• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

שוקולד ופרי העץ הוכחה שלא שינה דעתו הרשלצ. עבור הרב ללוש

יוסף דהן

Well-known member
שאלה ראשונה
מצורף המכתב מהשנה
שמבואר שלא שינה דעתו הרשלצ וזו הפיסקה האחרונה
ואם כן עולה
שבכל שוקולד יש לפטור בפרי העץ כאשר מונח לפניו.

שאלה שניה
ברך בסתמא על האורז ולא כיון לפטור השניצל כיצד ינהג
שהרי בילקוי העתיד לצאת כתוב שטוב לפטור השניצל בדבר אחר מזונות
 

קבצים מצורפים

ב"ה
א. מצוין, אז מהטעם שהזכרנו בס"ד, שהדין נותן לברך העץ בלאו הכי אם לא המנהג, ולכן כשבלאו הכי מברך העץ שיכוין על שניהם, בדומה לברכה אחרונה על למי שאכל עוגה כזית ואורז כזית, וכמו שנתבאר.

ב. מאחר שבילקו"י מבואר שלא יצא מספק פשיטא שאם בירך מזונות על האורז בסתמא לא יברך שוב על השניצל שהכל, ולכתחילה יברך על האורז ויכוין שלא לפטור השניצל ואח"כ יברך על השניצל והכל על מקומו יבא בשלום.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון