• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי בנימין לוריא

  1. ב

    ברכה אחרונה על טפל

    בילקו"י ברכות כרך א' עמ' תקמ"ג כתב גבי ברכה אחרונה על וופלים: "אולם בוופלים של החברות הנ"ל לכאורה יש לברך בורא נפשות כל שאכל שיעור כזית מן העיסה של השוקולד, שהרי כל שלא היה שיעור ברכה אחרונה על העיקר וכן יש שיעור ברכה אחרונה על הטפל, יש לו לברך ברכה אחרונה על הטפל. ולכן טוב שיאכל או ישתה דבר...
  2. ב

    הלכות תקיעת שופר בילקוט יוסף

    עמ' תל"ו-תל"ז.
  3. ב

    הפורום עבר שדרוג גירסה - ניתן להעלות כאן שיפורים באגים

    כשאני שם קישור על מילה, רואים את המילה הצבועה פחות טוב מבעבר. ככה: כאן. (בעבר כמדומני שהיו רואים את זה ככה: , שזה בולט יותר).
  4. ב

    בירך נפשות לפני ששתה מים, האם יצא ידי חובה?

    בילקו"י ברכות כרך ב' הנדפ"מ עמ' תתקי"א כתב: "מי שטעה ובירך על המים ברכה ראשונה "בורא נפשות רבות", יצא בדיעבד, וטוב שיהרהר ברכת שהכל בלבו. ולאחר השתיה, יש להרהר בלבו ברכת נפשות, ולא יחזור לברך שוב נפשות".
  5. ב

    ליקוי ירח במבט רבותינו

    שמעתי שבזוה"ק בפרשת השבוע שהיתה - פרשת כי תצא נכתב ע"ז. אגב, ראה כאן אם יש לברך ע"ז.
  6. ב

    אסור להאריך שעון שבת!

    זה מה שהצלחתי לסרוק...
  7. ב

    קבוקים ושניצל

    בילקו"י ברכות כרך ב' עמ' תשצ"ד כתב: "אמנם בשניצל הציפוי הוא דק ואינו עשוי למאכל בפני עצמו, וכל אכילתו היא רק בשילוב העוף, אבל בנ"ד (קבוקים. ב.ל.) המעטה הוא טעים וערב לחיך, ויש בנ"א אף שאוהבים את המעטה יותר מהבוטן עצמו, בגלל טעמו המשובח, ויש שאף משאירים את הבוטנים ואוכלים רק את החיפוי דבר שלא...
  8. ב

    אסור להאריך שעון שבת!

    הדיבור הוא לא על עצם הדבר, שזה כבר נידון בעבר ובמקומות אחרים, אלא אחרי שידוע ומקובל שלדעת מרן מותר להזיז, כעת נכתב שבשעונים שלנו אין היתר זה, וכתב שאינו יודע על מה סומכים להקל וכו' עיי"ש.
  9. ב

    בשורה טובה תדשן עצם | יצא לאור ילקוט יוסף ברכות ח"ב סימנים קע"ז-ר"ד

    גם שבוע שעבר הרב אהרן זכאי אמר כעין זה.
  10. ב

    אסור להאריך שעון שבת!

    שמעתי רבים מדברים ע"כ שמרן הראש"ל בילקו"י שבת כרך ב' (עמ' תרס"ב) כתב אחרת ממה שהיה מקובל שמותר להאריך שעון שבת, וכתב שכל מה שהיה היתר זה רק בשעונים שהיו פעם, אבל בשעונים שיש היום זה בעיה. לא ראיתי שדיברו ע"ז כאן... עכ"פ, גם מה שכתב שם כמדומני זה רק מספק שאינו יודע איך זה עובד. ושמעתי שיש מחלוקת...
  11. ב

    ספר "תורת מרן" - שו"ת מהרב שמעון ללוש

    אני מצאתי בעמ' תשכ"ב ובעמ' תשפ"ז ובעמ' תשצ"ד. כפי שהבאתי כאן.
  12. ב

    ספר "תורת מרן" - שו"ת מהרב שמעון ללוש

    ראיתי בילקו"י ברכות כרך ב' החדש, שבכמה מקומות ציין לספר תורת מרן.
  13. ב

    סליחות בלוויין

    הובא בקישור שהובא לעיל: https://forum.moreshet-maran.com/threads/%D7%A1%D7%9C%D7%99%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%93%D7%A8%D7%9A-%D7%94%D7%9C%D7%95%D7%95%D7%99%D7%9F-%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%95.1643/page-2#post-195751
  14. ב

    שבע ברכות בשבת חתן

    היש אומרים הזה לא רלוונטי למה שמרן נהג באותה פעם.
חזור
חלק עליון