בעמ' 23 הרב אמר סיפור מספר צדקה ומשפט, שהיתה מגפה בבגדד ומתו כל הרבנים והביאו להם גאון אשכנזי ולימדם את ההלכות כפי מנהג האשכנזים
היכן הרב מצא זאת? בהקדמה לספר צדקה ומשפט אמנם המעשה הזה מובא אך כתוב להיפך שהביאו את הרב צדקה חוצין וכולם קבלוהו לרב עליהם
גם בכל ספרי מרן שליט"א לא מובא המעשה הזה
לא זכיתי להבין דברי הרב אביטול וכן בשו"ת השואל שהתייחסו רק לאמירת תהילים כשלא נטל ידיו, שזו שאלה פשוטה יותר שינקה במידי דמנקי
אבל לא התייחסו לאמירת תהילים כשחייב לברך ברכות התורה, שזה לכאורה אין פיתרון, או שיברך ויאמר תהילים, או שלא יאמר כלל.
שמעתי על אחד שבאים אליו אנשים מכל הגוונים ומתייעצים עמו והוא עונה להם דברים שקיבל מלמעלה
לפי דברי הגר"א, כל שלא קיבל כוחות אלו מהתורה אפילו שדבריו אמת, לא ישמע לו ולא יאבה אליו
דברים מבהילים מהגר"ח מוולאזין על אדם שהיה חולם חלומות ומגלים דברים נסתרים
מפליא, שאף שאמר גילויים כאלה שאף אדם לא ידע מלבד הגר"א, בכל ידע הגר"א שכל חלומותיו הוא ממרה שחורה שלפעמים יש להם חלומות אמיתיים. ובכל זאת צוה לגרשו
אם הדליקו מאוורר בבית או בביה"כ ובשבת רואים שמזג האויר קריר. בזמן שהמאוורר מכובה ע"י שעון שבת, יש לאדם שלוש אפשריות לכבות (להמשיך מצב קיים)
א. לכבות את הזיזים של השעון שבת
ב. להוציא את החוט חשמל מהחשמל
ג. להזיז את הכפתור של המאוורר ממצב דולק (שלב 1, או 2 או 3) למצב אפס
לאיזה מהם יש עדיפות...
בעלון השבוע (גיליון 702) כתב הרב אשכנזי שאם התחיל לאכול סעודה שלישית בשקיעה יאכל עד כביצה ולא יותר. וציין ללוית חן.
אמנם זה אינו נכון כמבואר בחזו"ע שבת ח"ב עמ' שצד ובהערה. וכ"כ להדיא בהלכה ברורה חלק יח' עמ' תסט
ומה שציין ללוית חן, כלל לא נמצא שם שלא יאכל יותר מכביצה. אלא להיפך, מזה שכתב שאם...