• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

קדיש אחרי מזמור שיר ליום השבת

בס"ד
שלום וברכה,
ידוע שיש איסור להרבות בקדישים,האם מישהו מהחברים היקרים ראה לעניין זה שיש בתי כנסיות שנהגו להגיד אחרי מוסף של שבת ועלינו לשבח מזמור שירליום השבת וקדיש האם יש בזה בעיה של ריבוי בקדישין?
 
הפוסקים הביאו מנהג זה וגם מרן שליט"א כתבו בילקו"י.
ומסברא נראה שזה משום שאין קדיש יהא שלמא כי אין שיר של יום אז הוסיפוהו לאחר התפילה. כך נראה לי מסברא אבל וודאי שמנהג זה יסודתו בהררי קודש.
 
אם יש לך מקורות אשמח לראות, מסברא דווקא נראה הפוך, אם לא תיקנו שיר של יום וקדיש אז אסור להוסיף, שידעו למה לא תיקנו ולכאורה יש בזה משום מרבה בקדישים.. ואם זכור לי נכון הילקוי מביא מנהג לומר מזמור שיר אך לא קדיש אחרי , ואולי אני טועה
 
בס"ד
שלום וברכה,
ידוע שיש איסור להרבות בקדישים,האם מישהו מהחברים היקרים ראה לעניין זה שיש בתי כנסיות שנהגו להגיד אחרי מוסף של שבת ועלינו לשבח מזמור שירליום השבת וקדיש האם יש בזה בעיה של ריבוי בקדישין?
כמדומה שהמנהג הוא שאם אין ב' אבלים, משתדלים שלא לומר ב' קדישים.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון