• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

האם חזן שאינו יתום יכול או צריך לומר קדיש יתום כשאין יתום במנין?

יש הבדל בין קדיש בתרא (על ישראל) שקודם עלינו לשבח שאותו רק אם יש יתום אומרים, לבין שאר הקדישים כגון שקודם קוה אל ה' שאם אין מי שאמרו יאמרו החזן ואינו קשור ליתום כלל והוא מתיקוני התפילה וכן הדין בקדיש שקודם עלינו לשבח במנחה וערבית. וכמ"ש מרן ז"ל לעיל.
* בצאנז ראיתי נוהגים בכל אופן לומר הקדיש שקודם עלינו לשבח דשחרית ואפי' אחד מהקהל, ממש קפידא.

אמנם היום השתנה המנהג הלז לגריעותא כי למדו כן מהאשכנזים אולי, אבל לא שיש מי שחולק על זה.
 
יש הבדל בין קדיש בתרא (על ישראל) שקודם עלינו לשבח שאותו רק אם יש יתום אומרים, לבין שאר הקדישים כגון שקודם קוה אל ה' שאם אין מי שאמרו יאמרו החזן ואינו קשור ליתום כלל והוא מתיקוני התפילה וכן הדין בקדיש שקודם עלינו לשבח במנחה וערבית. וכמ"ש מרן ז"ל לעיל.
* בצאנז ראיתי נוהגים בכל אופן לומר הקדיש שקודם עלינו לשבח דשחרית ואפי' אחד מהקהל, ממש קפידא.

אמנם היום השתנה המנהג הלז לגריעותא כי למדו כן מהאשכנזים אולי, אבל לא שיש מי שחולק על זה.
ראה כאן.
 
חזור
חלק עליון