• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי אבי רביבו

  1. א

    ערבה גבוהה

    מקווה שהבנת מה הבנתי.
  2. א

    ערבה גבוהה

    את ההדסים? הכוונה שההדס יהיה גבוה מהערבה, וא"כ את הערבה תחתוך מלמטה.
  3. א

    קדיש במנחה של כיפור

    לכאורה חילוק פשוט. הפטרה.
  4. א

    קשירת הסכך - פסול?

    ודאי שדבריך צודקים, צריך שהסכך יעמוד ברוח מצויה לאחר שקשר. ואם לפני שקשר זה עף, אבל על ידי הקשירה זה לא עף, פשיט ופשיטא דכשר.
  5. א

    הנוסח המדויק בסדר הסליחות

    אין הכרח לכאורה, די"ל דאנו בצר לנו קראנוך, ובגלל זה הושיענו למען שמך. (שים לב לאותיות המודגשות).
  6. א

    חולה שיש בו סכנה ביום הכיפורים ומוכן לאכול בתנאי שאחר הבריא יוכל איתו?

    יש שאלה דומה שדן הגרש"ז אויירבך (אינני זוכר היכן), אם אדם אומר שהוא יתאבד אם אני לא אחלל שבת, האם אני מחויב לחלל. ומסקנתו של"צ לחלל. ולכאורה ה"ה הכא.
  7. א

    בקשת עזרה פדיון הבן

    בנחמה, רק צריך להזמין מראש.
  8. א

    היתר הוצאת פתיל צף במזלג ביו"ט בכדי להחליפו

    אחר המחילה. לא זכיתי להבין מה השאלה, הרי פתיל צף אכתי הוא ראוי לשימוש חוזר, רק שאין דרך העולם להשתמש, ופשיטא שכל עוד שלא זרקו בפועל לא מיקרי מוקצה, וא"כ מה שייך נידו"ד למבטל כלי מהיכנו?
  9. א

    האפליות בסימנרים

    כי המועצת רוצה שילכו לסמינר ספרדי, ואז 'ובא לציון גואל'.
  10. א

    מנהג ירושלים

    לא צריך לכעוס..... נשמח למקורות שכל ישראל הספרדים ברכו על ההלל. ? שמעת על הרמב"ם? עניתי לך, בזה לא שייך איסור, וממילא הכל בסדר אם יניחו תפילין בבוקר. אבל גבי שרווק לא יישן בירושלים, בזה היה חשש איסור, שהרבה היו ישנים ולא אכפת להם, וכן זו היתה תקנה שקשה לעמוד בה, ולכן מרן זצוק"ל התירה.
  11. א

    פסיק רישיה דלא ניחא ליה בדרבנן - הערות על הרב אופיר ודחיית כל הראיות מהשו"ע.

    מאוד, אבל מאוד דחוק. ראיתי, ואכתי לא איפרק מחולשא.
  12. א

    פסיק רישיה דלא ניחא ליה בדרבנן - הערות על הרב אופיר ודחיית כל הראיות מהשו"ע.

    כמובן. אני באתי רק לומר מה הפשט הפשוט בשו"ע. כוונתי דפשט השו"ע שההיתר הוא רק בגלל שזה לא פ"ר, ולכאורה דלא כדברי מרן זצוק"ל.
  13. א

    מנהג ירושלים

    הכא זה מנהג, לא הלכה. ולכן פשיטא שנלך אחר המנהג. בזה היה חשש איסור שהיו שעוברים על התקנה, ולכן העדיף לבטל.
  14. א

    פסיק רישיה דלא ניחא ליה בדרבנן - הערות על הרב אופיר ודחיית כל הראיות מהשו"ע.

    ראה כאן שהארכתי בזה, ולא מצאתי מנוח. https://forum.moreshet-maran.com/threads/%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%94-%D7%91%D7%93%D7%91%D7%A8%D7%99-%D7%A7%D7%93%D7%A9%D7%95-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%9F-%D7%9E%D7%A9%D7%90%D7%A6%D7%9C-%D7%92.12682/
חזור
חלק עליון