לבקש רחמים
New member
יש היתר? לי יצא מהסוגיא שאסור.
לעיין מר בחושן משפט סימן קצ"ג. וממילא רווחא שמעתתא.יש היתר? לי יצא מהסוגיא שאסור.
נכון. ופשוט. שאסור.לי יצא מהסוגיא שאסור.
לא מבין. אתה רוצה לומר שכל מגנט הוא עשוי לפתוח ולסגור?נכון. ופשוט.
וכל שכן על דלת הבית.
התם יותר רפוי. תהפוך הבית בעדינות, והתמונה יפול. המגנט לא.מאי שנא מתמונה שעל הקיר שנפלה בשבת שכמדומני פסק מרן זי''ע שמותר להחזירה?
לא גרע מנדבך עליון שמבואר שאף בלא טיט חייבהתם יותר רפוי. תהפוך הבית בעדינות, והתמונה יפול. המגנט לא.
זה שאלה על מרן זי"ע. מ"ש נדבך מתמונה?לא גרע מנדבך עליון שמבואר שאף בלא טיט חייב
לא. אלא שאני מסכים לאסור. וכמדומני שכך כותב הרב מלכה.לא מבין. אתה רוצה לומר שכל מגנט הוא עשוי לפתוח ולסגור?
ודאי משום טעם ראשון. אולי מטעם שני נמי.א. מקרר זה קרקע בגלל שהוא גדול או בגלל שהוא עובד רק כאשר הוא מחובר לחשמל והרי הוא במחובר לקרקע.
אה"נ. יש למישהו ראיה שלא?ב. אם נימא כהצד השני לאו דוקא מקרר אלא גם טוסטר וכל דבר שדרך הפעלתו היא בחיבור לשקע.
למה כ"כ מחודש?ג. עיקר הסברא בזה כמדומני האגרו''מ אומר שלכן טוסטר א''צ טבילה כיון שנחשב מחובר לקרקע והדברים מחודשים כידוע
כנ"לד.לשים מגנט על מקרר שיהיה בנין בקרקע הוא חידוש גדול
אם החילוק רפוי ולא רפוי בהחלט כןזה שאלה על מרן זי"ע. מ"ש נדבך מתמונה?
כוונתך לרישאלעיין מר בחושן משפט סימן קצ"ג. וממילא רווחא שמעתתא.
שם בגלל כובדו הוא מחזיק והוי כתקיעה בחוזקלא גרע מנדבך עליון שמבואר שאף בלא טיט חייב
אשמח למקור יותר מפורט.לא. אלא שאני מסכים לאסור. וכמדומני שכך כותב הרב מלכה.
איני זוכר שבלמדי את הסוגיא ראיתי סברא כזאתשם בגלל כובדו הוא מחזיק והוי כתקיעה בחוזק
מהיכן יצא?לי יצא מהסוגיא שאסור.