול. האם יש בזה איסור של אשויי גומות? (לפי מה שנראה לי, מי שמטאטא כלל לא אכפת לו שנכנס חולות בין החריצים)
  12. י

    תפירה בציצית

    האם יש אפשרות להוסיף תפירה כעין לולאה בקצה הטלית כדי שהכנף לא יפול כפי שנפסק בש"ע ס' יא, טו דבעינן שיהיה נוטפת על הקרן?
  13. י

    החזרת הנוסח המקורי של ברכת המינים.

    אפשר לשלוח את המאמר הזה לאיימיל של הרבנות הראשית - rabbis@rab.gov.il
  14. י

    מתקן כלי באוכלים

    מורינו הגר"ש ללוש שליט"א כתב תשובה כאן בנוגע לאם אדם חתך פרי או ירק כדוגמת אבוקדו, בצורה כזו שמשמש ככלי נוח לאכילה, דלא הוי מתקן כלי. רציתי להעלות קצת מהרהורי ליבי אך אין אני בטוח בדברים א) ההיתר הראשון שהרב כתב- כל מה שנעשה עם הטפל למאכל ע"מ לאכול בסמוך, אינו חשוב דרך מלאכה ותיקון, אלא דרך...
חזור
חלק עליון