הערות והארות מסכת בבא מציעא

פג. בגמ' ותברא בזיזא דמחוזא פירש"י קורה היוצא מן הכותל ובולטת לרשות הרבים,
צ"ע הא מבואר במשנה ב"ב [ס.] שאין מוציאין זיזין לרה"ר וא"כ בעל הזיז צריך לשלם דהוי בור ברה"ר ?
עוד שם בגמ' למען תלך בדרך טובים ופירש"י לפנים משורת הדין,
צ"ע דה"ל לאתויי קרא דכתיב באורייתא דדרשינן לעיל [ל:] אשר יעשון זו לפנים משורת הדין ?
 
עוד שם בגמ' למען תלך בדרך טובים ופירש"י לפנים משורת הדין,
צ"ע דה"ל לאתויי קרא דכתיב באורייתא דדרשינן לעיל [ל:] אשר יעשון זו לפנים משורת הדין ?
כבר הקשו כן התוס' בב"מ דף כד: ד"ה לפנים משורת הדין עי"ש במה שתירצו
 
פג. בגמ' ותברא בזיזא דמחוזא פירש"י קורה היוצא מן הכותל ובולטת לרשות הרבים,
צ"ע הא מבואר במשנה ב"ב [ס.] שאין מוציאין זיזין לרה"ר וא"כ בעל הזיז צריך לשלם דהוי בור ברה"ר ?
עוד שם בגמ' למען תלך בדרך טובים ופירש"י לפנים משורת הדין,
צ"ע דה"ל לאתויי קרא דכתיב באורייתא דדרשינן לעיל [ל:] אשר יעשון זו לפנים משורת הדין ?
שאלה יפה. אולי מייירי שקנה בית שיש עמה זיז והרי הוא בחזקתה כמבואר בסוף המשנה. וע״ע קול דודי כאן.
 
פג. רש"י ד"ה שקולאי - ותברו ליה שלא במקום מדרון ובפשיעה,
צ"ע מדוע הוצרך לזה והרי היו שומרי שכר כמבואר בגמ' ?
פג: בגמ' קוצים אני מכלה מן הכרם,
צ"ע הרי דינו של גנב אינו במיתה ? [ולא משמע בגונב נפשות]
 
בבא מציעא צ:

רש״י ישב לה קוץ בפיה - ואינה יכולה לאכול מן הדישה
מהו - מצוה ליטלה או אין מצוה ליטלה

לכאורה הלשון ״מצוה״ אינו מדוקדק ואולי צ״ל מצווה ודו״ק
 
חזור
חלק עליון