הנה כתב מרן הראש"ל שליט"א בילקו"י ברכות (מה' תשנ"א, בסי' קפ"ז ה"ח) דבסעודה רביעית י"ל "מגדול". וכ"כ בילקו"י (שבת כרך א' ח"ד, סי' ש' סעיף י"ד. עמ' תתקל"ד).
ושם בהערה הביא מהגרח"פ ומהבא"ח שיש לומר מגדול בוי"ו בסעודה רביעית. וכתב דכ"ה בבא"ח. וכ"ה בשו"ת תורה לשמה סי' קמט יעו"ש ע"פ הסוד לגבי סעודת מוצאי יוה"כ שחל להיות בשבת. ע"כ. ונראה שהביא זאת כסיוע לדבריו.
אלא שאחר עיוני שם, ראיתי דאזיל כל בתר איפכא, וכתב דכיון דלא היו סעודות בשבת לכן "גם אין צורך לומר מגדול בוא"ו /בו'/ אלא מגדיל" ביו"ד /בי' " (כלשונו). ואע"פ דמוכח משם שבסתם סעודה רביעית י"ל מגדול. מ"מ משמע מהילקו"י שכתב שה"ה לסעודת מוצאי יוה"כ (שחלה במוצ"ש...) וזהו לכאו' אינו, כמבואר לעיל. וצ"ב קצת (קצת כי אליבא דאמת לא כ"כ קשה, אבל לעורר לב המעיינים).
ועוד הביא שם שמתסמכים לענין הארת שבת ה"ד לענין וידוי, ואמירת תהילים במוצ"ש. ע"כ. ולכאו' בשעה"כ דף ס' ט"ב מבואר דאין לומר תהילים במוצ"ש מאותו טעם דמתגרה בחיצונים ע"ש. כ"כ בביאור טעמו שם. וצ"ב.
(ובדרך אגב, שמעתי מאחד המשבקי"ם הקרובים ממש לרב, שהרב עתה עוסק בעריכת ילקו"י ברכות חדש, ונפשי בשאלתי האם עתיד לצאת בקרוב? )
ושם בהערה הביא מהגרח"פ ומהבא"ח שיש לומר מגדול בוי"ו בסעודה רביעית. וכתב דכ"ה בבא"ח. וכ"ה בשו"ת תורה לשמה סי' קמט יעו"ש ע"פ הסוד לגבי סעודת מוצאי יוה"כ שחל להיות בשבת. ע"כ. ונראה שהביא זאת כסיוע לדבריו.
אלא שאחר עיוני שם, ראיתי דאזיל כל בתר איפכא, וכתב דכיון דלא היו סעודות בשבת לכן "גם אין צורך לומר מגדול בוא"ו /בו'/ אלא מגדיל" ביו"ד /בי' " (כלשונו). ואע"פ דמוכח משם שבסתם סעודה רביעית י"ל מגדול. מ"מ משמע מהילקו"י שכתב שה"ה לסעודת מוצאי יוה"כ (שחלה במוצ"ש...) וזהו לכאו' אינו, כמבואר לעיל. וצ"ב קצת (קצת כי אליבא דאמת לא כ"כ קשה, אבל לעורר לב המעיינים).
ועוד הביא שם שמתסמכים לענין הארת שבת ה"ד לענין וידוי, ואמירת תהילים במוצ"ש. ע"כ. ולכאו' בשעה"כ דף ס' ט"ב מבואר דאין לומר תהילים במוצ"ש מאותו טעם דמתגרה בחיצונים ע"ש. כ"כ בביאור טעמו שם. וצ"ב.
(ובדרך אגב, שמעתי מאחד המשבקי"ם הקרובים ממש לרב, שהרב עתה עוסק בעריכת ילקו"י ברכות חדש, ונפשי בשאלתי האם עתיד לצאת בקרוב? )
נערך לאחרונה: