Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
פקק מנעול הסותם בקבוקי יין העשוי עם מערכת סגירה כמין מנעול מספרים, ויש בו ג' גלגלים שבכל אחד יש ספרות מן 0 עד 9, באופן שא''א לפותחו אלא ע''י קוד מסויים בן ג' ספרות, האם אפשר להשתמש בו כדי להתיר אותו מדין סתם יינם ולהפקיד אותו אצל המשרת הקבוע בבית?
מצרף תמונה של הפקק:
שלום וברכה!
בענין הנוגע לעשיית "חלון" על המזוזה כדי שיראה שם שד-י, האם טוב לנהוג כן וכמבואר בב"י ובדרכי משה ובכה"ח (בקול יעקב), דשמענו אומרים דיש בזה סכנה ועפ"ז הרבה אנשים נמנעים מלעשות כן ואפ' החליפו המזוזות שלהם, ורצינו לדע ומה המנהג בזה.
האם יש לכם מקורות לעניין הזה?
ומה דעתו של מרן חכם...
בדאורייתא זה ספק ספיקא להקל, ואז זה מותר מדאורייתא
ובדרבנן זה רק ספק אחד, וספק דרבנן לקולא.
ואולי כל מה שמרן השלחן ערוך החמיר (לפי הסוברים שאכן הוא מחמיר) זה כי בלי הצירוף של צורת הפתח, מדובר על איסור דאורייתא ודאי, אבל אם יש עירוב של צורת הפתח שאז יש סוברים שכבר זה איסור דרבנן בכהאי גוונא גם...
שלום וברכה!
למדתי התשובה הנפלאה ממרן ביביע אומר ח"ט או"ח סימן לג בענין העירוב של צורת הפתח, ורציתי להציע בפניכם שאלה:
אני מצרף תמונה מחלק מהתשובה בו מרן מציע ס"ס להקל (ציינתי ואדום), ואח"כ למטה (ציינתי וכחול), נראה שהוא סובר שכל הס"ס הנ"ל זה רק לפי הפוסקים שמסופקים בדעתו של מרן השלחן ערוך אי...
שלום וברכה!
אנו לומדים הלכות גיטין ורציתי לדעת איך פוסקים כשיש סתירה בין מה שפסק מרן בשלחן ערוך לבין מה שכתב בסדר הגט שלו.
אשמח לקבל מקורות
גם אשמח מאוד לקבל עצות של ספרים מחכמי ספרד להלכות גיטין
תודה רבה
שלום וברכה!
ידוע הכלל סתם ויש הלכה כסתם, וכבר כתב מרן גאון עוזינו שלא צריכים לחשוש ליש אומרים והלכה כסתם לגמרי.
וידועים גם דברי הרמ"ע מפאנו שמסביר שטעם מרן להביא היש אומרים זה כדי לתת כבוד לשיטה הזאת.
השאלה שלי, הרי יש הרבה מקומות שמרן לא מביא יש אומרים וגם היה ראוי לתת להם כבוד...
מה הביאור...
שלום וברכה!
תזכו לשנים רבות!
לפי הפוסקים שסוברים שהדלקת נורת אגס (שיש לה חוט המתלהט) בשבת זה אסור דאורייתא, מה יהיה הדין בנורה שיש בה מתכת שמתחממת עד דרגת שהיד סולדת בו אבל לא מתאדם בכלל, זה גם כלול במלאכת מבעיר? או רק אם מתאדם שזה דומה לאש אז נקרא מבעיר?
(האור של הנורה לא קשורה לחום של התכת...
שלום וברכה!
השאלה שלי זה בנורות אגס (שיש בה חוט המתלהט), האם לדעתכם יש איסור דאורייתא משום מבשל?
אשמח שתכתבו סברות ומקורות במוסקים בעניין הזה!
תודה רבה לכם!