ב. מדוע הנוגע בעובר טריפה טהור הלא אין ק''ו בכה''ג.
יש מקשין מדוע הנוגע בעובר של בהמה טריפה טהור הלא בכה''ג אין ק''ו כיון שהאמא לא מתירה אותו באכילה וממילא מנ''ל שמטהרת אותו והלא השחיטה כלל לא מועילה לוולד שהרי אם האם טריפה והולד אינו טריפה ושחטו את האמא דהויא שחיטה שאיננה ראויה מבואר בסוגיא...
ד. האם גם בנפתח כפיקה הנוגע טהור.
הגמרא בבכורות כב. מבואר שבהמה שנמצאת בעובר האמא קודם שנפתח כשיעור פיקה נחשב טומאה בלועה ולאחר שנפתח מטמא וברש''י ובתוס' שם מבואר שמה שמבואר במשנה אצלינו שהנוגע בעובר טהור היינו כשלא נפתח כפיקה אבל אם נפתח כפיקה טהור ומבואר מדברי רש''י ותוס' שטעם הטהרה של הרועה...
ג. הנוגע באבר היוצא האם נטמא.
למדנו במשנה שרועה הנוגע בעובר שמת אינו נטמא ויש לדון מה הדין אם נגע באבר היוצא, ולעיל למדנו בדברי בעה''מ שהמשנה דברה על אבר היוצא כיון שעל הועבר בלא''ה טהור מדין טומאה בלועה. ובאמת שהתוס' עב. בד''ה וחכמים הביאו שבטהור פשוט שאם נגע במה שהוציא ידו טהור אבל בטמא נחלקו...
א. בפלוגתת רבנן ור' יוסי הגלילי ומדוע לא אמרינן טומאה בלועה.
במשנה מבואר שרועה שנוגע בעובר מת בתוך מעיה של הבהמה לת''ק טהור ור' יוסי הגלילי בטמאה טמא ובטהורה טהור,ומבואר בגמרא טעמא דת''ק מק''ו שאם השחיטה של האמא מועילה להתירו באכילה ק''ו שלא יהיה טמא והקשו הראשונים מדוע צריך להגיע לטעמא דק''ו...
זה פשוט שהיכא שאדם לומד תורה ונזדמן לו מצוות כיסוי הדם או שאר מצוות מעין אלה שאם יש אדם אחר שיעשה את המצווה פשיטא שאינו צריך להפסיק מלימודו כיון שיש אדם אחר שיכסה את הדם .
ונסתפקתי אם אדם לומד תורה ובשעה שהוא לומד תורה אביו מבקש ממנו מיים והוא יכול לדאוג שאדם אחר יביא לאביו מיים האם זה נחשב יכול...
א. לפעמים נופל המסננת של הברז ולכאורה להחזירה בשבת הוי דאוריתא
ב. יש מוטות ששמים עליהם מגבות וכיו''ב והמוטות האלה שמים אותם ע''ג זיזים המחוברים לקרקע צריך לדעת מה דינם.
וכן יש בשירותים מוט קטן ששמים עליו גליל טישו והמוט מחובר לזיזים שמחוברים בקרקע האם מותר להכניס ולהוציא טישו בשבת
ג. האם הספרדים...
בספיקות הגמרא כרכו בסיב
א.
הגמרא מסתפקת בכרכו בסיב והוציא את העובר האם קדוש בבכורה ומבואר ברש''י שהספק הוא האם הויא חציצה או לא ומבאר באגרו''מ שהצד שלא יהיה חציצה כיון שהויא לצורך הוולד כדי לחממו וכיו''ב יש לדון שלא הויא חציצה וראיתי שואלים אטו אדם שלובש בגדים במקווה לצורך חיממו אטו לא יהיה...
עלה לי היום בתפילה רעיון
שאחרית ענינו מלכות שהוא אחרון הספירות וכמו מגיד מראשית אחרית
חיים שהוא הבינה
שבע מלשון שבע ספירות דהיינו כל הז''א ונו''ק
ושלום שהוא היסוד כמו שכתוב הנני נותן לו את בריתי שלום
כלומר שמהבינה דרך הז''א והיסוד יהיו מחוברים למלכות.
אשמח לשמוע חוו''ד.
??????????????
מה הכוונה סתם
כיון שהיינו צריכים לדעת ברוה''ק שלא זאת התשובה
א''כ כבר אין מקום לחידות שכולנו יודעם כבר את התשובה.
ואולי כוונתך שמכאן ולהבא לא לזרוק תשובות לא על אחד מחכמי התורה