ב"ה
שלום וברכה,
מצד בישול מותר משני טעמים, גם כלי שני אינו מבשל, וגם אין בישול אחר בישול ביבש, ואף שנימוח ע"י בישול, נחלקו האחרונים אם אזלינן בתר השתא שהוא יבש, או בתר לבסוף כשנימוח ונחשב לח, ולמעשה פסק בילקו"י לגבי תבשיל דגים שרובו רוטב שנקרש ע"י השומן במקרר, שמותר מדין ספק ספיקא, שמא אין בישול אחר בישול בלח, ושמא אזלינן בתר השתא שנחשב יבש.
ומצד נולד, לדידן בני עדות המזרח שקיבלנו הוראות מרן הש"ע, הרי התיר ליתן אנפנד"ה אף שיש בו שומן, ואינו סובר בזה איסור נולד, וכפי שביאר מרן שליט"א השבוע בלוין בטוטו"ד, וממילא הוא הדין בנידון זה, ורק לבני אשכנז שחוששים לדין נולד, יש לחוש.
ולגבי סופלה אצרף מש"כ בזה בעני' בעבר, ראה במצורף עמוד 8, בחלק השני אות ג.
בברכה רבה