החכם צבי סי' ט' ס"ל שביום הראשון אפשר לברך מצד שיש בזה חיוב שאר הימים. וכמדומה שהמשנ"ב לא מביאו, ואחרונים רבים חולקים עליו. ועי' קרבן נתנאל על הרא"ש סוכה פ"ג סי' ט"ז אות ר'. [אם יש לך אוצר החכמה אשמח אם תוכל להעלות לכאן קובץ PDF הערות על החכם צבי, שבסוף הספר].
החכם צבי סי' ט' ס"ל שביום הראשון אפשר לברך מצד שיש בזה חיוב שאר הימים. וכמדומה שהמשנ"ב לא מביאו, ואחרונים רבים חולקים עליו. ועי' קרבן נתנאל על הרא"ש סוכה פ"ג סי' ט"ז אות ר'. [אם יש לך אוצר החכמה אשמח אם תוכל להעלות לכאן קובץ PDF הערות על החכם צבי, שבסוף הספר].
חזק וברוך!
אני ראיתי את זה בחזו"ע, ומביא עוד כמה ראשונים שאפשר שסוברים כך, ומצרף דעה זו לענין שאול אצל קטן, שאבא יכול להשאיל לבנו קטן את הד' מינים, והבן מברך.