שלום וברכה!
למדתי התשובה הנפלאה ממרן ביביע אומר ח"ט או"ח סימן לג בענין העירוב של צורת הפתח, ורציתי להציע בפניכם שאלה:
אני מצרף תמונה מחלק מהתשובה בו מרן מציע ס"ס להקל (ציינתי ואדום), ואח"כ למטה (ציינתי וכחול), נראה שהוא סובר שכל הס"ס הנ"ל זה רק לפי הפוסקים שמסופקים בדעתו של מרן השלחן ערוך אי בעינן ס' רבא או לא, אבל לפי הפוסקים שסוברים בדעת מרן שא"צ ס' רבא לא יועיל העירוב.
השאלה שלי:
גם אם נגיד שבודאי מרן השלחן ערוך מחמיר וסובר שלא צריכים ס' רבא, עדין היה אפשר להקל מכח הס"ס הנ"ל, כי אנו עושים ס"ס נגד מרן אפילו אם השני הספיקות הם נגד מרן, וכמו שכתב מרן מופת הדור הגר"ע יוסף (יבי"א ח"ט סי צז אות כא, ח"ז או"ח מד אות י, ח"ח או"ח נ אות ב, ובעוד מקומות).
למדתי התשובה הנפלאה ממרן ביביע אומר ח"ט או"ח סימן לג בענין העירוב של צורת הפתח, ורציתי להציע בפניכם שאלה:
אני מצרף תמונה מחלק מהתשובה בו מרן מציע ס"ס להקל (ציינתי ואדום), ואח"כ למטה (ציינתי וכחול), נראה שהוא סובר שכל הס"ס הנ"ל זה רק לפי הפוסקים שמסופקים בדעתו של מרן השלחן ערוך אי בעינן ס' רבא או לא, אבל לפי הפוסקים שסוברים בדעת מרן שא"צ ס' רבא לא יועיל העירוב.
השאלה שלי:
גם אם נגיד שבודאי מרן השלחן ערוך מחמיר וסובר שלא צריכים ס' רבא, עדין היה אפשר להקל מכח הס"ס הנ"ל, כי אנו עושים ס"ס נגד מרן אפילו אם השני הספיקות הם נגד מרן, וכמו שכתב מרן מופת הדור הגר"ע יוסף (יבי"א ח"ט סי צז אות כא, ח"ז או"ח מד אות י, ח"ח או"ח נ אות ב, ובעוד מקומות).
קבצים מצורפים
נערך לאחרונה: