פשוט שזה לא נכון, גם לגבי השאלה אם להתחסן לא נחשב מחלוקת וכל שכן בזה, אף אחד לא יכול לחלוק על מנהיגי הדור בעניינים אלה. גם על משה רבנו חלקו 250 ראשי סנהדראות וכולם וכל מי שהלך אחריהם נבלעו באדמה. גדולי הדור צועקים ובוכים וזה מפורסם בכל מקום וכבודו אומר לא שמיע להו?!בעניין הבחירות זה מחלוקת בין גדולי ישראל אם להצביע בכלל, וכל שכן כאן דלא שמיע להו...
גם אם זה עבירה (שלענ"ד אינה שום עבירה עיין כאן. ולא שאני מעודד לא להצביע להיפך, אלא רק מבחינה הלכתית) מ"מ פשיטא דהם מצטרפים למניין כמ"כ הש"ע בס' נה שבעל עבירה שלא נידוהו מצטרף חוץ ממחלל שבת, כופר בעיקר, ועובד ע"ז ע"ש במשנ"ב. ואף מי שעובר על עבירה אחת בקביעות ישנה מחלוקת כש"כ לעיל בשם הלכה ברורה (והיתר זה הוא הצלה גדולה ע' ערך אייפונים...) ואף מחלל שבת במלאכות דרבנן או בדאורייתא שלא בפרהסיא מצטרף, כ"ש זה וזה ברורכל השאלה על האנשים ששנו ופרשו קצת עם כל מיני דעות והשקפות שקבלו
המח' בקום המדינה לא שייכת למצב היום, וכנראה שכבודו לא יודע שקהילות רבות שינו דעתם בזה.
הגר"ח קנייבסקי חולק על כבודו, וששאלוהו על ענין הבחירות שיש שמערערים על דבריו השיב שכך היה כבר מימות מרע"ה, שנא' ויקהלו על משה ואהרן ויאמרו אליהם רב לכם כי כל העדה כולם קדושים. באמת ההשוואה בין 250 ראשי סנהדראות לכמה מחכמי דורנו היא גוזמא.
ובאמת לא רק שהיום יש קהילות שחזרו בהם ואמרו לבחור אלא אני מכיר הרבה קהילות שהיתרו לבחור והיום לא הולכים לבחור כמו הרב בן ציון בוארון והרב שמואל אוירבך והאדמו"ר מסאלנים ועוד ועוד.
גם לא הבנתי איך אפשר להביא ראיה מהגר"ח קניבסקי שליט"א שהרי אנחנו יודעים טוב מאוד מי ה"נכדים" שיושבים לידו וידוע כבר מה קרה בבחירות לאלעד וד"ל.(גם מה שצילמו מהרב קניבסקי לא מובן דבריו כי זה רק שיודעים בבירור שכך משה אמר מפי הגבורה ולא שכך אומר מפי עצמו(ואפילו מרוח הקודש).
אבל גם מה שכתבת בסוף כאילו הרב חיים קניבסקי הוא גדול הדור וכמו משה רבינו זה וודאי לא נכון כי אצל משה הקב"ה המליך אותו אבל גדול דור גדול ככל שיהיה העם "המליך" אותו ואם כן וודאי שאפשר לחלוק עליו ואפילו לתלמיד חכם רגיל אם יודע שהסנהדרין טעו באיזה דבר מחויב לא להקשיב להם ונכתבה על כך מסכת שלימה בש"ס.
באחד מספרי מעשה איש, מובא שהחזו"א לא הלך להצביע, וכשאחד שאלו ענה לו הרב שאם זה משתלם צריך ללכת להצביע ואם לא לא. אך אתה חייב ללכת! זה בערך הציטוטלדעתו של החזו"א יש היום בלבול רחב
באחד מספרי מעשה איש, מובא שהחזו"א לא הלך להצביע, וכשאחד שאלו ענה לו הרב שאם זה משתלם צריך ללכת להצביע ואם לא לא. אך אתה חייב ללכת! זה בערך הציטוט
לשאר הדברים שכתבת, זה מאוד נכון שצריך להכיר שלפעמים יש צד שני והצד השני הם גם גדולי ישראל. כי הרבה קורה כשיש ויכוח אז אנשים נוטים להצדיק את הצד שלהם ולפסול מכל וכל את הצד השני.
