פעם שאלתי זאת את מרן הראש"ל שליט"א, והשיבני ש"בגלל" רבי עקיבא מתו במרד בר כוכבא 24,000 איש הרבה יותר ממה שנהרגו בגלל הסכמי אוסלו.כששואלים אותי "איך הרב שאתה כ"כ מתהדר בו תמך באוסלו?" אני צריך לדעת מה לענות.
>> לרכישת המהדורה הדיגיטלית, לחצו כאן.
>> לרכישת המהדורה המודפסת, לחצו כאן (רכישה מוקדמת, אי"ה הספר אמור להגיע מהדפוס בימים הקרובים).
פעם שאלתי זאת את מרן הראש"ל שליט"א, והשיבני ש"בגלל" רבי עקיבא מתו במרד בר כוכבא 24,000 איש הרבה יותר ממה שנהרגו בגלל הסכמי אוסלו.כששואלים אותי "איך הרב שאתה כ"כ מתהדר בו תמך באוסלו?" אני צריך לדעת מה לענות.
זה ממש מה שעניתי לאותו אחד ששאל אותי! מדהים שזכיתי לכוון לדעת מרן שליטא. אגב אותו אחד ניסה להתווכח איתי שר עקיבא לא תמך בבר כוסיבא וכו' אבל הדברים ברורים וידועים. תודה על השיתוף!פעם שאלתי זאת את מרן הראש"ל שליט"א, והשיבני ש"בגלל" רבי עקיבא מתו במרד בר כוכבא 24,000 איש הרבה יותר ממה שנהרגו בגלל הסכמי אוסלו.
הכוונה שהוא לא התנגד בנחרצות כמו רבנים אחרים בעלי השקפה פוליטית ימנית. אין זה משנה אם נמנע בלבד או תמך בפועלקודם כל אתה צריך להעמיד אותם על טעותם, שהוא לא "תמך", זה שקר ועוול נורא. הוא היה מסופק.
במחילה מכבוד תורתו,ב. הרבי מלובביץ ס"ל ששלושת השבועות בטלו בהקמת המדינה / הצהרת בלפור ?
אני ע"ה מדאורייתא רחוק מאוד מכבוד תורתו :) !במחילה מכבוד תורתו,
א. שלשת השבועות הנם דברי אגדה, וכידוע דאין לומדים הלכה למעשה מדברי אגדה שבגמרא.
ב. ובלא"ה, ידוע מה שכתב קדוש עליון, מאור ישראל, מורינו ורבינו רבי חיים ויטאל זיע"א על שלשת השבועות:
אמר עוד במדרש הנ"ל, ובגין דא 'השבעתי אתכם בנות ירושלים' וכו'. וכבר אמרו רז"ל כי זמן השבועה היא עד אלף שנים.
הגה"ק בעל 'ויואל משה' מסאטמר, גאב"ד העד"ח בירושלים, חידש חידוש עצום לא נודע מקורו, כי ג' השבועות תקפים היום (א. עצם לימוד הלכה למעשה מדברי אגדה. ב. חלף מעל 1,000 שנים מחורבן הבית, וכבר כתב מהרח"ו דאמרו רז"ל דזמן ג' השבועות הוא עד 1,000 שנים), ואיני יודע טעמו ומקורו.
אך להצריך את כ"ק אדמו"ר מחב"ד ושאר קדושי עליון, לביטול הג' שבועות בקום המדינה / הצהרת בלפור? ובפרט בעוד שהשבועה נגזרה ל 1,000 שנה אחר החורבן בלבד! התירוץ של הקמת המדינה (מקור?) הצהרת בלפור (מקור?) הוא דחוק! והפשט הוא כי השבועה אינה חלה בתאריך זה.
