• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הערות והארות מסכת בבא מציעא

פג. בגמ' ותברא בזיזא דמחוזא פירש"י קורה היוצא מן הכותל ובולטת לרשות הרבים,
צ"ע הא מבואר במשנה ב"ב [ס.] שאין מוציאין זיזין לרה"ר וא"כ בעל הזיז צריך לשלם דהוי בור ברה"ר ?
עוד שם בגמ' למען תלך בדרך טובים ופירש"י לפנים משורת הדין,
צ"ע דה"ל לאתויי קרא דכתיב באורייתא דדרשינן לעיל [ל:] אשר יעשון זו לפנים משורת הדין ?
 
עוד שם בגמ' למען תלך בדרך טובים ופירש"י לפנים משורת הדין,
צ"ע דה"ל לאתויי קרא דכתיב באורייתא דדרשינן לעיל [ל:] אשר יעשון זו לפנים משורת הדין ?
כבר הקשו כן התוס' בב"מ דף כד: ד"ה לפנים משורת הדין עי"ש במה שתירצו
 
פג. בגמ' ותברא בזיזא דמחוזא פירש"י קורה היוצא מן הכותל ובולטת לרשות הרבים,
צ"ע הא מבואר במשנה ב"ב [ס.] שאין מוציאין זיזין לרה"ר וא"כ בעל הזיז צריך לשלם דהוי בור ברה"ר ?
עוד שם בגמ' למען תלך בדרך טובים ופירש"י לפנים משורת הדין,
צ"ע דה"ל לאתויי קרא דכתיב באורייתא דדרשינן לעיל [ל:] אשר יעשון זו לפנים משורת הדין ?
שאלה יפה. אולי מייירי שקנה בית שיש עמה זיז והרי הוא בחזקתה כמבואר בסוף המשנה. וע״ע קול דודי כאן.
 
פג. רש"י ד"ה שקולאי - ותברו ליה שלא במקום מדרון ובפשיעה,
צ"ע מדוע הוצרך לזה והרי היו שומרי שכר כמבואר בגמ' ?
פג: בגמ' קוצים אני מכלה מן הכרם,
צ"ע הרי דינו של גנב אינו במיתה ? [ולא משמע בגונב נפשות]
 
בבא מציעא צ:

רש״י ישב לה קוץ בפיה - ואינה יכולה לאכול מן הדישה
מהו - מצוה ליטלה או אין מצוה ליטלה

לכאורה הלשון ״מצוה״ אינו מדוקדק ואולי צ״ל מצווה ודו״ק
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון