• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

המסת שוקולד בשבת

יי"ש

Well-known member
למעכ"ת שליט"א
האם מותר להמיס שוקולד בכלי עם מים חמים?
יש הבדל אם בכ"ר או שני?
וגם אם יש איסור אחר חוץ מאיסור בישול?

יישר כח ושכמ"ה.
 
לא.
להניח כמה קוביות שוקולד בתוך שקית ואת השקית בתוך כוס עם מים רותחים (כלי שני)
 
מצד מה כבודו שואל, מצד בישול אין, מצד נולד אין
א. לא יודע.. שאלו אותי, ואמרתי אשאל את החכמים כאן ולא אסמוך על דעתי.
ב. יש תשובה של הראש"ל בזה?
ג. אשמח אם כת"ר שליט"א יוכל להרחיב מעט במקורות מן הגורן ומן היקב ולסלק האיסורים והמותרים.
ד. ומה הדין באמת בסופלה?
 
ב"ה
שלום וברכה,
מצד בישול מותר משני טעמים, גם כלי שני אינו מבשל, וגם אין בישול אחר בישול ביבש, ואף שנימוח ע"י בישול, נחלקו האחרונים אם אזלינן בתר השתא שהוא יבש, או בתר לבסוף כשנימוח ונחשב לח, ולמעשה פסק בילקו"י לגבי תבשיל דגים שרובו רוטב שנקרש ע"י השומן במקרר, שמותר מדין ספק ספיקא, שמא אין בישול אחר בישול בלח, ושמא אזלינן בתר השתא שנחשב יבש.
ומצד נולד, לדידן בני עדות המזרח שקיבלנו הוראות מרן הש"ע, הרי התיר ליתן אנפנד"ה אף שיש בו שומן, ואינו סובר בזה איסור נולד, וכפי שביאר מרן שליט"א השבוע בלוין בטוטו"ד, וממילא הוא הדין בנידון זה, ורק לבני אשכנז שחוששים לדין נולד, יש לחוש.

ולגבי סופלה אצרף מש"כ בזה בעני' בעבר, ראה במצורף עמוד 8, בחלק השני אות ג.

בברכה רבה
 

קבצים מצורפים

  • 13 עלון אור השבת - יתרו - טו-בשבט תשפב - להדפסה צבעוני.pdf
    1.4 MB · צפיות: 9
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון