• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף ורבנים נוספים בחומרת איסור העליה להר הבית - כתוביות בערבית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אני לא מכיר את הרב בנזירי, ואני גם לא רוצה להתייחס לדבריו כי אין טעם. כמו שאמרתי, אולי בגלל שזה פורום ולא שיח פנים אל פנים,יש נטייה גדולה בפורום לסטות מהנושא.
אחדד:
הנקודה שלי אינה האם שס גרמה או לא להסכם אוסלו
הנקודה שלי היא שאחר כל הפלפולים והחילוקים ,רואים ששס בזמנו לא התנגדו בנחרצות לאוסלו,וכמו שהעלתי צילום מכתב של מרן עצמו שכתב שהסכם אוסלו והפסק של מסירת שטחים בטל. משמע שלפני כן הוא כן אחז כך
נכון, הוא אוחז שאם זה שלום אמיתי - אז עדיף לוותר על אדמה כדי שחלילה לא יגדעו חיים של בני אדם.
אבל אם השלום לא אמיתי - אז לא צריכים לתת להם כלום. ולהיפך, זו סכנה.
זאת אומרת, שהפסק עצמו לא השתנה, אלא המציאות.
למשל, בהסכם השלום עם מצרים נתנו להם את כל סיני, שזה שטח עצום, ועשרות שנים ההסכם נשמר.
 
נערך לאחרונה:
כתבתי ואכתוב שוב, הרב בניזרי אומר במפורש, שבפעם הראשונה נמנעו, ובפעם השנייה (לפי הבנתי קריאה שנייה ושלישית הם התנגדו), משמע שהחוק עבר למרות ההתנגדות של שס.
יכול להיות שאני טועה, ו"הפעם השנייה" שהוא התכוון היא על ההתנקות, שמרן לחם בזה בכל כוחו, ואף קילל את שרון בקללה שהתקיימה במלואה.
עכ"פ בהמכלול הובא הנתון הזה:
1723819355022.png
זאת אומרת, שגם אם שס היו נגד, היה רוב.
 
נכון, הוא אוחז שאם זה שלום אמיתי - אז עדיף אדמה על פני חיים של בני אדם.
אבל אם השלום לא אמיתי - אז לא צריכים לתת להם כלום. ולהיפך, זו סכנה.
זאת אומרת, שהפסק עצמו לא השתנה, אלא המציאות.
למשל, בהסכם השלום עם מצרים נתנו להם את כל סיני, שזה שטח עצום, ועשרות שנים ההסכם נשמר.
זאת אומרת שהבעיה בהסכם אוסלו הייתה שמרן סבר (כמו שטענו באופן נחרץ בזמנו בכירי מערכת הביטחון והצבא) שהסכם אוסלו יוביל לשלום ולטובה,והתברר שמרן הוטעה על ידם כי המציאות הוכיחה שההסכם היה גרוע?
 
יכול להיות שאני טועה, ו"הפעם השנייה" שהוא התכוון היא על ההתנקות, שמרן לחם בזה בכל כוחו, ואף קילל את שרון בקללה שהתקיימה במלואה.
עכ"פ בהמכלול הובא הנתון הזה:
הצג קובץ מצורף 24116
זאת אומרת, שגם אם שס היו נגד, היה רוב.

אני חוזר ואומר, צריך לשים לב שאנו לא סוטים מהנושא - הנושא הוא לא אם שס גרמה את אוסלו או לא. הנושא הוא היחס של מרן(וכנגזרת ממנה) רמת ההתנגדות של תנועת שס להסכם. אין זה משנה אם זה הכריע את ההחלטה או לא
 
אני חוזר ואומר, צריך לשים לב שאנו לא סוטים מהנושא - הנושא הוא לא אם שס גרמה את אוסלו או לא. הנושא הוא היחס של מרן(וכנגזרת ממנה) רמת ההתנגדות של תנועת שס להסכם. אין זה משנה אם זה הכריע את ההחלטה או לא
מציע לך לשמוע את דברי הרב בניזרי....
 
