"נהר מצרים (הלכות ספירת העומר סעיף כד). ובתשובת הגאון בעל מראה יחזקאל שבסוף ספר אילה שלוחה (עמוד צג), הביא מרבו הגאון ר' מנחם מנדל מרומנוב שהיה אומר כמה פעמים בכל יום ויום, היום כך וכך לעומר. ושכן כתב בספר מנחם ציון בדרוש לפסח. ע"ש. וכן יש מהדרין לכתוב כך וכך למטמונים בראש מכתביהם שבימי הספירה. ועיין עוד בים של שלמה (סוף בבא קמא אות מד), בני בבל אין סופרים העומר אלא בלילה, בני ארץ ישראל סופרים בלילה וביום. (והובא בארחות חיים החדש ריש סימן תפט)".מרן בחזו"ע הביא דברי הרב מרימנוב שיש ענין לספור כמה פעמים.
מצינו בכלל איסור של "בל תוסיף" בדיבור בלי מעשה?שלום כבוד הרב:
מקובל אצל מנהג הספרדים לספור ספירת העומר בבוקר לאחר התפילה ללא ברכה, ולכאו' יש כאן בל תוסיף שהרי כבר ספר בלילה בברכה?
תודה רבה
תאמר אתה. מצאת היכן שהוא "בל תוסיף בדיבור". אסור להוסיף המצווה וליטול 4 מינים או 5 פרשיות, שהוא עושה משהו ממשי, אבל בדיבור בלבד?!מהיכי תיתי לחלק? במחילה אבל החילוק לא מחלק, ומה בכך שעושה על ידי דיבור?
אה''נ אפשר שלא מצינו אבל עדיין, אין בזה שזה ע''י דיבור סיבה שלא יהיה בזה בל תוסיף, וכי במצוות שעושים עם יד שמאל אין בל תוסיף?תאמר אתה. מצאת היכן שהוא "בל תוסיף בדיבור". אסור להוסיף המצווה וליטול 4 מינים או 5 פרשיות, שהוא עושה משהו ממשי, אבל בדיבור בלבד?!
שמא כבודו ימליץ לנו על הסינון שלו, לנו בנטפרי הכל סגור.דברים נפלאים
פרוץ הכלשמא כבודו ימליץ לנו על הסינון שלו, לנו בנטפרי הכל סגור.