מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף ורבנים נוספים בחומרת איסור העליה להר הבית - כתוביות בערבית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
כששואלים אותי "איך הרב שאתה כ"כ מתהדר בו תמך באוסלו?" אני צריך לדעת מה לענות.
פעם שאלתי זאת את מרן הראש"ל שליט"א, והשיבני ש"בגלל" רבי עקיבא מתו במרד בר כוכבא 24,000 איש הרבה יותר ממה שנהרגו בגלל הסכמי אוסלו.
 
פעם שאלתי זאת את מרן הראש"ל שליט"א, והשיבני ש"בגלל" רבי עקיבא מתו במרד בר כוכבא 24,000 איש הרבה יותר ממה שנהרגו בגלל הסכמי אוסלו.
זה ממש מה שעניתי לאותו אחד ששאל אותי! מדהים שזכיתי לכוון לדעת מרן שליטא. אגב אותו אחד ניסה להתווכח איתי שר עקיבא לא תמך בבר כוסיבא וכו' אבל הדברים ברורים וידועים. תודה על השיתוף!

עכשיו נשארתי בצ"ע רק על אותם גדולי הדורות בימינו שס"ל ששלושת השבועות לא בטלו,ועם זאת עדיין הם וחסידיהם גרים בארץ ישראל על אפם וחמתם של הישמעאלים ימ"ח
 
ב. הרבי מלובביץ ס"ל ששלושת השבועות בטלו בהקמת המדינה / הצהרת בלפור ?
במחילה מכבוד תורתו,

א. שלשת השבועות הנם דברי אגדה, וכידוע דאין לומדים הלכה למעשה מדברי אגדה שבגמרא.
ב. ובלא"ה, ידוע מה שכתב קדוש עליון, מאור ישראל, מורינו ורבינו רבי חיים ויטאל זיע"א על שלשת השבועות:
אמר עוד במדרש הנ"ל, ובגין דא 'השבעתי אתכם בנות ירושלים' וכו'. וכבר אמרו רז"ל כי זמן השבועה היא עד אלף שנים.

הגה"ק בעל 'ויואל משה' מסאטמר, גאב"ד העד"ח בירושלים, חידש חידוש עצום לא נודע מקורו, כי ג' השבועות תקפים היום (א. עצם לימוד הלכה למעשה מדברי אגדה. ב. חלף מעל 1,000 שנים מחורבן הבית, וכבר כתב מהרח"ו דאמרו רז"ל דזמן ג' השבועות הוא עד 1,000 שנים), ואיני יודע טעמו ומקורו.

אך להצריך את כ"ק אדמו"ר מחב"ד ושאר קדושי עליון, לביטול הג' שבועות בקום המדינה / הצהרת בלפור? ובפרט בעוד שהשבועה נגזרה ל 1,000 שנה אחר החורבן בלבד! התירוץ של הקמת המדינה (מקור?) הצהרת בלפור (מקור?) הוא דחוק! והפשט הוא כי השבועה אינה חלה בתאריך זה.
 
במחילה מכבוד תורתו,

א. שלשת השבועות הנם דברי אגדה, וכידוע דאין לומדים הלכה למעשה מדברי אגדה שבגמרא.
ב. ובלא"ה, ידוע מה שכתב קדוש עליון, מאור ישראל, מורינו ורבינו רבי חיים ויטאל זיע"א על שלשת השבועות:
אמר עוד במדרש הנ"ל, ובגין דא 'השבעתי אתכם בנות ירושלים' וכו'. וכבר אמרו רז"ל כי זמן השבועה היא עד אלף שנים.

הגה"ק בעל 'ויואל משה' מסאטמר, גאב"ד העד"ח בירושלים, חידש חידוש עצום לא נודע מקורו, כי ג' השבועות תקפים היום (א. עצם לימוד הלכה למעשה מדברי אגדה. ב. חלף מעל 1,000 שנים מחורבן הבית, וכבר כתב מהרח"ו דאמרו רז"ל דזמן ג' השבועות הוא עד 1,000 שנים), ואיני יודע טעמו ומקורו.