דברים אלו מתרחשים גם בהשקפות. שמעתי מאברך (ספרדי) שמכנה את עצמו 'בן תיירה' (כנראה כי הוא אוכל רק בדצים אשכנזים ולובש נעלי שפיץ בשבת וד"ל) שאמר בזה הלשון- אני שווונא את הברסלבים. וכששאלתי למה לשנוא? ענה לי כי ליד ביתו יש ברלסב והם רוקדים ב12 בלילה. ה' ירחם על האי גברא שבשתא. איך אדם ירא שמים ועוד בן תורה יכול לומר על קבוצה כ"כ גדולה שהוא לא מכיר אפילו קמצוץ ממנה וממנהגיה וחכמיה (שאגב היו גדולים בתורה ובעבודת ה' הפלא ופלא) שהוא שונא אותם. ה' ירחם
וכן על זה הדרך בחב"ד ומזרחי וכו' וכו'. גם אם אתה לא בהשקפתם אך הזלזול והפסילה המיידית מבלי ללמוד את שיטתם זה עוון גדול. וחייבים לעצור את הדרך הזו
אך לעניין הבחירות, גם כוונתי במה שכתבתי היתה רק לומר שיש שיטה אחרת ולא צריך להגזים שהם פסולים למניין.
אך כאמור מדברי החזו"א הנ"ל נלמד שבימינו אין שום ספק כמה יש חיוב ללכת להצביע. לא זכור לי (אולי המבוגרים יותר יאמרו) שהיו חכי"ם שמתבטאים בצורה כזו נבזית על ציבור השומ"ת והחרדים בפרט. ומפרסמים ברבים שכל מטרתם להרוס את היהדות כפשוטו!! חילולי שבת המוניים, יד לרפרומים, נישואים אזרחיים, גיור רפורמי = התבוללות ה' ירחם. חמץ בפסח ועוד ועוד.
איך אדם ירא שמים יכול להתעלם מזה ולאמר שלום עלי נפשי?! גם אם אתה לא ממש מאמין בחכי"ם החרדים או הדתיים, אבל לנו יש אינטרס גדול מאוד וחשוב הרבה יותר מכל דבר בחיים, והיא תורתנו הקדושה. וזו הדרך שבורא עולם בחר שכך נשמור על צביון התורה
והדברים ידועים שכל מי ששייך לפלג
מבזה תלמידי חכמים בצורה מפחידה
וחבל על הזמן
ולכן אותם אנשים שאתה יודע שהם מבזים את גדולי הדור לא מצטרפים למנין
מה שקורח נתחייב על מה שהיה משה רבינו מנהיג
ולא משום שמשה רבינו היה מלך וזה ענין ארוך בפנ''ע בענין מלכותו של משה שלא הייתה ממש כמו מלך ובמק''א הארכתי בזה
וגם הגרח''ק אמר את זה אז שחלקו על מרן הגראי''ל שטיינמן זצוק''ל
אני רואה כאן זלזול בתלמידי חכמים
במרן שר התורה שליט''א
ההסרטה הזאת אמיתית וכפי ששאלו ר' שלום בער סורצקין
וכן ההוראות שפורסמו בשמו כביכול מותר ח"ו למסור מי שלא מקפיד על הוראות משרד הבריאותח"ו לא התכוונתי לזלזל ברבי חיים קניבסקי שליט"א .אני רק דן לדברים שאמר וידוע מה קרה בבחירות לאלעד שהתפרסם מכתב שהיה לצד מועמד מסוים ובסוף רבי חיים המליץ על מישהו אחר.
ואי אפשר להכחיש זה.
גם לדוגמא בזמן הקורונה יצא הוראה מרבי חיים שחייב לשים מסיכה ואסור להתפלל במנין(בהתחלה) אבל באמת רבי חיים לא שם אף פעם מסיכה והיום אנחנו יודעים את דעתו האמיתית.