Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.
בס"ד
שלום וברכה,
ידוע שיש איסור להרבות בקדישים,האם מישהו מהחברים היקרים ראה לעניין זה שיש בתי כנסיות שנהגו להגיד אחרי מוסף של שבת ועלינו לשבח מזמור שירליום השבת וקדיש האם יש בזה בעיה של ריבוי בקדישין?
הפוסקים הביאו מנהג זה וגם מרן שליט"א כתבו בילקו"י.
ומסברא נראה שזה משום שאין קדיש יהא שלמא כי אין שיר של יום אז הוסיפוהו לאחר התפילה. כך נראה לי מסברא אבל וודאי שמנהג זה יסודתו בהררי קודש.
אם יש לך מקורות אשמח לראות, מסברא דווקא נראה הפוך, אם לא תיקנו שיר של יום וקדיש אז אסור להוסיף, שידעו למה לא תיקנו ולכאורה יש בזה משום מרבה בקדישים.. ואם זכור לי נכון הילקוי מביא מנהג לומר מזמור שיר אך לא קדיש אחרי , ואולי אני טועה
בס"ד
שלום וברכה,
ידוע שיש איסור להרבות בקדישים,האם מישהו מהחברים היקרים ראה לעניין זה שיש בתי כנסיות שנהגו להגיד אחרי מוסף של שבת ועלינו לשבח מזמור שירליום השבת וקדיש האם יש בזה בעיה של ריבוי בקדישין?