אך להצריך את כ"ק אדמו"ר מחב"ד ושאר קדושי עליון, לביטול הג' שבועות בקום המדינה / הצהרת בלפור? ובפרט בעוד שהשבועה נגזרה ל 1,000 שנה אחר החורבן בלבד! התירוץ של הקמת המדינה (מקור?) הצהרת בלפור (מקור?) הוא דחוק! והפשט הוא כי השבועה אינה חלה בתאריך זה.
אני ע"ה מדאורייתא רחוק מאוד מכבוד תורתו :) !
אבל באמת כבודו צודק ואני הקטן בהחלט מבין את המהלך ומסכים איתו. רק השאלה שלי על אותם רבנים שאוחזים כמו הגה"ק בעל ויואל משה, מדוע הם גרים בא"י
ולענ"ד הרבה גדולים אוחזים כך ,אחרת לא מובן הטענה בסרטון "מתגרים באומות העולם" - למעט בשלושת השבועות לא ידוע לי הקטן על איסור להתגרות באומות העולם כמשדובר בכיבוש הארץ וביסוס שליטה מדינית בה

מה שכן אפשר להעיר על מה שכבודו כתב, שבאמת הצהרת "כט בנובמבר" של האום / הצהרת בלפור, הם בהחלט מקרים יוצא דופן שאומות העולם תמכו בעם ישראל בצעד מאוד חריג ונדיר (שנראה שעד היום הם מתחרטים עליו) וקשה שלא לראות בחוש איך ה' בהתערבות אלוקית עשה נס שכזה, וזה ממש נראה כמו הסכמה מהאומות לעם ישראל לחזור לארץ. מה שהיה תרחיש דמיוני בכל ההיסטוריה. ואני לא אומר את הדברים מסברא כמובן,כך אחז הגה"ק בעל המשך חכמה זיע"א! שלאחר הצהרת בלפור כמדומני הוא הכריז שבטלה תוקף שלושת השבועות(ועוד רבנים חשובים שעכשיו גיליתי שכך דעתם):

מאתר ויקישיבה:
ישנם כמה הסברים מדוע עולים לארץ ישראל חרף השבועה "שלא יעלו כחומה":

 
אבל באמת כבודו צודק ואני הקטן בהחלט מבין את המהלך ומסכים איתו. רק השאלה שלי על אותם רבנים שאוחזים כמו הגה"ק בעל ויואל משה, מדוע הם גרים בא"י
שאלתי פעם שאלה זו יהודי מחוג קיצוני (פרושים וחסידים, מא"ש. יותר קיצוני מתורה ויראה ואוהל שרה/ הגר).

תשובתו היה שהם פועלים לכך ש (רח"ל, היל"ת) הערבים יכבשו את ארץ ישראל מידי 'הציונים', ובפגישה עם אנשי הרש"פ (שמא אבו מאזן עצמו) הבטיחו להם כי אין להם התנגדות שיגורו באר"י יהודים שיכירו ב'בעלות' הערבים על הארץ. וכל מלחמת הערבים היא על השליטה, ועל כן עושים פיגועים וכדו'.

בחוגי העדה החרדית טוענים, כי כל העניין הוא על פעולת התגרות, כגון שלטון בארץ וכדו'. אך עצם המגורים בארץ מותרים, כיון שאינם פעולת התגרות.

מה שכן אפשר להעיר על מה שכבודו כתב, שבאמת הצהרת "כט בנובמבר" של האום / הצהרת בלפור, הם בהחלט מקרים יוצא דופן שאומות העולם תמכו בעם ישראל בצעד מאוד חריג ונדיר (שנראה שעד היום הם מתחרטים עליו) וקשה שלא לראות בחוש איך ה' בהתערבות אלוקית עשה נס שכזה, וזה ממש נראה כמו הסכמה מהאומות לעם ישראל לחזור לארץ. מה שהיה תרחיש דמיוני בכל ההיסטוריה. ואני לא אומר את הדברים מסברא כמובן,כך אחז הגה"ק בעל המשך חכמה זיע"א! שלאחר הצהרת בלפור כמדומני הוא הכריז שבטלה תוקף שלושת השבועות(ועוד רבנים חשובים שעכשיו גיליתי שכך דעתם):
תודה על התגובה, ובפרט על דברי המשך חכמה שלא הכרתי עד כה.

