בחזו"ע סוכות (עמ' רא) פסק שהרואה את חבירו שנרדם חוץ לסוכה טוב להעירו. ובהערה בעמ' רד הביא מש"כ בשו"ת משנה הלכות דס"ל שאין צריך להעיר מי שנרדם בבית המדרש, משום דתשבו כעין תדורו שכך הדרך בכל ימות השנה, שכל שמותר לו ללמוד חוץ לסוכה, אין איסור אם ירדם מעט. ע"ש. ובכל זאת הרב כתב על דבריו שנראה יותר לומר שטוב לעוררו. וצ"ע במה דחהו, דאפשר לומר שאף שיש הוכחות מוצקות שגם הישן מקיים מצוה, ואין לו גדר של שוטה, ויש הוכחה מהרמב"ם ועוד ראשונים שחייבים להעירו כמש"כ בחזו"ע, מ"מ שאני הכא שגדר של מצוות ישיבה בסוכה היא כעין ישיבתנו בבית בכל ימות השנה, וא"כ סברת המשנה הלכות קיימת גם כשההלכה שחייבים להעיר, כלומר צריך להעיר את הישן מחוץ לסוכה כשישן שנת קבע או כשישן סתם כך מחוץ לסוכה, אך כשמצטרפת לה סברת כעין תדורו לכאורה יהיה מותר? וכיוון שיש בזה נפק"מ להלכה שהבאים לשעורי תורה יכולים להירדם, או בנסיעה באוטובוס, א"כ כיצד יש לנהוג למעשה?
ועוד, מדוע הרב פסק שרק טוב להעירו ולא חובה?
ועוד, מדוע הרב פסק שרק טוב להעירו ולא חובה?