• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

תוכן לאחרונה על ידי לבקש רחמים

  1. ל

    לפתוח שקית גדול של צ'יפס בשבת, בלי לרוקן אותו. זה ראוי?

    אני יודע שמרן הגרע"י מתיר אפי' בפקק מתכת, אבל בכל זאת אמר לבני תורה שראוי להחמיר. מה הדין בשקית צ'יפס גדול. כיון שהשימוש בו אינו חד פעמי, מצד מכה בפטיש זה לכאורה בדיוק כמו פקק מתכת. לחורר אותו כמו שעושים בבקבוק מתכת, אני לא יודע אם יעזור, כיון שזה לא מקלקל השקית כמו שמקלקל פקק. אז מה עושים? אני...
  2. ל

    לפתוח אריזה בשבת ע"מ לזורקה אחר שמרוקן תכולתו

    ידוע ההיתר על איסור קורע שבפתיחת אריזות, שקורעים ע"מ לזרוק, ובזה אתה הופך האריזה לחותל. ההיתר של ע"מ לזרוק גם מתיר מכה בפטיש, או שלגבי מכה בפטיש, בעינן דווקא לחורר האריזה? אם לא, מהו ההבדל בין חותל שנקבע ע"י כוונתו, ומכה בפטיש שלא תלוי בכוונתו?
  3. ל

    הדבקת מגנט על מקרר כאשר הדרך הוא להשאיר המגנט שם לפחות חודש. שאלה בבניין בקרקע

    כוונתך לרישא כל המחובר לקרקע שצריך לקרקע הרי הוא כקרקע ונקנה בכסף או בשטר או בחזקה אפילו לא נתכוין לקנות הקרקע אלא החזיק בקרקע לקנות המחובר בו או נתן כסף בעד הקרקע כדי לקנות המחובר בו קנה אע"פ שלא קנה הקרקע אבל אם אינו צריך לקרקע כגון ענבים העומדים ליבצר ה"ז כמטלטלין לקנין ויש להם אונאה. או...
  4. ל

    הדבקת מגנט על מקרר כאשר הדרך הוא להשאיר המגנט שם לפחות חודש. שאלה בבניין בקרקע

    ודאי משום טעם ראשון. אולי מטעם שני נמי. אה"נ. יש למישהו ראיה שלא? למה כ"כ מחודש? כנ"ל
  5. ל

    הדבקת מגנט על מקרר כאשר הדרך הוא להשאיר המגנט שם לפחות חודש. שאלה בבניין בקרקע

    התם יותר רפוי. תהפוך הבית בעדינות, והתמונה יפול. המגנט לא.
  6. ל

    הדבקת מגנט על מקרר כאשר הדרך הוא להשאיר המגנט שם לפחות חודש. שאלה בבניין בקרקע

    לא מבין. אתה רוצה לומר שכל מגנט הוא עשוי לפתוח ולסגור?
חזור
חלק עליון