• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תוכן לאחרונה על ידי פלורוסנט

  1. פ

    האם מותר לקחת מכספי המדינה שלא כהוגן?

    זה לא נקרא "טופל". כואב לי, אני מוחה ונפרד. אהבתי את המקום הזה, חבל. כל טוב.
  2. פ

    האם מותר לקחת מכספי המדינה שלא כהוגן?

    ברור. אמרתי שאיני מאמין לזה.
  3. פ

    האם מותר לקחת מכספי המדינה שלא כהוגן?

    א) איני מאמין לזה. אבל נניח שכן - אדם צריך לשאול את עצמו מה יענה לקדוש ברוך הוא שישאל אותו "מדוע בחרת ללכת אחרי רב כזה". ב) "היכי דמי חילול השם, רב אמר כגון אנא אי שקילנא מבי טבחא בישרא ולא יהיבנא דמי לאלתר (כלומר מותר אבל נתפס אצל הבריות כדבר רע) ... פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה...
  4. פ

    פקק מנעול לבקבוק יין

    יש 1000 אפשרויות קוד (10 בחזקת 3). אם המשרת יקדיש 5 דקות בכל יום לנסות לפרוץ, ונניח כל 4 שניות אפשר לנסות קוד חדש - תוך פחות משבועיים הפקק ייפרץ.
  5. פ

    האם מותר לקחת מכספי המדינה שלא כהוגן?

    אני אמנם חדש יחסית באתר, אבל אכתוב את דעתי - כל שניה שהאתר לא מוחק את הנושא זה חילול ה'.
  6. פ

    קושיא גדולה ברש"י פרשת שמיני

    רבי ישראל מרוז'ין עונה על פי הגמרא חולין ס: שהקב"ה אומר 'שעיר זה יהא כפרה שמיעטתי את הירח", והוא הוא טומאת מקדש וקודשיו. משה כעס כי חשב שבחנוכת המשכן יהיה התיקון השלם, ואהרן הסביר לו שהמצב לא הסתייע. http://torahdoc.free.fr/torahdoc/[1]%20Parasha/Rav%20Friedman/5770/5770-27-Shemini.pdf
  7. פ

    עיתון חרדי לא מוקצה

    הוא כותב זאת מפורש
  8. פ

    נרדם בפרשת פרה

    כי לרוב הפוסקים קריאתה מדרבנן.
  9. פ

    עיתון חרדי לא מוקצה

    קורקינט בשבת - ידוע שיש פוסקים שאומרים שראוי להימנע משום עובדין דחול, ומצאתי לפוסק אחד שאומר שהם מוקצה למי שלא משתמש בהם. (לכאורה משמע שמעיקר הדין אי אפשר למחות במי שכן נוסעים בו.) אם כן, זה מוקצה על פי הרגשה אישית של עובדין דחול.
  10. פ

    עיתון חרדי לא מוקצה

    אתה צודק, אכן עיינתי ומצאתי פוסק ידוע שחידש שכיום לפרסומות בעיתון אין דין שטרי הדיוטות -(א) בעבר פרסומת היתה ערוץ כלכלי עיקרי לדעת במה להשקיע, כיום יש אלטרנטיבות למידע ואנשים לא להוטים אחרי הפרסומות, הן מתקבלות בפיהוק ואדישות. (ב) כיום פרסומת נועדה בעיקר להחדיר בעקיפין המוצר לתודעה, ולא לגרום...
  11. פ

    "וישחט" אתנחתא, "וישחט" שלשלת

    עוד הצעה - איל המילואים הוא הקורבן הראשון אי פעם שנאכל על ידי בני אדם בעלי יצר הרע. (אמנם במעמד הר סיני הקריבו ואכלו גם שלמים, אך כתוב בספרים שהם תיקנו את חטא אדם הראשון, לא היה כל כך קשה לאכול לשם שמיים) מובא שהדרגה העליונה היא לא להיות פרוש, אלא להתענג לשם שמיים. לכן קורבן עולה שלא נאכל, קיבל...
  12. פ

    "וישחט" אתנחתא, "וישחט" שלשלת

    ולפניו אתנחתא - להראות שעשו זאת בקבלת עול בזריזות, או דווקא להדגיש את הקושי שהיו צריכים לקיים בעצמם "אתנחתא" כמו וינח ביום השביעי, אך שוב הגיעו אל השלשלת.
  13. פ

    "וישחט" אתנחתא, "וישחט" שלשלת

    חידשת. אולי זה רמז שחזרו על הקרבת כל הקורבנות הללו כל ימי המילואים שוב ושוב , הקימו את המשכן ופירקו.
  14. פ

    "וישחט" אתנחתא, "וישחט" שלשלת

    4 פעמים מופיעה שלשלת בתורה. הטעם נראה כמו אזעקה עולה ויורדת, וכך הוא נשמע באשכנז. ב3 הפעמים הראשונות מתואר קושי עצום, מאבק פנימי ממושך, - ויתמהמה (לוט על ממונו) , ויאמר (העבד מתפלל על השידוך) , וימאן (יוסף הצדיק). בפעם הרביעית הוא מופיע בפרשת צו על המילה וישחט בקורבנות המילואים של חנוכת המזבח...
  15. פ

    דיון הלכתי

    גדר בית הבד נובע מרגילות של מנהג במקום מסוים, ולא מהבעלות של אותו מקום. לכן אם החניה תוגדר רה"ר גמורה, עדיין ייתכן שבגלל גדר בית הבד - חייב, או אם החניה תוגדר רה"ר שיש בה זכות קדימה לאנשים פרטיים, עדיין ייתכן בגלל שאין גדר בית הבד - פטור. רק הגדרה כרשות היחיד גמורה תפטור את 2 ההנחות. (ובקיצור -...
חזור
חלק עליון