• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

קדיש אשכנזי מועיל גם לספרדי!!!!!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
תחשבו שמגיע לבית הכנסת "ספרדי"
אחד שמתפלל כנוסח "תימני"
שהקדיש על ישראל שלהם [הנקרא "קדיש דרבנן", שנאמר אחרי לימוד או מזמורים וכד'] הוא כנוסח שמופיע ברמב"ם בסוף "אהבה".
יתגדל ויתקדש שמיה רבה "דעתיד לחדתא עלמה ולאחאה מיתיא ולמפרק חייא ולמבני קרתא דירושלם ולשיכללא היכלא קדישא ולמעקר פולחנאר נוכרא מן ארעא ולאתבא פולחנא די שמיה לאתריה בזיויה וביקריה וימלך מלכותיה ויצמח פורקניה ויבע משיחיה ויפרוק עמיה".

איך היינו הספרדים מגיבים.

הה"נ- שספרדי מגיע ל"שטיבלאך" שמתפללים נוסח "ספרד" או "אשכנז", ואומר את הקדיש שלו עם כל ה חיים ושבע וישועה ונחמא ושיזבא ורפואה וגאולה וסליחה וכפרה וריווח והצלה לנו ולכל עמו".

שניטול קורה מבין עינינו קודם
 
אם אני לא טועה מרן זיע"א אמר פעם בלוין שספרדי שמשנה מהנוסח של הספרדים בגלל שהוא אצל אשכנזים עדיף שישאר בבית שלו
 
תחשבו שמגיע לבית הכנסת "ספרדי"
אחד שמתפלל כנוסח "תימני"
שהקדיש על ישראל שלהם [הנקרא "קדיש דרבנן", שנאמר אחרי לימוד או מזמורים וכד'] הוא כנוסח שמופיע ברמב"ם בסוף "אהבה".
יתגדל ויתקדש שמיה רבה "דעתיד לחדתא עלמה ולאחאה מיתיא ולמפרק חייא ולמבני קרתא דירושלם ולשיכללא היכלא קדישא ולמעקר פולחנאר נוכרא מן ארעא ולאתבא פולחנא די שמיה לאתריה בזיויה וביקריה וימלך מלכותיה ויצמח פורקניה ויבע משיחיה ויפרוק עמיה".

איך היינו הספרדים מגיבים.

הה"נ- שספרדי מגיע ל"שטיבלאך" שמתפללים נוסח "ספרד" או "אשכנז", ואומר את הקדיש שלו עם כל ה חיים ושבע וישועה ונחמא ושיזבא ורפואה וגאולה וסליחה וכפרה וריווח והצלה לנו ולכל עמו".

שניטול קורה מבין עינינו קודם
לא מסכים עם הדימוי
א. הקדיש התימני כמעט ולא מוכר, כיוון שחלק מהתימנים כלל לא אומרים כך אלא כמנהגינו. ומנהג הספרדים ידוע לכל
ב. הוא ארוך מאוד לעומת יהא שלמא שלנו
ג. בדקתי ואפשר לומר חיים ושבע וכו' בין שלוש שניות לשש שניות, על כמה שניות הרעש הבלאגן??
 
מקופיא, הוא מדבר על הגיה, לא על המילים.
( מדקה 12:35 ואילך) וז"ל אם הוא מתפלל אצל אשכנזים ורוצה להגיד קדיש יאמר קדיש כמו הנוסח שלנו כמו הספרדים ולא ישנה את הנוסח
אפילו לומר קדיש וכל שכן אם הוא רוצה לומר חזרה לשנות את החזרה זה אסור וגם כן עבירה היא בידו תפלתו לא תתקבל טורפין תפלתן בפניו
אדם צריך שיאמר כמו הנוסח האמיתי כמו נוסח הפרדים
 
( מדקה 12:35 ואילך) וז"ל אם הוא מתפלל אצל אשכנזים ורוצה להגיד קדיש יאמר קדיש כמו הנוסח שלנו כמו הספרדים ולא ישנה את הנוסח
אפילו לומר קדיש וכל שכן אם הוא רוצה לומר חזרה לשנות את החזרה זה אסור וגם כן עבירה היא בידו תפלתו לא תתקבל טורפין תפלתן בפניו
אדם צריך שיאמר כמו הנוסח האמיתי כמו נוסח הפרדים
לפני זה הוא מדבר על מבטא, ו'נוסח' אפשר לומר גם על מבטא.

אך לאחר שהרב @אמיתי הביא מהילקוט יוסף, שויצמח פורקניה לא ישנה, ויהא שלמא כן ישנה

ואת המבטא בכלל לא ישנה

זה מסתדר עם הכל

(כמובן שהוא מדגיש שכל זה כשאומר קדיש לבד, אם אומר עם אשכנזי ביחד, כנראה שלא יאמר ויצמח פורקניה כמנהג אשכנז)
 
מתברר שלדעת הראשל'צ שלי''טא יכול לשנות כנוסח האשכנזים, ולא כמו שהובא למעלה, ומכאן אני חוזר על קריאתי אנא זה מפריע לא להתעקש, תגידו בנוסח של הציבור, ובודאי שיהיה בזה עילוי נשמה גדול יותר.
 
מתברר שלדעת הראשל'צ שלי''טא יכול לשנות כנוסח האשכנזים, ולא כמו שהובא למעלה, ומכאן אני חוזר על קריאתי אנא זה מפריע לא להתעקש, תגידו בנוסח של הציבור, ובודאי שיהיה בזה עילוי נשמה גדול יותר
זה רק שאומר עם עוד משהו
 
אתכבד להעלות לפני החכמים עוד ענין, ויורו המורים ושכמ"ה
ראיתי הרבה פעמים שבעלי תפילה אשכנזים מתבלבלים מהקריאות 'עליהם השלום' 'לברכה' 'כמאז', וכיו"ב.
ויל"ע אם אכן ראוי להכריזם בקול רם - במנין אשכנזי - או לחוש לבלבול הש"ץ - אשר מהאי טעמא תקנו חז"ל שלא יענה אמן אחר הכהנים.
איני מביע דעה או עמדה, אלא מעלה שאלה.
 
מתברר שלדעת הראשל'צ שלי''טא יכול לשנות כנוסח האשכנזים, ולא כמו שהובא למעלה, ומכאן אני חוזר על קריאתי אנא זה מפריע לא להתעקש, תגידו בנוסח של הציבור, ובודאי שיהיה בזה עילוי נשמה גדול יותר.
( מדקה 12:35 ואילך) וז"ל אם הוא מתפלל אצל אשכנזים ורוצה להגיד קדיש יאמר קדיש כמו הנוסח שלנו כמו הספרדים ולא ישנה את הנוסח
אפילו לומר קדיש וכל שכן אם הוא רוצה לומר חזרה לשנות את החזרה זה אסור וגם כן עבירה היא בידו תפלתו לא תתקבל טורפין תפלתן בפניו
אדם צריך שיאמר כמו הנוסח האמיתי כמו נוסח הפרדים
 
ראה מה שהובאו למעלה מה שכתב הילקוט יוסף, עד יהא שלמא רבה יאמר בנוסח שלו ולא ישנה, ומכאן והלאה בודאי כשיש עוד אומרי קדיש יאמר בנוסח שלהם.
דרך אגב לגבי מהו הנוסח האמיתי, תלוי את מי שואלים, תשאלו את החסידים יגידו לך שהנוסח שלהם הוא נוסח האר''י האמיתי שיכוללהיכנס בכל השערים, תשאלו ליטאי יגידו לך שנוסח אשכנז הוא הנוסח המקורי.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון