• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי הרב שמעון ללוש

  1. ה

    ב' כזיתות לסועדים?

    ב"ה יש מחלוקת מהו לחם עוני שהתורה אמרה לאכול ממנו כזית בלילה זה, האם לחם שעונים עליו דברים הרבה, וא"כ אז צריך שיהיה שלם כמו כל לחם של ברכה, או לחם עוני מה עני דרכו בפרוסה אף כאן צריך חצוי ולא שלם, ומספק מברכים על שניהם, העליון שלם בשביל הדעה הראשונה, והאמצעי חצוי בשביל הדעה השניה, והתחתון שלם...
  2. ה

    כמון

    ב"ה אפשר לסמוך על הכלל "אחזוקי ריעותא לא מחזקינן", וכן על ביטול קודם הפסח.
  3. ה

    כשרות חתם סופר פתח תקוה האם היא טובה?

    ב"ה שלום וברכה, אין הכשר לא טוב, יש מוצר יותר בעייתי או פחות בעייתי, וכשרות זו מצליחה לשמור עליו יותר וזו פחות, לכן כל עוד לא מתברר שמוצר זה בכשרות זו בעייתי, אין צורך הלכתי לחשוש, ויש להאמין לגוף הכשרות שכותבים עליו "מהדרין", מדין עד אחד נאמן באיסורים, גם אם זה גוף שמדברים עליו. אא"כ גדולי...
  4. ה

    הכשרת שולחן לפסח - דחוף

    ב"ה זה נקרא רוב שימוש, אבל בשלחן יש מנהג לערות אף שרוב תשמישו בצונן
  5. ה

    חמץ גמור

    ב"ה שלום וברכה, העיקר שתהיה מחיצה גמורה שחוצצת בהחלט בינו לבין החמץ, באופן שאין סיכוי שיתבלבל בפסח ויפגש עם החמץ. בברכת פסח כשר ושמח
  6. ה

    בדיקה בחדר המדרגות

    אם עדין לא בדקו שיבדקו עכשיו
  7. ה

    בדיקה בחדר המדרגות

    ב"ה שלום וברכה, זוהי רשות משותפת ומחוייבים כולם בבדיקתה, לכן בדר"כ מתחלקים לפי שטח השימוש, ואם אין אחריות מצד יתר השכנים יעשה בעצמו, עכ"פ א"צ בנקיון קפדני וכו', רק לראות שאין איזו חבילת ביסלי או חמץ אחר שיש לו חשיבות שאם ימצאו אותו בפסח עלולים לקחת אותו לבית או לאכול ממנו, בברכת פסח כשר ושמח
  8. ה

    הכשרת שולחן לפסח - דחוף

    ב"ה שלום וברכה, עצם זה שפעמים אוכלים עליו בלא מפה יש לקיים בו המנהג של עירוי, ואם בפסח אוכלים עליו רק עם מפה א"צ הכשר. בברכת פסח כשר ושמח
  9. ה

    יין אדום יבש האם מערבים מים?

    ב"ה שלום וברכה, איני יודע אם מאה אחוז, אבל כן שמעתי כמה פעמים שיינות יבשים באופן כללי בודאי "הרוב" שבהם הוא יין ולא משהו אחר. ועדין זו שמועה שמקובלת, אבל בלי אחריות. בברכה רבה
  10. ה

    שאלה למעשה ברכות התורה

    ב"ה אם קם רק לקריאת שמע וערבית וחוזר לישון שיסמוך על אהבת עולם, אבל אם מתכוין להישאר ער ומסתמא ידבר דברי תורה וכו' עדיף שיברך ברכות התורה קודם ערבית.
  11. ה

    לגבי תפלה ועוד

    ב"ה ליישב דעת עקרת הבית זה לא בכלל עשיית צרכיו, זה בכלל התארגנות הבוקר בבית שמותר.
  12. ה

    תנור פירוליטי

    ב"ה בעיקרון אם רוב תשמישם של המסילות והרשת אינו להניח עליהם מאכלים באופן ישיר, אלא ע"ג תבניות שעליהם או נייר אפיה, בודאי שיועיל הגעלה, וא"צ נייר כסף. אבל מזה שהצריך ציפוי בנייר כסף הבנתי שמדובר כשמשתמש בהם באופן ישיר במאכלים ולא ע"י תבניות או נייר אפיה, ואם כן אז צריך ליבון חמור, וא"א לעשות להם...
  13. ה

    שאלה למעשה ברכות התורה

    ב"ה שלום וברכה, אם בירכת ברכות התורה כשקמת ועדין לא ישנת שוב, אין לברך שוב אחר עלות השחר. אבל אם התפללת ערבית בלא ברכות התורה, לענ"ד לברך, דהרי זה מוכיח שברכת אהבת עולם לא היתה בכוונה לפתור גם הלימוד של היום שלאחריו, שאם כן היית מברך ברכות התורה. בברכה רבה
  14. ה

    לגבי תפלה ועוד

    ב"ה שלום וברכה, א. בשניהם מעלה גדולה ומה שלבו אומר לו, דהיינו היכן שמתפלל יותר טוב, ופחות ביטול תורה. (להרמב"ם נץ הוא ענין הלכתי ולפ"ז יש להקדימו, אבל להלכה אינו אלא מעלה). ב. עשיית צרכיו קודם תפילה אינו משום חשש שכחה ולכן לא מועיל תזכורת, אבל התארגנות הבית בבוקר וכדומה אינם בכלל עשיית צרכיו...
  15. ה

    נפלה המזוזה

    ב"ה שלום וברכה, כל עוד שאין צורת הפתח דהיינו קנה מכאן וקנה מכאן וקנה על גביהן, אינו חייב במזוזה. ולבינתיים תשלח את המזוזה לבדיקה, וכשתחזור מבדיקה תברך לקבוע מזוזה ותקבענה. בברכה רבה
חזור
חלק עליון