• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

תוכן לאחרונה על ידי הרב שמעון ללוש

  1. ה

    עלון אור השבת- הסוף?

    ב"ה שלום וברכה, ראשית ישר כח גדול! למעשה יש חומר רב מהעבר לעבוד עליו, חשבנו על הרעיון של הבינה מלאכותית, אבל חייבים מישהו שיעבור על הדברים אח"כ בצורה טובה (זה לא אמור להיות קשה, אבל זה הכרחי ממש), וכן מישהו שיסדר אח"כ בתבנית של העלון. אבל לבינתיים כבר חשבנו על אופציה אחרת, והיא, היות שיש עוד...
  2. ה

    אמירת קדיש בתוך תפילת 18

    ב"ה שבוע טוב ומבורך, כיון שסיימת את התפילה, אף שאתה ממתין בשביל לעשות עושה שלום, אפשר לומר כל דבר שבקדושה, כולל אמירת קדיש מתחילתה לסופה. בברכה רבה, ותנוחמו מן השמים, בשורות טובות
  3. ה

    שאלה לגבי התרת נדרים

    חזק ואמץ!
  4. ה

    מניין שנות ערלה בהעברה מעציץ לעציץ

    ב"ה שלום וברכה, כל עוד העציץ היה עם האדמה שלו ויכול להחזיק עם אותה אדמה במשך שבועיים, אין צריך למנות מחדש. בברכת מועדים לשמחה
  5. ה

    חישגד חול המועד

    לא יודע לא מבין בזה אם אני זוכר נכון הסבירו לי שזה שייך לכדור רגל איך שהוא, אולי המימון הולך לשם, איני זוכר, אם זה לא כך איני יודע מה דינו
  6. ה

    תנור פירוליטי

    איני יודע, עיין שם.
  7. ה

    חישגד חול המועד

    ב"ה הוא דיבר על לוטו, וגם בזה ביאר שהדין נשאר לאסור, ורק מרן זצ"ל הראה פנים להקל, ויתכן לסמוך ע"ז בדחוק לפרנסתו שאין למחות בידו. לפי מה שהסבירו לי פעם חיש גד הוא שייך לכדור רגל ויש בו איסור נוסף של מסייע שאינו קיים בלוטו.
  8. ה

    חישגד חול המועד

    ב"ה שלום וברכה, גם בחול שאינו מועד אסור, אם משום הימור כדין אסמכתא שהוא גזל דרבנן, ואם משום מסייע ידי עוברי עבירה כנודע. ואם היה בהגרלה של מצוה שאין בו את האיסורים הנ"ל, היה מותר במועד כדין מעשה הדיוט לצורך המועד שמותר. בברכת מועדים לשמחה
  9. ה

    כוונות השם בסידורים

    ב"ה אה"נ מי שיכול בנקל לכוין בכל אזכרה הרי זה משובח.
  10. ה

    תנור פירוליטי

    ב"ה לענ"ד אינו כן, וכנ"ל. ועי' במכתבים שבסו"ס ילקו"י פסח ח"א בדין הכשר פלוריטי.
  11. ה

    ברכת מצות מטוגנות

    ב"ה שלום וברכה, המעונין להבין את השיטה ההלכתית של רבותינו הספרדים במסורת לידע רק ע"י השקל את הנפח האמיתי, שבפחות מכשלושים גרם אוכל בודאי פחות מכזית, וכן לראות תיעוד מוסרט של מדידות שממחישות להדיא שהמשקל הוא היחיד שיכול להצביע על הנפח האמיתי של המאכל, וכן במצות מכונה, שבפחות מכשלושים גרם אוכל...
  12. ה

    תנור פירוליטי

    ב"ה בודאי, אחרי ליבון חמור א"צ שום ציפוי.
  13. ה

    שאלה לגבי התרת נדרים

    ב"ה שלום וברכה, אם היתה סבורה שזוהי "קולא" לאכול שאינה שמורה, או לאכול פפושדו, אינה צריכה התרה, לפי שהוא מנהג בטעות, ורק אם ידעה שאין שום חשש הלכתי, ורק הידור בעלמא לאכול שמורה כל שבעה, ומחמת כן הידרה, אם רוצה להפסיק מנהגה לגמרי ולאכול מעתה גם שאינה שמורה משעת קצירה, צריכה התרה. כמו כן אם ידעה...
  14. ה

    עירבוב כלים

    ב"ה כבודו כתב רבות, ובדברי לא מוזכר רבות. אולם כבודו ציין לפחות ב' ספיקות, אחד שמא התערבו הכלים, ואחד שמא לא השתמשו כלל בחלבי, ויש עוד ספיקות הלכתיות ואין הזמן מסכים לדון בהם.
  15. ה

    כוונות השם בסידורים

    ב"ה שלום וברכה, לענין כוונות ה' המוזכרות בש"ע סי' ה', פירוש קריאתו ופירוש כתיבתו, כתב הגר"א בביאורו שעיקר הצורך לזה הוא בקריאת שמע וכו' ע"ש. והענין, שעיקר המכוון בש"ע הוא לכוין "פירוש המילות" כמבואר בתחילת לשון הטור והש"ע שם. ולכן כל כוונת הש"ע לבאר "פירוש המילות" במה שפחות מוכר, בפרט לאותם...
חזור
חלק עליון