• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

לברך על אתרוג שאול ביום הראשון

אם יש רק אתרוג שאול, לכאורה אפשר לומר שצריך לברך מדין דרבנן של שאר הימים, דלמא יגרע היום הראשון.
החכם צבי סי' ט' ס"ל שביום הראשון אפשר לברך מצד שיש בזה חיוב שאר הימים. וכמדומה שהמשנ"ב לא מביאו, ואחרונים רבים חולקים עליו. ועי' קרבן נתנאל על הרא"ש סוכה פ"ג סי' ט"ז אות ר'. [אם יש לך אוצר החכמה אשמח אם תוכל להעלות לכאן קובץ PDF הערות על החכם צבי, שבסוף הספר].
 
אם יש רק אתרוג שאול, לכאורה אפשר לומר שצריך לברך מדין דרבנן של שאר הימים, דלמא יגרע היום הראשון.
יגרע כיון שרבנן תיקנו היכא שאין נטילה מהתורה [ובחיוב שלהם הקלו בשאול ובחסר ולענין גזול נח' אמוראים בר''פ לולב הגזול]
אבל היכא שיש נטילה מהתורה למה שיתקנו.
 
החכם צבי סי' ט' ס"ל שביום הראשון אפשר לברך מצד שיש בזה חיוב שאר הימים. וכמדומה שהמשנ"ב לא מביאו, ואחרונים רבים חולקים עליו. ועי' קרבן נתנאל על הרא"ש סוכה פ"ג סי' ט"ז אות ר'. [אם יש לך אוצר החכמה אשמח אם תוכל להעלות לכאן קובץ PDF הערות על החכם צבי, שבסוף הספר].
חזק וברוך!
אני ראיתי את זה בחזו"ע, ומביא עוד כמה ראשונים שאפשר שסוברים כך, ומצרף דעה זו לענין שאול אצל קטן, שאבא יכול להשאיל לבנו קטן את הד' מינים, והבן מברך.
 
חזור
חלק עליון