שאלתי פעם שאלה זו יהודי מחוג קיצוני (פרושים וחסידים, מא"ש. יותר קיצוני מתורה ויראה ואוהל שרה/ הגר).אבל באמת כבודו צודק ואני הקטן בהחלט מבין את המהלך ומסכים איתו. רק השאלה שלי על אותם רבנים שאוחזים כמו הגה"ק בעל ויואל משה, מדוע הם גרים בא"י
תודה על התגובה, ובפרט על דברי המשך חכמה שלא הכרתי עד כה.מה שכן אפשר להעיר על מה שכבודו כתב, שבאמת הצהרת "כט בנובמבר" של האום / הצהרת בלפור, הם בהחלט מקרים יוצא דופן שאומות העולם תמכו בעם ישראל בצעד מאוד חריג ונדיר (שנראה שעד היום הם מתחרטים עליו) וקשה שלא לראות בחוש איך ה' בהתערבות אלוקית עשה נס שכזה, וזה ממש נראה כמו הסכמה מהאומות לעם ישראל לחזור לארץ. מה שהיה תרחיש דמיוני בכל ההיסטוריה. ואני לא אומר את הדברים מסברא כמובן,כך אחז הגה"ק בעל המשך חכמה זיע"א! שלאחר הצהרת בלפור כמדומני הוא הכריז שבטלה תוקף שלושת השבועות(ועוד רבנים חשובים שעכשיו גיליתי שכך דעתם):
אשמח לקישור.מאתר ויקישיבה:
ואם בכל זאת תבחרו להתעקש, אז תראו וגם תשמעו:בהתחלה כתב תשוב להתיר שטחים תמורת שלום. אבל שלום אמיתי (כמו למשל השלום עם מצרים). אח"כ הבהיר שאנחנו רוצים שלום, והמה למלחמה. רק רוצים לקחת שטחים ולא לעשות שלום אמיתי, וידועה מלחמתו הגדולה נגד הגירוש מגוף קטיף.
יש מכתבים הקלטות מפורשות.
ניצן חן זה עוין זה...ואם בכל זאת תבחרו להתעקש, אז תראו וגם תשמעו:
לאחר טבילה כדין אין שום איסור ושום כרת... מה שאסרו זה משום תקנה של מי שאינו בקי
שאלתי פעם שאלה זו יהודי מחוג קיצוני (פרושים וחסידים, מא"ש. יותר קיצוני מתורה ויראה ואוהל שרה/ הגר).
תשובתו היה שהם פועלים לכך ש (רח"ל, היל"ת) הערבים יכבשו את ארץ ישראל מידי 'הציונים',
נו, אז אחרי הטבח בחרבות ברזל מדוע הם לא מתעוררים ומשנים כיוון,הרי ראינו מה החמאסניקים עשו לשמאלנים בעוטף עזה?(אותם שמאלנים שדח]ו לתת להם את עזה בהתנתקות)?? קשה לי לקחת את הטענה של מי שאמר לכבודו את זה ברצינות.ובפגישה עם אנשי הרש"פ (שמא אבו מאזן עצמו) הבטיחו להם כי אין להם התנגדות שיגורו באר"י יהודים שיכירו ב'בעלות' הערבים על הארץ. וכל מלחמת הערבים היא על השליטה, ועל כן עושים פיגועים וכדו'.
זה באמת השיא.. באמת מישהו חושב שהחבר'ה מחמאס יתנו ליהודים לגור בארץ ישראל?! על אחת כמה וכמה על לגור בירושלים?!? הם רוצים לזרוק את כולם לים ולא יסכימו לאף יהודי לגור כאן!!בחוגי העדה החרדית טוענים, כי כל העניין הוא על פעולת התגרות, כגון שלטון בארץ וכדו'. אך עצם המגורים בארץ מותרים, כיון שאינם פעולת התגרות.
אני כמעט בטוח שהוא אמר שהשבועה בטלה ברגע שהיה את ההכרזהתודה על התגובה, ובפרט על דברי המשך חכמה שלא הכרתי עד כה.
