ואזכה לחדש
Active member
לא ירדתי לסוף דעתו דהשער"י דכ' בש"ג פ"ג וכן בש"ה פ"א, דבממונות קודם כל חוקי הצדק והיושר פועלים ולאחמ"כ באה התורה ומתקנת את איסור ה'לא תגזול' וכדו'.
וייסד הגרש"ש דלפי"ז הדברים פשוטים כמין חומר מדוע לא הולכים אחרי הרוב בממונות - דהרי בממונות פועלים עפ"י הצדק והיושר ובהליכה אחרי הרוב אין שום סברא.
אינני מבין,
בא ניקח דוגמא ספיצפית.
אם רוב השוורים נמכרים לחרישה, אז שאדם הולך לקנות שור בחנות מה היושר והפשטות אומרת - שהוא בא לקנותו עבוד חרישה ומדוע זה לא סברא.
ואין אמנם אם נאמר דיש את דיני התורה שפוסקים שצריך ראיה מושלמת ניחא, אבל לפי"ד השער"י בממונות פוסקים מה שהכי צודק ומה שהכי צוד זה הרוב ולא המיעוט.
וייסד הגרש"ש דלפי"ז הדברים פשוטים כמין חומר מדוע לא הולכים אחרי הרוב בממונות - דהרי בממונות פועלים עפ"י הצדק והיושר ובהליכה אחרי הרוב אין שום סברא.
אינני מבין,
בא ניקח דוגמא ספיצפית.
אם רוב השוורים נמכרים לחרישה, אז שאדם הולך לקנות שור בחנות מה היושר והפשטות אומרת - שהוא בא לקנותו עבוד חרישה ומדוע זה לא סברא.
ואין אמנם אם נאמר דיש את דיני התורה שפוסקים שצריך ראיה מושלמת ניחא, אבל לפי"ד השער"י בממונות פוסקים מה שהכי צודק ומה שהכי צוד זה הרוב ולא המיעוט.