בכה"ח על אתר מבואר לא כדבריך
כף החיים על או"ח סימן תרי
[יב] סעיף ב. יש מי שאומר וכו'. הא דכתב זה בשם יש מי שאומר לפי שכתב המרדכי בפרק מקום שנהגו דאין מברכין משום דקתני מקום שנהגו להדליק מדליקין אלמא ליכא מצוה ואין לומר וצונו משום מנהג, ובספר המצות כתב דגם יום הכפורים שחל בשבת מדליקין בלא ברכה הואיל ואינו בא לצורך אכילה כמו שכתב בבית יוסף, ועל כן כתב זה בשלחן ערוך בשם יש מי שאומר לומר שיש פלוגתא בזה. וכן כתבו כמה אחרונים פרי חדש ושלחן גבוה ורוח חיים ויפה ללב חלק ב' שאין לברך משום ספק ברכות להקל, וכן נראה דעת הגר"א. אבל מנהג העולם בכמה מקומות לברך בין ביום הכפורים שחל בשבת בין שחל בחול כדברי מור"ם ז"ל בהגה, וכבר כתבנו בכמה מקומות דבמקום מנהג לא אמרינן ספק ברכות להקל ע"כ.
הרי שכתב שהשו"ע לא הכריע בזה מחמת המחלוקת ולכן כתב בשם יש מי שאומר.
והרי לא יתכן לומר שכתב כן משום שזו דעת יחיד ואין חולק עליה, שהרי בב"י כן הביא מחלוקת בזה וכפי שהביא הכה"ח הנ"ל.