יצחק כהן הי"ו
Well-known member
ובעקבות הדברים שקרו בעיר קרית גת
שבה הפריעו לתושבים והם הזמינו משטרה והאדמו"ר אומר שיש קפידה על המזמין
שבה הפריעו לתושבים והם הזמינו משטרה והאדמו"ר אומר שיש קפידה על המזמין
אבל עכ"פ לא צריך להזמין משטרה, ולהיות בכלל "למלשינים אל תהי תקווה" כיון שיכול להינזק מכך וזה כוונת הרבי שליט"א.מרן זצוק"ל ביטל את הסליחות בבית מדרש, כיון שהדבר הפריע לשכנים. ואמר שאין היתר לעשות מצוות על חשבון הזולת.
כמובן אני לא מביע דעה על מה שקרה אתמול.
גם כשפורץ אליך גנב לבית או שיש אירוע ביטחוני אתה אומר עליהם "למלשינים אל תהי תקוה"?אבל עכ"פ לא צריך להזמין משטרה, ולהיות בכלל "למלשינים אל תהי תקווה" כיון שיכול להינזק מכך וזה כוונת הרבי שליט"א.
הגירסא המקורית היא ולמשומדים אל תהי תקוה.אבל עכ"פ לא צריך להזמין משטרה, ולהיות בכלל "למלשינים אל תהי תקווה" כיון שיכול להינזק מכך וזה כוונת הרבי שליט"א.
אין זה דומה, אם רכב חוסם אותך ואינך יודע מי בעליו אין לך ברירה אחרת רק לפנות למשטרה, ואם תעשה דין לעצמך אתה תינזק, אבל כשאתה יודע למי לפנות ויכול לסיים את הענין בנעימות למה לא לעשות כןנ.ב. מצוי אצלי שחונים לי בחניה הפרטית או חוסמים את רכבי, לדעתך אסור לי לפנות למשטרה ולדווח בכדי שיפנו לחוסם שיזיז את רכבו?
אין זה דומה, אם רכב חוסם אותך ואינך יודע מי בעליו אין לך ברירה אחרת רק לפנות למשטרה, ואם תעשה דין לעצמך אתה תינזק, אבל כשאתה יודע למי לפנות ויכול לסיים את הענין בנעימות למה לא לעשות כן
לענ"ד מן הראוי לפנות אליו ולבקש שיפסיק להרעיש, ובמידה ואין התחשבות שיפנה לכתחילה למשטרה שיטפלו בענין
אמת ויציב.הגירסא המקורית היא ולמשומדים אל תהי תקוה
עכ"פ פשיטא לי שאי"ז אמור על מקרה כעי"ז שמפריעים מנוחת השכנים או כשחוסמים רכבים וכיוצ"באמת ויציב.
אך מ"מ בהמשך מיד מוסיפים [בנוסח המקורי כמובן] "וכל המינים וכל המלשינים כרגע יאבדו"
כך שבין הכי ובין הכי הגענו לאותו תוצאה.
[ואולי אפי' יותר חמור, כי בנוסח המקורי מתפללים שהמלשין יאבד, ואילו בנוסח המצוי אומרים שלא יהיה לו תקווה]
תדע לך שזה לא בכלל לא פשוט לפי ההלכה להזמין משטרה, תשאל רבנים, זכור לי ששמעתי שיעור תורה בזה וזה בכלל לא כזה פשוט.הגירסא המקורית היא ולמשומדים אל תהי תקוה.
עכ"פ מבלי להתייחס פרטני למקרה המדובר שאיני יודע פרטיו, במידה ויש שכן שמרעיש ומפריע לענ"ד מן הראוי לפנות אליו ולבקש שיפסיק להרעיש, ובמידה ואין התחשבות שיפנה לכתחילה למשטרה שיטפלו בענין.
נ.ב. מצוי אצלי שחונים לי בחניה הפרטית או חוסמים את רכבי, לדעתך אסור לי לפנות למשטרה ולדווח בכדי שיפנו לחוסם שיזיז את רכבו?
גם אם מרן יעשה שמחת בית השואבה ב12:30 בלילה אתה תזמין לו משטרה??? בגלל שזה חסידים מותר??? שנאת חינם!!!גם כשפורץ אליך גנב לבית או שיש אירוע ביטחוני אתה אומר עליהם "למלשינים אל תהי תקוה"?
מרן לא יעשה שמחת בית השואבה בכזו שעה!!!גם אם מרן יעשה שמחת בית השואבה ב12:30 בלילה אתה תזמין לו משטרה??? בגלל שזה חסידים מותר??? שנאת חינם!!!
אז הנה אני שואל. האם מותר להזמין משטרה על עבירות רעש, או על חסימת חניה?תדע לך שזה לא בכלל לא פשוט לפי ההלכה להזמין משטרה, תשאל רבנים, זכור לי ששמעתי שיעור תורה בזה וזה בכלל לא כזה פשוט.
צריך לבקש על זה מחילה?ואגב, אתה יודע שהיום להזמין משטרה זה ממש גובל בחוסר נעימות והלבנת פנים, אתה מה יודע כולם מסתכלים עליך חושבים שאתה איזה עבריין צמרת... בדרך כלל אנשים לא מוחלים על זה... כי זה מביא לידי בושה גדולה.