לא יודע, אני שמעתי שנפטר איזה ספרדי צדיק, ולא הסכימו להכניסו לגן עדן עד שיביא שלושה אשכנזים...לא נראה לי שיש למעלה מחלקה אשכנזית וספרדית
זה תקף רק לבוגרי 'קול יעקב'.לא יודע, אני שמעתי שנפטר איזה ספרדי צדיק, ולא הסכימו להכניסו לגן עדן עד שיביא שלושה אשכנזים...
אדרבא שם למיטב ידיעתי לא היה צריך זאת.זה תקף רק לבוגרי 'קול יעקב'.
האם ספרדי שיעבור לפני התיבה יתפלל בנוסח שלו????? האם גם אשכנזי המתפלל אצלינו יוכל להתפלל לפניהתיבה בנוסח שלו??? האם נאפשר לו לומר קדיש בנוסח שלו????? אמרתי אתמהה, כך יכול כבודו לחלוק על דברי האריז"ל בלא אסמכתא ומקור לדבריו?
וכי קטן בעיניך דין אל תיטוש תורת אימך?
ומנא לך שהקדיש נקבע לפי השומעים שמא כהאומרים כמו שהורגלו בהרבה מקומות דאזלינן בתר האומר?
ועוד שכבודו כתב בפסקנות שכזו... נראה כמעט כמו פרובוקציה....
אכן, אין פרוטקציה לאף אחד.למה רק ספרדי צריך לשנות, תראה אצל האשכנזים כשאומר חסיד קדיש לעולם הוא לא יותר על 'ויצמח'.
א. כן מה הבעיה? לי זה לא מפריע.האם גם אשכנזי המתפלל אצלינו יוכל להתפלל לפניהתיבה בנוסח שלו??? האם נאפשר לו לומר קדיש בנוסח שלו???
מה קמת היום עצבני.גם ספרדי המתפלל בבית כנסת אשכנזי יש לומר הקדיש בנוסח המקום, וכן להיפך שאומר הקדיש הוא כשליח ציבור ויש לו לנהוג כנוסח הציבור, מלבד שהדבר גורם לבלבול והפרעה, לא נראה לי שיש למעלה מחלקה אשכנזית וספרדית, שיהיה רגוע, קדיש אשכנזי ג''כ יועיל לאביו
אם אכן כן דברי בטלין, אךאוליבכל אופן עדיף שכ''איתפלל בשנה זו בבית הכנסת של הנוסח שלובילקוט יוסף ד' תעניות כתב שאסור לשנות.
מה זאת אומרת?לא נראה לי שיש למעלה מחלקה אשכנזית וספרדית, שיהיה רגוע, קדיש אשכנזי ג''כ יועיל לאביו
קודם כל, שהספרדים יועילו בטובם להפסיק את ה"סליחה וכפרה ורווח והצלה"....מנסיון הדבר מהווה הפרעה גדולה, ולכן אשכנזי המתפלל אצל ספרדים חייב לנהוג לדעתי כמנהג הציבור.
איזה קדישים האשכנזים משמיטים???משמיטים קדישים, מקצרים תחנונים שלאחר התפילה, מקצרים את הקדיש
אינם משמיטים שום קדיש אלא שאם איןיתום בבית הכנסת בתוך השנה אין אומרים קדיש,א. כן מה הבעיה? לי זה לא מפריע.
ב. אכן כיון שהנוסח של האשכנזים קצר יותר והם משמיטים יג מידות, מקצרים בתחנון, משמיטים קדישים, מקצרים תחנונים שלאחר התפילה, מקצרים את הקדיש ועוד, לכן אין מן הראוי שהציבור יפסידו כל המצוות הנ''ל מחמת מוצאו של החזן מה שאין כן להיפך חזן ספרדי הציבור האשכנזי רק ירויח לכן נראה פשוט שתמיד הנוסח הספרדי עדיף.
וזה עוד לפני דברי האריז''ל על י''ב שבילים בשמים וכו'.
לפי זה נוסח ספרד יותר טוב מנוסח אשכנז , ואולי אפשר ליתן לחזן כזה לעלות אצל ספרדים. (אלא שהגייתם משובשת ביותר...)
והדברים פשוטים.