• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

תוכן לאחרונה על ידי אבי רביבו

  1. א

    חידה: איך יתכן שמאכל מסוים, במקום מסוים מותר באכילה, ובמקום אחר ייאסר?

    מאכל בשבת, אם יצא חוץ לתחום הוי מוקצה ואסור לאכלו, ורק במקומו מותר.
  2. א

    גדולים אשכנזים שכתבו שמשנה ברורה זה לאשכנזים בלבד

    זאת לא אמרתי!
  3. א

    גדולים אשכנזים שכתבו שמשנה ברורה זה לאשכנזים בלבד

    אכן כך. דברי הובנו היטב!
  4. א

    הקשר בין תשעה באב לפרשה

    איכה היתה לזונה
  5. א

    איך באה נבואה למשה רבינו בימי אבלו של אהרן

    אפשר לחלק בפשטות דמיתת משה רבינו הוי רב מובהק, ואבלות חמורה יותר. מאשר מיתת אהרון, שהיה אח של משה.
  6. א

    גדולים אשכנזים שכתבו שמשנה ברורה זה לאשכנזים בלבד

    אכן, לא דייקתי בדברי כל כך. כוונתי בדבר שכבר נהגו כך האשכנזים, בזה ודאי שימשיכו. אך בדברים המחודשים של הדור, לדעתי (האישית!) עדיף כמו הספרדים.
  7. א

    גדולים אשכנזים שכתבו שמשנה ברורה זה לאשכנזים בלבד

    אכן, ע"ז אינני חלוק עליך. רק שכוונתי שעדיף לפסוק כמו מישהו שפוסק כמו שאבותינו פסקו.
  8. א

    גדולים אשכנזים שכתבו שמשנה ברורה זה לאשכנזים בלבד

    ודאי. בדבר שנהגו אבותיו שימשיך במנהג אבותיו. אך בדבר שלא קשור לזה, אה"נ, לדעתי (בלבד!) עדיף לפסוק בזה כמו מרן זצוק"ל. (אגב, זה גופא מה שהרב פעלים אומר, שעדיף לפסוק כך).
  9. א

    גדולים אשכנזים שכתבו שמשנה ברורה זה לאשכנזים בלבד

    לא חייב. אך כך פסקו אבותיך ואבות אבותיך. אם אתה יותר חכם מהם-בבקשה.
  10. א

    גדולים אשכנזים שכתבו שמשנה ברורה זה לאשכנזים בלבד

    לצערי, כנראה שאני קשה הסברה...... שוב, אין קשר בזה שמסתמכים על פוסקים אשכנזים, וכן להיפך, הרבה פסקים של מרן זצוק"ל מוכרעים על ידי אשכנזים, ואין זה סותר את דברי כלל. כוונתי, שבדרך כלל זה כך, שספרדים ההכרעה לרוב מבוססת על פי פוסקים אחרים, ולאשכנזים ההכרעה מבוססת לרוב על פי סברתם. אין זה אומר שאי...
  11. א

    גדולים אשכנזים שכתבו שמשנה ברורה זה לאשכנזים בלבד

    שוב, אנסה להסביר, הדברים פשוטין מאוד. אתה לא פוסק כמו הספרדי בגלל גוון העור שלו, בגלל המוצא שלו, בגלל המבטא שלו, או בגלל השם של המשפחה שלו. פשוט, דרך הפסיקה היא שונה, אצלנו הספרדים יותר מסתמכים על פוסקים ואצל האשכנזים יותר על סברות. זה עיקר ההבדל. וכך תמיד היו נוהגים הפוסקים הספרדים לתת משקל למי...
  12. א

    גדולים אשכנזים שכתבו שמשנה ברורה זה לאשכנזים בלבד

    ספרדי לא צריך לפסוק כמו הרב הספרדי, נכון מאוד. אך כוונתי היא שהפוסקים הספרדים יותר מסתמכים על ספרים מאשר סברות, וכך היה נהוג מאז ומעולם ברוב מקומות הספרדים, ולכן גם אבותיך ואבות אבותיך ואבות אבותיך פסקו בדרך הזו. אתה רוצה לשנות? בבקשה! אני בטוח שמי שיפסוק כמותם, וגם מי שיפסוק כמו הספרדים, ילך...
  13. א

    גדולים אשכנזים שכתבו שמשנה ברורה זה לאשכנזים בלבד

    כי הספרדי יודע לפסוק בדרך שהספרדים פסקו. לא יצויר שבאמת יהיה אשכנזי שיפסוק לפי דרכי הספרדים, ודאי שנוכל לקבל דעתו!
  14. א

    גדולים אשכנזים שכתבו שמשנה ברורה זה לאשכנזים בלבד

    להוסיף הרבה סימני שאלה לא יעזור.... הבאתי רב פעלים, תתמודד.... אולי אסביר שוב, דרך הפסיקה של רוב חכמי ספרד היה להשען יותר על הפוסקים ופחות סברות, ודרך הפסיקה של רוב חכמי אשכנז היה להשען יותר על הסברה ופחות על הפוסקים (שוב, בדרך כלל, לא תמיד, ולא כולם.). איזו דרך פסיקה טובה יותר? אינני יכול לדעת...
  15. א

    לא להסתפר ערב שבת קושיא גדולה

    הלנו אם לצרינו?
חזור
חלק עליון