Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
שמאי אומר עשה תורתך קבע אמור מעט ועשה הרבה והוה מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות.
יש להבין מה הקשר בין קביעת עיתים לתורה לבין לומר קצת ולעשות הרבה וקבלת השני בסבר פנים יפות.
כל המשנה הולכת אחר הרישא שצריך לעשות תורתו קבע, ממשיך התנא אחד המפריעים בהצלחת לימוד התורה הוא שהאדם אומר שילמד 7 דפי גמרא...
השו"ע בסימן תנ"ב כתב שקודם זמן איסורו הוי כנותן טעם בר נותן טעם דהיתרא ולכן לדעת השו"ע מותר לכתחילה לבשל בכלי שאינו בן יומו קודם הפסח.
דעת הרמ"א שאסור והכף החיים החמיר כהרמ"א כדרכו בדיני הפסח שיש להחמיר כדעת הרמ"א.
דברי הם דברי הילקוט יוסף בכמה מקומות, ועל מנת שלא יחשדוני בדבר שאינו אעתיק לפניכם את דברי הרשל"צ שליט"א:
בשו"ת יבי"א ח"ט (יו"ד סי' כ', בחאו"ח סי' קח) כתב דמרא דשמעתתא לומר סב"ל נגד מרן הוא מרן החיד"א, ועיקר הכלל הזה שחידש לנו מרן החיד"א רבים מהאחרונים לא ס"ל הכי. ושם כתב שאדם שנהג מנהג לברך ע"פ...
א. רבותיו של החיד"א לא רק בסב"ל נקטו דלא כמרן אלא בהרבה הלכות נקטו כנגד מרן ואפילו לקולא. והאחרונים ניסו ליישב זאת במנהג קדמון וכו', אמנם לאורח כל הדרך רואים שרבותינו הספרדים נטו להתייחס לקושיות האחרונים ונטו מדברי מרן... והקושיא היא לא רק בסב"ל הם גם במנהגים וכו'.
ב. אי אפשר להורות להחמיר ברבים...