• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

קלי הבישול

בחזו"ע שבת ח"ד הלכות מבשל הרב פסק בהלכה כ (עמ' שעו) במפורש שגם קלי הבישול מותר לתנם בכלי שני, וכך מוכח בסוף ההערה. (ע"ע בסעיף ו). מ"מ בהלכה שאחריו כתב הרב שטוב להחמיר בשקית תה לא לתנם בכלי שני, אלא בעירוי מכלי שני. א"כ מה דעת הרב זיע"א, האם צריך להחמיר בכל קלי הבישול או רק בתה, ואם רק בתה, מה טעם יש לחלק בתה לשאר דברים?
 
שלום וברכה

מרן זיע"א באר שאף שלהלכה נקטינן שכלי שני אינו מבשל וכן דעת מרן הש"ע, כמ"ש המשנ"ב (סי' שיח ס"ק מג) אליבא דמרן ע"ש. ישנם דברים רכים ביותר המתבשלים גם כששורים אותם בכלי שני, מכל מקום אין לנו להחמיר אלא בדברים שנראה לעין שהם רכים ומתבשלים גם בכלי שני, ואין לנו לחוש בכל דבר שמא הוא מתבשל במהרה גם בכלי שני. [ולמנהג האשכנזים בלאו הכי נכון להחמיר שלא לשרות כל דבר שלא נתבשל בכלי שני מפני שנראה כמבשל]. ולגבי עלי תה כיון שלדעת רבים מהפוסקים נחשבים עלי תה לקלי הבישול שמתבשלים גם בשריה בכלי שני, נכון להחמיר כדבריהם. והוא רק לחומרא בעלמא שאין להניח שקית תה בכלי שני. וכ"כ בספק קלי הבישול אף לדעת הרמ"א יש להקל דהו"ל ספיק ספיקא. וכ"כ מרן זיע"א בגיליון יבי"א (ח"ז סימן מ הערה 3), וממלא אין להחמיר בזה בכל קלי הבישול אלא רק בדברים שנראה לעין שהם רכים ומתבשלים גם בכלי שני וכאמור. וכ"כ בילקוט יוסף ובהלכה ברורה בדין כלי שני.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון