• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

קדיש קורבנות בפס' דזמרה

מדברי המכתב ניכר שמרן מצדד לא להפסיק לקדיש אחר ברוך שאמר
זה לא סותר מה שנכתב במכתב לעיל?
מרן שליט"א דייק מהיבי"א שכתב לעניין קדיש יתום שאפשר שאף הרב בית עובד וסיעתו יודו שיש לומר,
דמשמע לולי זה דעתו שיש לחוש לרב בית עובד ולא להפסיק.
- אולם זה לא כ"כ מוכרח דידוע דרכו של מרן זצוק"ל שאף שנקט כשיטה מסויימת מ"מ השתדל שההיתר יהיה מרווח אליבא דכו"ע, וה"ה כאן.
ולכן א"א להביא ראיה משם.
וכמו שהרב @בנימין לוריא אמר "יבוא המפורש ויגלה על הסתום".

(בפרט שכל הנידון כאן דרבנן, וקיבלנו הוראות מרן החיד"א יותר משאר פוסקים, וגם ביבי"א כתב שראיותיו של הבית עובד אינם מוכרחות, ועוד הרב בן ציון מוצפי שליט"א הוסיף טעם לזה)
 
חזור
חלק עליון