אך שמא כוונת הגה"ק המשך חכמה זיע"א הוא שלאחר הצהרת בלפור, עלייה מגורים ושלטון יהודי בארץ ישראל אינם מהווים הפרה של ג' השבועות, כיוון שיש הסכמה מאומות לדור ולשלוט בארץ. אך באמת השבועה לא בטלה. (וצ"ע מדוע, הלוא כבר עבר 1,000 שנה מחורבן הבית).

מאתר ויקישיבה:
אשמח לקישור.
 
בהתחלה כתב תשוב להתיר שטחים תמורת שלום. אבל שלום אמיתי (כמו למשל השלום עם מצרים). אח"כ הבהיר שאנחנו רוצים שלום, והמה למלחמה. רק רוצים לקחת שטחים ולא לעשות שלום אמיתי, וידועה מלחמתו הגדולה נגד הגירוש מגוף קטיף.
יש מכתבים הקלטות מפורשות.
ואם בכל זאת תבחרו להתעקש, אז תראו וגם תשמעו:
 
שאלתי פעם שאלה זו יהודי מחוג קיצוני (פרושים וחסידים, מא"ש. יותר קיצוני מתורה ויראה ואוהל שרה/ הגר).

תשובתו היה שהם פועלים לכך ש (רח"ל, היל"ת) הערבים יכבשו את ארץ ישראל מידי 'הציונים',

לא ייאומן כמה היצר הרע יכול לעוות את המחשבה.. ונניח ואכן חלים שלושת השבועות, ובאמת הציונים וכו' עוברים על איסור (כנראה דרבנן? דאורייתא ודאי שזה לא) איפה מצינו שמותר לשתף פעולה עם גויים מרצחים נגד יהודים בגלל שהיהודים עברו על מצווה דרבנן? וכי בשואה הרבנים סייעו להיטלר ימ"ח לסייע לרצוח את כל מי שלא חרדי? (גום אם תגיד שהם מסייעיים כי הציוניים חילוניים גמורים,זה לא נכון כי יש המון דתיים ציוניים או לכל הפחות מסורתיים שומרי שבת,ואיפה מצינו היתר לשתף פעולה עם אויב נגד יהודים?! מקור 1 בלבד לרפואה אין!
ובפגישה עם אנשי הרש"פ (שמא אבו מאזן עצמו) הבטיחו להם כי אין להם התנגדות שיגורו באר"י יהודים שיכירו ב'בעלות' הערבים על הארץ. וכל מלחמת הערבים היא על השליטה, ועל כן עושים פיגועים וכדו'.
נו, אז אחרי הטבח בחרבות ברזל מדוע הם לא מתעוררים ומשנים כיוון,הרי ראינו מה החמאסניקים עשו לשמאלנים בעוטף עזה?(אותם שמאלנים שדח]ו לתת להם את עזה בהתנתקות)?? קשה לי לקחת את הטענה של מי שאמר לכבודו את זה ברצינות.
בחוגי העדה החרדית טוענים, כי כל העניין הוא על פעולת התגרות, כגון שלטון בארץ וכדו'. אך עצם המגורים בארץ מותרים, כיון שאינם פעולת התגרות.
זה באמת השיא.. באמת מישהו חושב שהחבר'ה מחמאס יתנו ליהודים לגור בארץ ישראל?! על אחת כמה וכמה על לגור בירושלים?!? הם רוצים לזרוק את כולם לים ולא יסכימו לאף יהודי לגור כאן!!
וחוץ מזה ונניח וכן,הרי עצם זה שכרגע השלטון יהודי,והם אזרחי מדינת ישראל (ובמיוחד שהם גרים בירושלים) עם תעודת זהות וקצבאות ביטוח לאומי וכו,זה כבר קו אדום למוסלמים,ולראייה שוב הטבח בעוטף עזה. תשאל חמאסניק האם הוא כועס על תושב מדינת ישראל שלא מתגייס,ולא פעיל פוליטית,ברור שגם אותו הוא מתעב ומתכנן לרצוח.. באמת מחילה . זה לכאורה נראה שמחפשים איזשהוא תירוץ מצד אחד לאחוז שיש את שלושת השבועות,ומצד שני לגור בא"י עם כל היתרונות וההטבות.. זו סתירה פנימית עצומה.

