• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

קדיש אחרי מזמור שיר ליום השבת

יוסיף אור

Active member
בס"ד
שלום וברכה,
ידוע שיש איסור להרבות בקדישים,האם מישהו מהחברים היקרים ראה לעניין זה שיש בתי כנסיות שנהגו להגיד אחרי מוסף של שבת ועלינו לשבח מזמור שירליום השבת וקדיש האם יש בזה בעיה של ריבוי בקדישין?
 
הפוסקים הביאו מנהג זה וגם מרן שליט"א כתבו בילקו"י.
ומסברא נראה שזה משום שאין קדיש יהא שלמא כי אין שיר של יום אז הוסיפוהו לאחר התפילה. כך נראה לי מסברא אבל וודאי שמנהג זה יסודתו בהררי קודש.
 
אם יש לך מקורות אשמח לראות, מסברא דווקא נראה הפוך, אם לא תיקנו שיר של יום וקדיש אז אסור להוסיף, שידעו למה לא תיקנו ולכאורה יש בזה משום מרבה בקדישים.. ואם זכור לי נכון הילקוי מביא מנהג לומר מזמור שיר אך לא קדיש אחרי , ואולי אני טועה
 
ומסברא וודאי שיש לומר קדיש כמו שכתבתי כי הטעם שאין שיר של יום בשבת לא אוסר לומר קדיש יהא שלמא ולכן טוב לאומרו לאחר התפילה כנ"ל פשוט
 
בס"ד
שלום וברכה,
ידוע שיש איסור להרבות בקדישים,האם מישהו מהחברים היקרים ראה לעניין זה שיש בתי כנסיות שנהגו להגיד אחרי מוסף של שבת ועלינו לשבח מזמור שירליום השבת וקדיש האם יש בזה בעיה של ריבוי בקדישין?
כמדומה שהמנהג הוא שאם אין ב' אבלים, משתדלים שלא לומר ב' קדישים.
 
חזור
חלק עליון