מציע לך לשמוע את דברי הרב בניזרי....
שמעתי חלק, הסרטון ארוך, אולי כבודו ירשום את מה שרלוונטי לדיון שלו מדבריו של הרב בניזרי?
אני מזכיר,אם מה שצריך לשמוע שם זה ששס התנגדה בפעם השנייה והשלישית,כפי שהסברתי זה לא רלוונטי לדיון לאחר שבהצעה הראשונית(ותרשו לי לומר הקובעת בפועל..) שס נמנעה ומרן לא יצא חוצץ כנגד אוסלו כפי שלמשל יצא חוצץ נגד ההתנתקות(למרות ששם הוא לא באמת השפיע על התוצאה לצערינו,אך כפי שאמרתי הדיון הוא היחס של מרן ולא מה הוביל להחלטה)
 
אני חוזר ואומר, צריך לשים לב שאנו לא סוטים מהנושא - הנושא הוא לא אם שס גרמה את אוסלו או לא. הנושא הוא היחס של מרן(וכנגזרת ממנה) רמת ההתנגדות של תנועת שס להסכם. אין זה משנה אם זה הכריע את ההחלטה או לא
מה נפק"מ מה עוצמת ההתנגדות?
זה מאוד משנה אם ההצבעה שלהם הכריע את ההסכם או לא, כדי להפסיק את השם רע שאנשים חוגגים על זה. וגם בתקופה האחרונה. זה עוול.
עכ"פ, אני רואה שגם כותבים ששס פרשה מהממשלה בתקופה הזו (וגם בעקבות כתב האישום של אריה).
 
שמעתי חלק, הסרטון ארוך, אולי כבודו ירשום את מה שרלוונטי לדיון שלו מדבריו של הרב בניזרי?
שמתי קישור מדוייק לנושא הזה.
אני מזכיר,אם מה שצריך לשמוע שם זה ששס התנגדה בפעם השנייה והשלישית,כפי שהסברתי זה לא רלוונטי לדיון לאחר שבהצעה הראשונית(ותרשו לי לומר הקובעת בפועל..) שס נמנעה ומרן לא יצא חוצץ כנגד אוסלו כפי שלמשל יצא חוצץ נגד ההתנתקות(למרות ששם הוא לא באמת השפיע על התוצאה לצערינו,אך כפי שאמרתי הדיון הוא היחס של מרן ולא מה הוביל להחלטה)
ראה בהודעתי הקודמת.
 
מה נפק"מ מה עוצמת ההתנגדות?
זה מאוד משנה אם ההצבעה שלהם הכריע את ההסכם או לא, כדי להפסיק את השם רע שאנשים חוגגים על זה. וגם בתקופה האחרונה. זה עוול.
עכ"פ, אני רואה שגם כותבים ששס פרשה מהממשלה בתקופה הזו (וגם בעקבות כתב האישום של אריה).
נפק"מ לשאלה שבשבילה אני מעלה את כל הנושא, ארשום אותה פה שוב כדי לחדד שזה כל מטרת האשכול הארוך מבחינתי(ואולי יענו לי עליה ישירות):

הנקודה שלי אינה האם שס גרמה או לא להסכם אוסלו
הנקודה שלי היא שאחר כל הפלפולים והחילוקים ,רואים ששס בזמנו לא התנגדו בנחרצות לאוסלו,וכמו שהעלתי צילום מכתב של מרן עצמו שכתב שהסכם אוסלו והפסק של מסירת שטחים בטל. משמע שלפני כן הוא כן אחז כך. ומתוך כאן אני רואה לנכון לשאול בפורום של אוהבי ותומכי מרן, שאלה שיושבת לי על הלב כבר שנים רבות,וכדרכה של תורה עליי לברר את האמת - מה אנחנו כתלמידי מרן צריכים לחשוב,ואיך עלינו להתייחס,לכך שמרן לא התנגד להסכם אוסלו,שהתברר כהסכם ששפך דם רב מישראל . האם עלינו לומר שמרן אכן אחז בדרך מסויימת וחזר בו(כמו בהרבה דיני הלכות וכדרכו של עולם,גם תנאים ואמוראים שינו דעתם לאחר זמן ואין בזה פסול) או שיש לכך הסבר אחר? ואני שוב מרגיש צורך לציין, אני אוהב את מרן בכל לבי והולך בכל חיי על פי פסיקותיו. וממנו למדתי לחפש תמיד את האמת כפי שהיא ,כל עוד זה בדרך של כבוד לרבנים וגדולי הדור
 
