• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

קדיש קורבנות בפס' דזמרה

מדברי המכתב ניכר שמרן מצדד לא להפסיק לקדיש אחר ברוך שאמר ,ורק באופן שאומרים כבר קדיש (שהגיעו למקום אחר בתפילה) התיר להגיד קדיש ליתום שאם לא יראה כמזלזל
 
מדברי המכתב ניכר שמרן מצדד לא להפסיק לקדיש אחר ברוך שאמר
זה לא סותר מה שנכתב במכתב לעיל?
מרן שליט"א דייק מהיבי"א שכתב לעניין קדיש יתום שאפשר שאף הרב בית עובד וסיעתו יודו שיש לומר,
דמשמע לולי זה דעתו שיש לחוש לרב בית עובד ולא להפסיק.
- אולם זה לא כ"כ מוכרח דידוע דרכו של מרן זצוק"ל שאף שנקט כשיטה מסויימת מ"מ השתדל שההיתר יהיה מרווח אליבא דכו"ע, וה"ה כאן.
ולכן א"א להביא ראיה משם.
וכמו שהרב @בנימין לוריא אמר "יבוא המפורש ויגלה על הסתום".

(בפרט שכל הנידון כאן דרבנן, וקיבלנו הוראות מרן החיד"א יותר משאר פוסקים, וגם ביבי"א כתב שראיותיו של הבית עובד אינם מוכרחות, ועוד הרב בן ציון מוצפי שליט"א הוסיף טעם לזה)
 
חזור
חלק עליון