• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

תוכן לאחרונה על ידי ואזכה לחדש

  1. ו

    לא תגזול?!

    זה כל כך מבדח... עד כדי שאינני מקבל תשובה מאף אחד...
  2. ו

    לא תגזול?!

    מאן דהו שאלני היום שאלה הנשמעת מעט מבדחת. אבל לא ידעתי לענות לו תשובה ממשית. מדוע נא' בתורה 'לא תגזול' בדרך השלילה, ולא שיש מושג 'בעלות' בצורה חיובית?!
  3. ו

    ביאור ענין טומאה

    ידועים דברי השער"י (ש"ג פ"ח וש"א פ"ז ופי"ד) דטומאה זוהי מציאות ממש.
  4. ו

    דברי הגרש"ש דרוב ל"ה סברא

    וכמובן, נשמח לראותו,
  5. ו

    עלון לפרשת נח לך לך "צ'יבצ'ער כהלכה"

    מי אתה. ומהן מטרותיך.
  6. ו

    עלון לפרשת נח לך לך "צ'יבצ'ער כהלכה"

    מאיפה זה. מי המפיץ.
  7. ו

    תקפו כהן מוציאין מידו - מה עם קניני גזילה?

    נודעו בזה שני דרכים באחרונים, ואל לך אחי לתחוב את ראשך ולפסוק נחרצות.
  8. ו

    המושג קנין,

    יש נפ"מ בהבנת הדברים שזה חלק ממצות ת"ת.
  9. ו

    מדוע בשור אין את החידוש של "כוח אחר מעורב בהן"

    לא התכוונתי דוקא לחומרא. אלא שכמו שאו' בגמ' אינספור פעמים [ג: ו. ועוד] שזוהי 'צורת המזיק' [ואה"נ כלפי 'מעלת המזיק' בזה פליגי הראשונים ולא נגענו בזה].
  10. ו

    מדוע בשור אין את החידוש של "כוח אחר מעורב בהן"

    ופשוט וברור שכל תמיהתינו היתה דוקא לפי הצד שאדם מתחייב בנזקי ממונו משום שהוא פשע בשמירה [ולא מדין 'ממון המזיק' דאז לק"מ וכפי שהיטבת להסביר]. כך שדבריך לא מועילים לנו. אבל אם דנים כלפי האדם, שהוא נידון כ'אדם המזיק' משום פשיעתו, א"כ תיקשי אמאי ל"ה כוח אחר המעורב בהן, הרי השור הוא כוח עצמאי שמזיק.
  11. ו

    אחת ולתמיד! מה זה 'הנהגה'?

    כדכתיב בכותרת האשכול.
  12. ו

    אחת ולתמיד! מה זה 'הנהגה'?

    ....
  13. ו

    כל דאלים גבר

    ראיתי להוכיח כן מהגמ' בגיטין ס: וכן מהתוהרא"ש בב"מ ו. ומ"מ אין הדברים מחוורים. משום שהרא"ש נוקט בלשון שזה דין וי"א דמהני אף באתרוג דיחשב כ"לכם", ומלבד זאת הרא"ש כותב דכשזוכה מדין כדא"ג זכה מדין ודאי ול"מ מידו, ואמנם עי' תוס' ב"מ ו. וברשב"א בשם הראב"ד שם דחלקו בזה, מ"מ מוכח מכולי הנך דהוי דין...
  14. ו

    תקפו כהן מוציאין מידו - מה עם קניני גזילה?

    אגב, ידועים דב' הקוב"ש ב"ק [יד] שכ' דבכולי הנך מאי דקני ליה הוי משום הקנין דקנה בתחילה, ולא שום עצם השינוי והיאוש דאיכא עכשו עיי"ש.
  15. ו

    כל דאלים גבר

    מאידך, מדב' הרא"ש בפרקין לא משמע הכי "האי כל דאלים גבר, דינא הוא, דכל מי שגבר ידו בפעם ראשונה הוא שלו, עד שיביא חבירו ראיה, וכל זמן שלא יביא ראיה אף אם תגבר ידו לא שבקינן ליה לאפוקי מיניה. בפשטות משמע דהדין עצמו של כדא"ג הוא סברא מחמת שכל מי שגבר וכ"ו.
חזור
חלק עליון