• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

קדיש אחרי מזמור שיר ליום השבת

בס"ד
שלום וברכה,
ידוע שיש איסור להרבות בקדישים,האם מישהו מהחברים היקרים ראה לעניין זה שיש בתי כנסיות שנהגו להגיד אחרי מוסף של שבת ועלינו לשבח מזמור שירליום השבת וקדיש האם יש בזה בעיה של ריבוי בקדישין?
 
הפוסקים הביאו מנהג זה וגם מרן שליט"א כתבו בילקו"י.
ומסברא נראה שזה משום שאין קדיש יהא שלמא כי אין שיר של יום אז הוסיפוהו לאחר התפילה. כך נראה לי מסברא אבל וודאי שמנהג זה יסודתו בהררי קודש.
 
אם יש לך מקורות אשמח לראות, מסברא דווקא נראה הפוך, אם לא תיקנו שיר של יום וקדיש אז אסור להוסיף, שידעו למה לא תיקנו ולכאורה יש בזה משום מרבה בקדישים.. ואם זכור לי נכון הילקוי מביא מנהג לומר מזמור שיר אך לא קדיש אחרי , ואולי אני טועה
 
בס"ד
שלום וברכה,
ידוע שיש איסור להרבות בקדישים,האם מישהו מהחברים היקרים ראה לעניין זה שיש בתי כנסיות שנהגו להגיד אחרי מוסף של שבת ועלינו לשבח מזמור שירליום השבת וקדיש האם יש בזה בעיה של ריבוי בקדישין?
כמדומה שהמנהג הוא שאם אין ב' אבלים, משתדלים שלא לומר ב' קדישים.
 
חזור
חלק עליון