Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
כתב בספר פנים יפות בפרשת קדושים :
ומטעם זה הזהירו חז"ל שלא להסתכל בצורות חמה ולבנה,
והוא שאמר הכתוב [דברים ד, יט] ופן תשא עיניך השמימה וראית את השמש ואת הירח וגו'
שע"י הראיה יגרום לו לעבוד אותם אף על פי שאינו מתכוון ויודע שאינם אלוהות אעפ"כ אסור להסתכל בהם,
פי"ט פי"א ולא תכחשו פירש"י לפי שנאמר וכחש בה משלם קרן וחומש למדנו עונש אזהרה מנין, צ"ע דלא בעינן אזהרה לממון,
וכן בדיבור הבא ולא תשקרו לפי שנאמר ונשבע על שקר ישלם קרן וחומש למדנו עונש אזהרה מנין, צ"ע כנ"ל ועוד צ"ע מדוע צריך שתי אזהרות,
ובדיבור שאח"כ אם גנבת סופך לכחש סופך לשקר צ"ע מה ההבדל בין...
נד. בגמ' הואיל וגזברים תובעים אותו בשוק,
ויש לדקדק בהא דאמר בשוק האם הוא משום האיסור לא תבוא אל ביתו לעבוט עבוטו וכמבואר לקמן [קיג.] שגם שליח ב"ד אינו רשאי להיכנס לביתו,
אמנם צ"ע דהא כתיב התם כי תשה ברעך ונדרוש רעך ולא הקדש כדדרשינן בכל מקום,
ומצינו לשון זה גם לעיל [מו.] היו חמריו ופועליו...
נג. רש"י ד"ה לא תפסה - שאפילו לא היה המעשר שוה אלא שלוש פרוטות נתפס כל האיסר עכ"ל,
משמע שצריך מ"מ ג' פרוטות ולא סגי באחת וצ"ע מ"ט,
וגם אינו רוב האיסר שהרי יש בו ח' פרוטות כדתנן בריש קדושין,
נה. רש"י ד"ה אף אמצע הקדש – דבלאו מיעוטא לא מצית למיגמר אמצע הקדש מסוף הקדש דהתם משום דלא שייכא ביה חומש הוא,
צ"ע הרי היא פלוגתא דתנאי האם למדים אפשר משאי אפשר כמבואר ביבמות [מו.]