תוכן לאחרונה על ידי אד יעלה

  1. א

    נוסח הברכה לכסות הדם בעפר?-כיסוי הדם 4

    הנוסח של הברכה לכסות הדם בעפר ולכאורה צריך ביאור מה הנוסח הזה הלא בטבילת כלים לא מברכים על טבילת כלים במים ויש שביארו כיון שמבואר שיש שתי דינים בכיסוי הדם שצריך לשים עפר גם מלמעלה וגם מלמטה [וכמבואר במה שכתבנו בכיסוי הדם 1] וזהו שאומרים בעפר כנגד שתי החלקים [ואולי צ''ע ממלה ופריעה שגם שם יש שתי...
  2. א

    קושיית האחרונים בכיסוי הדם -כ''ה 5

    מבואר במשנה ריש כיסוי הדם שביו''ט לא שוחטים כיון שא''א לכסות ובשלחן ערוך סימן כח סעיף כא מבואר שמי שאין לו עפר לכסות לא ישחט והגר''א שם בסק''יט הביא מקור לדין זה מהמשנה הנ''ל. ובגיליון מהרש''א הקשה הלא באו''ח סימן יג מבואר דינא דהמרדכי שמי שיש לו בגד ארבע כנפות בלא ציצית מותר ללובשו בשבת כיון...
  3. א

    האם כיסוי הדם דוקא בשחיטה-כיסוי הדם 3

    מבואר בתוס' בר''פ כיסוי הדם שלאו דוקא בשחיטה יש דין כיסוי הדם שהלא גם במליקה יש דין כיסוי אלא הכלל הוא שכל היכא שמתיר באכילה יש כיסוי ומה שכתוב שהנוחר אין בו כיסוי כיון שהוא לא מתיר באכילה אבל היכא שמתיר באכילה אפילו במליקה איכא והביאו התוס' שהלא לא כתוב ושחט אלא ושפך ולענ''ד קשה שהלא בהמשך...
  4. א

    האם כיסוי הדם הוא המשך של השחיטה-כיסוי הדם 2

    לכאורה יש כמה ראיות שכיסוי הדם הוא המשך של השחיטה וכבר מבואר כן ברא''ש בר''פ כיסוי הדם ויש גם להביא מדברי המשנה שביו''ט שאינו יכול לכסות הדם לא ישחוט ומכאן למד הגר''א מקור לדין שכל היכא שאין יכול לכסות הדם לא ישחט והביאור בזה כיון שאם אינו מכסה הדם זה מגרע גם בשחיטה ויש לדון בראיה זו ועוד מבואר...
  5. א

    כיסוי הדם בחול למעלה ולמטה-כיסוי הדם 1

    מבואר בריש פרק כיסוי הדם שיש דין שצריך לכסות הדם בעפר גם מלמעלה וגם למטה כיון שכתוב בעפר ונח' רש''י ותוס' האם את העפר למטה צריך לזמן בפה או שסגי שיש שם עפר וביאר הבית הלוי שורש פלוגתתם האם העפר למטה הוא חלק מדין כיסוי הדם וממילא צריך הזמנה בפה או דלמא הוא רק תנאי בכיסוי הדם שלמעלה . וידוע לתלות...
  6. א

    גדולי ישראל באמירות ברורות נגד הגיוס [מתעדכן]

    עוד הפעם הגוש האמוני הזה ד' יצילנו מהגוש הזה.
  7. א

    זלזול בכבוד בית כנסת חמתו גובר

    למה ליצנות אדרבה
  8. א

    האם היה מותר לאבות לקיים כל התורה ?

    יש ע''ז תורה בבית בריסק וכמדומני גם שיעור במנחת אשר בבראשית
  9. א

    שימוש בכוס הפלא בשבת

    היכן מצאת שגרם כתיבה אסור וביותר באופן שאינו מתקיים וגם גרם כתיבה?
  10. א

    בעניין הדלקת נר שבת

    לא הבנתי כיצד לומדים שאין שלום אלא באור שכתוב וירא את האור כי טוב כתוב שאור זה טוב זה אומר שזה שלום ועל דרך סוד הדברים מבוארים היטב כיון שמידת יסוד הוא שלום כעין שכתוב הנני נותן לו את בריתי שלום ועניין טוב זה יסוד ככתוב ראה צדיק כי טוב ממילא וירא אלוקים כי טוב זה מקור לשלום
  11. א

    האם נכנסו לתיבה אדני השדה ועופות הגדלים באילן

    יש לדון מהו חיבורה לקרקע האם יונקת מהקרקע כאילן ולפי''ז א''ש תירוצו או שהיא מוברת לקרקע עולם ולא יעזור להביא אדמה
  12. א

    מדבר שקר תרחק

    הם לא צריכים שתקרא את התקנון אלא שתגיד שקראת את התקנון והם לא יהיו כפופים לתביעות.
  13. א

    אקדמיה - מכללה חרדית , דעת הרב עובדיה זצוק''ל

    ויש כאן גם ע''ה מכל גווני הקשת ומי יימר שייזדמן לו הת''ח אולי הע''ה?
  14. א

    בנין הפרענצס' בישיבת פונוביז' בשמח"ת

    אולי ס''ל שביו''ט הואיל והותר מגבן ביוט הותר גם בנין כשיטת תוס' בשבת ודלא כהרמבן ר' יצחק אלחנן מצרף זאת לעניין מי שנפלה סוכתו ביוט
  15. א

    קונטרס מים מגבא - אשמח להארות והערות

    יישר כח נשמע מעניין מאד והגיוון במראי מקומות מעורר התפעלות. ומשיחתו של מר למדנו ששמו גרינפלד באמת
חזור
חלק עליון