תודה על התגובה, ובפרט על דברי המשך חכמה שלא הכרתי עד כה.

אך שמא כוונת הגה"ק המשך חכמה זיע"א הוא שלאחר הצהרת בלפור, עלייה מגורים ושלטון יהודי בארץ ישראל אינם מהווים הפרה של ג' השבועות, כיוון שיש הסכמה מאומות לדור ולשלוט בארץ. אך באמת השבועה לא בטלה. (וצ"ע מדוע, הלוא כבר עבר 1,000 שנה מחורבן הבית).
אני כמעט בטוח שהוא אמר שהשבועה בטלה ברגע שהיה את ההכרזה
לענ"ד אין סברא שמותר לעלות כי זה בהסכמת האומות אבל השבועה בתוקף. הרי זה שמותר לעלות לא"י ולשלוט בה מהווה סתירה מוחלטת לשבועה, ואני באמת לא חושב שיש מציאות שהקב"ה רוצה שנקים מדינה ונשלוט בה,אבל בפועל אומות העולם ינהלו אותנו וכל מה שלא מוצא חן בעיני איזה ראש ממשלה גוי נצטרך להתקפל - אין מציאות לקיום של מדינה כזו,אי אפשר לנהל ככה מדינה שלמה. לכן פשוט שברגע שקיבלנו היתר מאומות העולם להקים פה מדינה,השבועה בטלה
אשמח לקישור.
 
ואם בכל זאת תבחרו להתעקש, אז תראו וגם תשמעו:
לשמו ולזכרו תאוות נפש
איך מרן עונה דבר דבור על אופניו בצורה מדהימה
נהנתי בפרט בסוף דבריו שנשאל על הסיפור הידוע שאביו ביקש ממנו עזרה בחנות ומרן ראש הישיבה רבינו עזרא עטיה זיע"א הלך לחנות ואמר לאביו שישלך אותו לישיבה, וכאשר אביו אמר שצריך עזרה, אמר לו ראש הישיבה שהוא יחליף אותו כי מרן עדיין צעיר ועתיד להיות גדול בישראל, אבל הוא עצמו ראש הישיבה כבר ת"ח, וכאשר ראה אביו של מרן כמה חשוב הדבר וכמה עדיו של מרן לגדולות מיד הסכים לשלוח את בנו לישיבה
אגב, סיפור זה מזכיר מרן גם בחזו"ע בהספדו על חכם עזרא עטיה זיע"א
 
לא ייאומן כמה היצר הרע יכול לעוות את המחשבה.. ונניח ואכן חלים שלושת השבועות, ובאמת הציונים וכו' עוברים על איסור (כנראה דרבנן? דאורייתא ודאי שזה לא) איפה מצינו שמותר לשתף פעולה עם גויים מרצחים נגד יהודים בגלל שהיהודים עברו על מצווה דרבנן? וכי בשואה הרבנים סייעו להיטלר ימ"ח לסייע לרצוח את כל מי שלא חרדי? (גום אם תגיד שהם מסייעיים כי הציוניים חילוניים גמורים,זה לא נכון כי יש המון דתיים ציוניים או לכל הפחות מסורתיים שומרי שבת,ואיפה מצינו היתר לשתף פעולה עם אויב נגד יהודים?! מקור 1 בלבד לרפואה אין!
נו, אז אחרי הטבח בחרבות ברזל מדוע הם לא מתעוררים ומשנים כיוון,הרי ראינו מה החמאסניקים עשו לשמאלנים בעוטף עזה?(אותם שמאלנים שדח]ו לתת להם את עזה בהתנתקות)?? קשה לי לקחת את הטענה של מי שאמר לכבודו את זה ברצינות.
זה באמת השיא.. באמת מישהו חושב שהחבר'ה מחמאס יתנו ליהודים לגור בארץ ישראל?! על אחת כמה וכמה על לגור בירושלים?!? הם רוצים לזרוק את כולם לים ולא יסכימו לאף יהודי לגור כאן!!
וחוץ מזה ונניח וכן,הרי עצם זה שכרגע השלטון יהודי,והם אזרחי מדינת ישראל (ובמיוחד שהם גרים בירושלים) עם תעודת זהות וקצבאות ביטוח לאומי וכו,זה כבר קו אדום למוסלמים,ולראייה שוב הטבח בעוטף עזה. תשאל חמאסניק האם הוא כועס על תושב מדינת ישראל שלא מתגייס,ולא פעיל פוליטית,ברור שגם אותו הוא מתעב ומתכנן לרצוח.. באמת מחילה . זה לכאורה נראה שמחפשים איזשהוא תירוץ מצד אחד לאחוז שיש את שלושת השבועות,ומצד שני לגור בא"י עם כל היתרונות וההטבות.. זו סתירה פנימית עצומה.

