• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי בנימין לוריא

  1. ב

    בשורה טובה תדשן עצם | יצא לאור ילקוט יוסף ברכות ח"ב סימנים קע"ז-ר"ז (עם הנושא על הבמבה)

    מסתבר שלחברי הפורום זה יוכל להגיע לפני שזה יגיע אליהם ובמחיר זול יותר.
  2. ב

    מישהו יודע איפה מר''ן הראשל''צ מזכיר את הגולם מפראג

    אגב, יש מישהו שיודע איך אפשר להשיג את השיעור הזה (מוצ"ש כי תשא כ' אדר תשס"ד)? חיפשתי ברשת בהלכה יומית ובדר וסחרת וכו', חיפשתי בקול הלשון, חיפשתי באוצר מרן, דיברתי עם דר וסחרת, (דיברתי עם מחבר הספר מנהגי הראש"ל בעצמו), ולא הצלחתי להשיג.
  3. ב

    מישהו יודע איפה מר''ן הראשל''צ מזכיר את הגולם מפראג

    במנהגי הראש"ל - ענייני תלמוד תורה פרק ג' הערה ה' כתב:
  4. ב

    האם מרן הראשל"צ שליט"א חולק על אביו זצ"ל או שפשוט חזר בו?

    ביבי"א ח"ז סי' מ"ב כתב להקל להניח דבר לח שמצטמק ורע לו, מטעם ס"ס, שמא הלכה כרמב"ם ורשב"א ור"ן שאין בישול אחר בישול בלח, ואת"ל שיש בישול אחר בישול בלח שמא מצטמק ורע לו מותר (ושכן מסתבר דעת מרן השו"ע). ואילו בילקו"י כתב: ואמנם אפש"ל שאינו סותר, שביבי"א דיבר באופן כללי על דבר שמצטמק ורע לו (כגון...
  5. ב

    מיעוט לח ורובו יבש - דעת מרן

    ביבי"א ח"ז סי' מ"ב נכתב בהערה:
  6. ב

    תהלים לאשה בתשעה באב

    צירפת מיתד המאיר.
  7. ב

    קדיש לסיום מסכת

    במכתב שהובא לעיל:
  8. ב

    כינוס ''נקבצו'' שע"י איגוד האברכים והקהילות בהשתתפות מרנן ראשי הישיבות שליט"א המשא המרכזי מאת מרן מנהיג הדור שליט"א - חיזוק לקראת בין הזמנים אב תשפ''ה

    אני לא יודע למה דנים פה כאילו הכינוס מיועד רק לבחורי ישיבות... הכינוס מיועד "לאברכים ובני הישיבות", ואפי' שם הארגון הוא "איגוד האברכים". כמובן שיש מקום ויבואו בעז"ה גם הרבה בחורי ישיבות, אבל זה לא כנס הכנה לישיבות גדולות, אלא כינוס חיזוק לקראת בין הזמנים לאברכים ובחורי ישיבה.
  9. ב

    הנחת לחם קפוא על הפלאטה

    כך הבנתי. לא חושב שיש אי הבנה. אבל כוונתי שהמים שכרגע ניכרים הם המים שהיו מעורבים בעיסה והם חלק גמור מהלחם (שכעת יצא החוצה). ולא הבנתי למה כתבת שהטיפות נחשבות כלא מבושלות, הרי אלו לא מים חדשים אלא מים שהיו בתוך העיסה ועברו אפיה.
  10. ב

    בד"ץ

  11. ב

    מי שברך על היין ולא היה בדעתו לשתות מים או שאר משקים האם מברך שהכל

    בפשטות כל מה שדוייק מדבריו היינו רק ללמדנו דין "נמלך". הטעם של יין שפוטר שאר משקים הוא מכיון שהמשקים טפלים ליין. וא"כ הדין דומה למי שבירך על פרי עץ ורוצה לאכול פרי אחר. שצריך שיהיה לפניו או שיהיה בדעתו לאכול את הפרי האחר, דאל"כ הוי כנמלך. והיינו כדנכתב לעיל שאם חשב להדיא שאינו רוצה לשתות, שלא...
חזור
חלק עליון