לא נקרא שביטל מצות עשה, אבל גם לא מותר.האם נקרא שביטל מ"ע, או שיהיה מותר?
האם נקרא שביטל מ"ע, או שיהיה מותר?
תוכל לשלוח תמונה?בילקו"י סוכה עמ' תפ"ז
במשנה בביכורים (פ"א מ"ו) שנינו שמהחג ועד חנוכה מביא ואינו קורא. והעיר השפת אמת למה לא כתוב "מהחג ועד כ"ה בכסליו"; ותירץ שבא לרמוז כי נמשך הארת החג עד חנוכהשמעתי פעם (וכן ראיתי) שיש נוהגים להשאיר הסוכה עד חנוכה.
יש מקור למנהג זה?
לכאורה אחר חצות זה בעיה, אלא א"כ זה עוזר לו לשבת.והיום עד אימתי מותר לפרק הסוכה?
בטוחני שאם תשאיר עד חנוכה תצטרך לקנות סוכה חדשה...שמעתי פעם (וכן ראיתי) שיש נוהגים להשאיר הסוכה עד חנוכה.
יש מקור למנהג זה?
מסתבר שלא.בטוחני שאם תשאיר עד חנוכה תצטרך לקנות סוכה חדשה...
גם אם נגדיר את פירוק הסוכה כמלאכה שתהיה אסורה בערב שבת, איסור מלאכה חל רק מזמן מנחה קטנה כמבואר בספרי מרן זצל ומרן שליטא..לכאורה אחר חצות זה בעיה, אלא א"כ זה עוזר לו לשבת.