כמובן זכיתי לקבל את הוראות ושיטת האר"י הקדו' בכל דבריו, ואין זו השקפתי ח"ו. כתבתי מה ששמעתי מיהודים מהעדה ומ'חסידים ופרושים'.

אגב, יש לציין כי דעת הרשב"ש הוא כי השבועה חלה אך ורק על ציבור, אך על כל יחיד ויחיד יש חיוב להעלות לארץ ישראל. וממילא שוב לא קשיא מיידי.
ושמא אותם יהודים מהעדה ומחו"פ לא בקיאים בדברי רבותינו הראשונים, דא"כ במקום לדחוק וכו' יסמכו על אחד הראשונים.
 
נערך לאחרונה:
העתק מהמכלול:
בחודש אלול תשכ"ז פורסם כרוז אזהרה, שבראשו חתמו הרבנים הראשיים הרב איסר יהודה אונטרמן והרב יצחק נסים, יחד עם הרב יחזקאל אברמסקי, הרב יוסף שלום אלישיב, הרב שלמה זלמן אוירבך, הרב עובדיה הדאיה הרב אליעזר וולדינברג, הרב שאול ישראלי, הרב עובדיה יוסף, הרב יוסף משאש, הרב צבי יהודה קוק, ועוד עשרות רבנים:[56]
מדורי דורות אנו מוזהרים ונמנעים מלהיכנס בכל שטח הר הבית כולו פן ניכשל ח"ו באיסור חמור בפגיעה בטהרת המקום הקדוש הזה. זאת ועוד, ברבות הימים נעלם מאיתנו המקום המדוייק של המקדש וכל הנכנס אל שטח הר הבית עלול להכנס מבלי יודעים אל מקום המקדש וקדש הקדשים, ואז ייכשל באיסור חמור של כרת ח"ו. לפיכך אנו חוזרים ומזהירים על מה שהזהרנו מכבר שבל יהין איש ואשה להכנס לכל שטח הר הבית, בלי הבדל דרך איזה שער שנכנסים בו, ומלבד עצם הזהירות מאיסור חמור זה של פגיעה בטהרת מקום הקודש והמקדש, יש גם מצווה רבה של מורא המקדש ושמירתו.

בשנת תשע"ו, פורסם כרוז עליו חתומים 100 רבנים, בראשות הרבנים הראשיים לישראל הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, האוסר עלייה להר הבית.[71] בכך חידשו את האיסור של מועצת הרבנות הראשית לעלות להר בשנת תשכ"ז.
 
נערך לאחרונה:
כמובן זכיתי לקבל את הוראות ושיטת האר"י הקדו' בכל דבריו, ואין זו השקפתי ח"ו. כתבתי מה ששמעתי מיהודים מהעדה ומ'חסידים ופרושים'.

אגב, יש לציין כי דעת הרשב"ש הוא כי השבועה חלה אך ורק על ציבור, אך על כל יחיד ויחיד יש חיוב להעלות לארץ ישראל. וממילא שוב לא קשיא מיידי.
ושמא אותם יהודים מהעדה ומחו"פ לא בקיאים בדברי רבותינו הראשונים, דא"כ במקום לדחוק וכו' יסמכו על אחד הראשונים.

לא זכיתי להבין את דברי הרשב"ש - אם על כל יחיד ויחיד יש חיוב להעלות לארץ ישראל,נמצא רוב ישראל יעלו?
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון