• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי בניהו שמש

  1. ב

    כ' סיון

    כ' סיון נקבע ע"י הראשונים ליום צום ואבל בארצות אירופה (אצל הספרדים לא היה מנהג זה) בעקבות צרות רבות שהיו באותו יום ובאותה תקופה ואינו חל בשבת לעולם, וכמ"ש המג"א בסימן תק"ף ויעויין בזה בספר יסוד ושרש העבודה
  2. ב

    טבילה בליל שבועות

    כי כך כתבו הפוסקים ולא נתבאר אירת להדיא בד' האר"י ועיין מ"ש האריך בזה הר'יעקב הלל בוישב הים
  3. ב

    בדרכי אבות - מנהגי חכמת האמת

    ישר כח ! בשורה טובה לעולם התורה !
  4. ב

    טבילה בליל שבועות

    לא קשור גם אם נאמר שברכת התורה נוהג ע"פ מנהגו של עולם, הזמן שקובע לברכות התורה הוא עה"ש בלי קשר האם נתחייב או לא
  5. ב

    🔥 השריפה בבית מדרשו של מרן

    מה הקשר ?? לפי טענה לא עניינית זו אפשר לומר ח"ו, רק היה חשש שמדובר בצעיר חרדי, ותראו ... ח"ו ...
  6. ב

    חוק הגיוס ה״פושר״

    ברור שהכל היה הסחת הדעת נראה שאריה דרעי שכידוע מאוד מעורב בענייני ביטחון המדינה ידע דבר או שניים על כל זה מעניין מה יקרה עם הגיוס כשייגמר הסיבוב עם איראן
  7. ב

    זמן רבינו תם: מרן השו"ע נהג כרבינו תם לקולא בכניסת שבת?

    מסתימת דברי כל הראשונים (חוץ מאחד) והשו"ע נראה דהכוכבים יכולים להופיע בכל הרקיע ולאו דוקא במערב, וכן משמע להדיא בנו"כ בשם הראשונים דס"ל כר"ת וכמובן מהמנחת כהן יש שיטה שה' מיל זה 25 דק' ?? מעודי לא שמעתי על שיטה כזו ...
  8. ב

    🔥 השריפה בבית מדרשו של מרן

    בהחלט יתכן
  9. ב

    הנוסע למקום עבירה האם אומר תפילת הדרך?

    למה לא ? העבירה היא לא בעצם הנסיעה ! אולי צל''ע מה דין הנוסע בשבת ויו''ט ...
  10. ב

    🔥 השריפה בבית מדרשו של מרן

    דוקא יש טוענים שזה היה אחד מתחזה לחרדי ואולי זה היה מרגל עם ציצית, מי יודע ?
  11. ב

    זמן רבינו תם: מרן השו"ע נהג כרבינו תם לקולא בכניסת שבת?

    כי למה שחז''ל יתנו לנו סימן ללילה, סתם ג' ככובים בינונים וכוונתם ל3 כוכבים קטנטנים שבקושי ניתן לראותם, שיוצאים באמצע רקיע עם אלפי כוכבים ... זה לא סימן 'מובהק', ואם הכוכבים במערב, למה רוב הראשונים דאזלי כר''ת סתמו ולא פירשו את זה ? דוחק. ואם אלה הם הכוכבים הבינונים, אז הגע בעצמך מה הם הכוכבים...
  12. ב

    מדוע הוצרכה התורה ללמד שיש לאשה דיני נזירות?

    למה לא ילפי' בגז"ש מנדרים כמ"ש הגמ' בריש נדרים לענין ידות נזירות (לפי הא"ד השני)
חזור
חלק עליון