• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הדבקת מגנט על מקרר כאשר הדרך הוא להשאיר המגנט שם לפחות חודש. שאלה בבניין בקרקע

א. מקרר זה קרקע בגלל שהוא גדול או בגלל שהוא עובד רק כאשר הוא מחובר לחשמל והרי הוא במחובר לקרקע.
ב. אם נימא כהצד השני לאו דוקא מקרר אלא גם טוסטר וכל דבר שדרך הפעלתו היא בחיבור לשקע.
ג. עיקר הסברא בזה כמדומני האגרו''מ אומר שלכן טוסטר א''צ טבילה כיון שנחשב מחובר לקרקע והדברים מחודשים כידוע
ד.לשים מגנט על מקרר שיהיה בנין בקרקע הוא חידוש גדול
 
א. מקרר זה קרקע בגלל שהוא גדול או בגלל שהוא עובד רק כאשר הוא מחובר לחשמל והרי הוא במחובר לקרקע.
ודאי משום טעם ראשון. אולי מטעם שני נמי.
ב. אם נימא כהצד השני לאו דוקא מקרר אלא גם טוסטר וכל דבר שדרך הפעלתו היא בחיבור לשקע.
אה"נ. יש למישהו ראיה שלא?
ג. עיקר הסברא בזה כמדומני האגרו''מ אומר שלכן טוסטר א''צ טבילה כיון שנחשב מחובר לקרקע והדברים מחודשים כידוע
למה כ"כ מחודש?
ד.לשים מגנט על מקרר שיהיה בנין בקרקע הוא חידוש גדול
כנ"ל
 
לעיין מר בחושן משפט סימן קצ"ג. וממילא רווחא שמעתתא.
כוונתך לרישא

כל המחובר לקרקע שצריך לקרקע הרי הוא כקרקע ונקנה בכסף או בשטר או בחזקה אפילו לא נתכוין לקנות הקרקע אלא החזיק בקרקע לקנות המחובר בו או נתן כסף בעד הקרקע כדי לקנות המחובר בו קנה אע"פ שלא קנה הקרקע אבל אם אינו צריך לקרקע כגון ענבים העומדים ליבצר ה"ז כמטלטלין לקנין ויש להם אונאה.

או לסיפא

(ויש חולקין ואומרים דאפילו אין צריך לקרקע דינן כקרקע) (טור):

?
 
חזור
חלק עליון