נפק"מ לשאלה שבשבילה אני מעלה את כל הנושא, ארשום אותה פה שוב כדי לחדד שזה כל מטרת האשכול הארוך מבחינתי(ואולי יענו לי עליה ישירות):

הנקודה שלי אינה האם שס גרמה או לא להסכם אוסלו
הנקודה שלי היא שאחר כל הפלפולים והחילוקים ,רואים ששס בזמנו לא התנגדו בנחרצות לאוסלו,וכמו שהעלתי צילום מכתב של מרן עצמו שכתב שהסכם אוסלו והפסק של מסירת שטחים בטל. משמע שלפני כן הוא כן אחז כך. ומתוך כאן אני רואה לנכון לשאול בפורום של אוהבי ותומכי מרן, שאלה שיושבת לי על הלב כבר שנים רבות,וכדרכה של תורה עליי לברר את האמת - מה אנחנו כתלמידי מרן צריכים לחשוב,ואיך עלינו להתייחס,לכך שמרן לא התנגד להסכם אוסלו,שהתברר כהסכם ששפך דם רב מישראל . האם עלינו לומר שמרן אכן אחז בדרך מסויימת וחזר בו(כמו בהרבה דיני הלכות וכדרכו של עולם,גם תנאים ואמוראים שינו דעתם לאחר זמן ואין בזה פסול) או שיש לכך הסבר אחר? ואני שוב מרגיש צורך לציין, אני אוהב את מרן בכל לבי והולך בכל חיי על פי פסיקותיו. וממנו למדתי לחפש תמיד את האמת כפי שהיא ,כל עוד זה בדרך של כבוד לרבנים וגדולי הדור
אוקיי.
עדיין לא כ"כ הבנתי מה נפק"מ בזה. גם אם מרן חשב משהו והתברר כטעות, אז מה. וכי זה מוריד מגדולתו משהו?!
הרי היו גם הלכות מפורשות שבהתחלה חשב משהו, ואח"כ סבר אחרת. האם זה חיסרון.
כאן בכלל השאלה לא מתחילה, ושוב, מומלץ לשמוע את דברי הרב בנזירי שהבאתי, הוא אומר שם איך הכל התנהל.
מרן זימן את המצדדים בעד, ואת המצדדים נגד (ואת רבין שאמר לו שזה הסכם עם חורים של גבינה שווצרית), ושמע את כולם. והחליט להימנע. והיינו "ספק".
וזה שפרשו מהממשלה, מראה לך היכן היתה דעתו נוטה יותר.
 
אוקיי.
עדיין לא כ"כ הבנתי מה נפק"מ בזה. גם אם מרן חשב משהו והתברר כטעות, אז מה. וכי זה מוריד מגדולתו משהו?!
הרי היו גם הלכות מפורשות שבהתחלה חשב משהו, ואח"כ סבר אחרת. האם זה חיסרון.
כאן בכלל השאלה לא מתחילה, ושוב, מומלץ לשמוע את דברי הרב בנזירי שהבאתי, הוא אומר שם איך הכל התנהל.
מרן זימן את המצדדים בעד, ואת המצדדים נגד (ואת רבין שאמר לו שזה הסכם עם חורים של גבינה שווצרית), ושמע את כולם. והחליט להימנע. והיינו "ספק".
וזה שפרשו מהממשלה, מראה לך היכן היתה דעתו נוטה יותר.
כששואלים אותי "איך הרב שאתה כ"כ מתהדר בו תמך באוסלו?" אני צריך לדעת מה לענות. ואכן זה מה שעניתי,ושמח לדעת שכיוונתי גם לדעת כבודו - שאין הכי נמי מרן חזר בו. כמו בהרבה הלכות
רק לא זכיתי להבין מדוע כבודו דיבר על "מוריד מגדולתו" מחילה!
 
כששואלים אותי "איך הרב שאתה כ"כ מתהדר בו תמך באוסלו?" אני צריך לדעת מה לענות. ואכן זה מה שעניתי,ושמח לדעת שכיוונתי גם לדעת כבודו - שאין הכי נמי מרן חזר בו. כמו בהרבה הלכות
רק לא זכיתי להבין מדוע כבודו דיבר על "מוריד מגדולתו" מחילה!
קודם כל אתה צריך להעמיד אותם על טעותם, שהוא לא "תמך", זה שקר ועוול נורא. הוא היה מסופק.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון