וילדו לו בנים האהובה והשנואה -משמע שהאהובה ילדה קודם וכיצד והיה הבן הבכור לשנואה
ותו מה ההו''א שיוכל לבכר
ובשם הגרא האהובה ילדה קודם אלא שהאהובה נולד לז' חודשים והשנואה אחר תשע שהו''א שנלך אחר הלידה והחידוש שהולכים אחר העיבור כי הוא ראשית אונו
והנצי'ב אומר שזה שקר מה שאומרים בשם הגר''א ואין דין...
ליקוטי הלכות סנהדרין שהאיסור להרבות נשים זה דוקא לאחר שנעשה מלך אבל אם היה לו יותר מי''ח נשים קודם שנעשה מלך אין בעיה והוא מביא לזה ראיה שכה''ג שנשא אלמנה לפני שנעשה לכה''ג ומינו אותו לכה''ג אין בעיה כיון שנשא אותה בהיתר וה''ה כאן
ויש לדון כה''ג גם בסוסים וכסף.
הצפנת פענח דן שזה תלוי שכתוב ולא...
א''כ אין היכ''ת לעבור על הלאוין הנ''ל.
ולכאורה עוד יש לדון שבנשים הכל תלוי בחלות אבל בסוסים אין נפק''מ האם הקניין חל כיון שיש לו הרבה סוסים בחזקתו הרי הוא בכלל לא ירבה לו סוס.
אינו מובן
מה לי אם יש אסמכתא הלא אינו מהתורה אלא דין דרבנן
ואפש'''ל באופ''א שהיכא שזה גזירה דרבנן שלא יעברו על דאורייתא שם זה כעין
אבל אם זה איסור דרבנן בעלמא בזה הוי יותר משל תורה.
יש לדון על התירוץ מדברי הרמב''ם שבן נח שרצה לעשות מצווה וכו'
שאולי כל דברי הרמב''ם הם במצוות שכליות כמו כיבוד אב חסד וכיו''ב אבל מצוות כמו מזוזה כלאים וכיו''ב אפשר שלא שיך בו
ומילה היתה גם קודם תורה
כתבתי בסוגריים לא נפילה רוחנית אלא נפילה מהמסלול.
וגם לא הבנתי מה עניין כפירה לכאן.
ומש'''כ שרוב הציבור עובד ] זה תלוי באיזה ציבור אצל הליטאים שמחנכים שאין חוץ מתורה ממילא יש רוב לומדים אבל אצל קהילות אחרות שיש שתי מסלולים יש רוב עובדים.
. יש שתי דרכים היום יש כאלה שרוצים להיות כמו פעם שחינוך הבנים זה רק לתורה ושכולם יהיו שקועים אך ורק בתורה בלבד ממילא אין מקום ללמד אנגלית בשביל שיידע לקרוא כמה פרוספקטים באנגלית ומי שנעבך לא ההצליח ללמוד אז זה נפילה [אין המכוון לנפילה רוחנית אלא לנפילה מהמסלול העקרי של החיים] ושילמד בכוחות עצמו...