אך שמא כוונת הגה"ק המשך חכמה זיע"א הוא שלאחר הצהרת בלפור, עלייה מגורים ושלטון יהודי בארץ ישראל אינם מהווים הפרה של ג' השבועות, כיוון שיש הסכמה מאומות לדור ולשלוט בארץ. אך באמת השבועה לא בטלה. (וצ"ע מדוע, הלוא כבר עבר 1,000 שנה מחורבן הבית).
אשמח לקישור.
לשמו ולזכרו תאוות נפשואם בכל זאת תבחרו להתעקש, אז תראו וגם תשמעו:
לא ייאומן כמה היצר הרע יכול לעוות את המחשבה.. ונניח ואכן חלים שלושת השבועות, ובאמת הציונים וכו' עוברים על איסור (כנראה דרבנן? דאורייתא ודאי שזה לא) איפה מצינו שמותר לשתף פעולה עם גויים מרצחים נגד יהודים בגלל שהיהודים עברו על מצווה דרבנן? וכי בשואה הרבנים סייעו להיטלר ימ"ח לסייע לרצוח את כל מי שלא חרדי? (גום אם תגיד שהם מסייעיים כי הציוניים חילוניים גמורים,זה לא נכון כי יש המון דתיים ציוניים או לכל הפחות מסורתיים שומרי שבת,ואיפה מצינו היתר לשתף פעולה עם אויב נגד יהודים?! מקור 1 בלבד לרפואה אין!
נו, אז אחרי הטבח בחרבות ברזל מדוע הם לא מתעוררים ומשנים כיוון,הרי ראינו מה החמאסניקים עשו לשמאלנים בעוטף עזה?(אותם שמאלנים שדח]ו לתת להם את עזה בהתנתקות)?? קשה לי לקחת את הטענה של מי שאמר לכבודו את זה ברצינות.
זה באמת השיא.. באמת מישהו חושב שהחבר'ה מחמאס יתנו ליהודים לגור בארץ ישראל?! על אחת כמה וכמה על לגור בירושלים?!? הם רוצים לזרוק את כולם לים ולא יסכימו לאף יהודי לגור כאן!!
וחוץ מזה ונניח וכן,הרי עצם זה שכרגע השלטון יהודי,והם אזרחי מדינת ישראל (ובמיוחד שהם גרים בירושלים) עם תעודת זהות וקצבאות ביטוח לאומי וכו,זה כבר קו אדום למוסלמים,ולראייה שוב הטבח בעוטף עזה. תשאל חמאסניק האם הוא כועס על תושב מדינת ישראל שלא מתגייס,ולא פעיל פוליטית,ברור שגם אותו הוא מתעב ומתכנן לרצוח.. באמת מחילה . זה לכאורה נראה שמחפשים איזשהוא תירוץ מצד אחד לאחוז שיש את שלושת השבועות,ומצד שני לגור בא"י עם כל היתרונות וההטבות.. זו סתירה פנימית עצומה.
אעבור בלי נדר בעיון על המקורות המובאים שם.
כמובן זכיתי לקבל את הוראות ושיטת האר"י הקדו' בכל דבריו, ואין זו השקפתי ח"ו. כתבתי מה ששמעתי מיהודים מהעדה ומ'חסידים ופרושים'.
אגב, יש לציין כי דעת הרשב"ש הוא כי השבועה חלה אך ורק על ציבור, אך על כל יחיד ויחיד יש חיוב להעלות לארץ ישראל. וממילא שוב לא קשיא מיידי.
ושמא אותם יהודים מהעדה ומחו"פ לא בקיאים בדברי רבותינו הראשונים, דא"כ במקום לדחוק וכו' יסמכו על אחד הראשונים.
שלא הוא לא אני ולא אתה אמורים לדעת כיצד מכסות את ראשן נשות הח"כים.מה התשובה
ברור שאומרים לדעת, מבלי לראות אפי' את בעליהן.... - כדעת מרן!שלא הוא לא אני ולא אתה אמורים לדעת כיצד מכסות את ראשן נשות הח"כים.