• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

כף החיים המהדורה החדשה

כן, הוא אספן גדול של הרבה כת"י של חכמי ישראל לדורותם.
וספרים במהדורות ראשונות, מכתבים וכו'.
האפשר לשאול לשמו וזהותו?
לא רואים שיש לו את המהדורת צילום החומה הנפוצה אלא מהדורת צילום קצת יותר ישנה, מעניין אותי אם בה יש יותר הערות של מרן
 
האפשר לשאול לשמו וזהותו?
לא רואים שיש לו את המהדורת צילום החומה הנפוצה אלא מהדורת צילום קצת יותר ישנה, מעניין אותי אם בה יש יותר הערות של מרן
הוא אשר הערתי לעיל.
שכח במחכ"ג להצלים בצלמוניה גם את המהדורה המעט ישנה עם הכריכה מבד - אדום בורודו, פליאה.
 
תמחלו לי רבותי שאני חוזר וניעור רק שכעת בהיותי עוסק באיזה מחקר ראיתי בספר רבינו של הרב שטרית עמוד טז שכתב שסיפר לו רבינו שרבי משה סופר ביקש מרבינו שיכתוב לו הערות על כה"ח, ורבינו כתב לו הרבה הערות ומסרן לו, ואחר כך רבי משה העביר את ההערות לרב ... והוא מחק את כל ההערות. עד כאן.
מצאתי בזה עוד כמה ציונים אבל אין זמני בידי לבדוק אחריהם.
 
תמחלו לי רבותי שאני חוזר וניעור רק שכעת בהיותי עוסק באיזה מחקר ראיתי בספר רבינו של הרב שטרית עמוד טז שכתב שסיפר לו רבינו שרבי משה סופר ביקש מרבינו שיכתוב לו הערות על כה"ח, ורבינו כתב לו הרבה הערות ומסרן לו, ואחר כך רבי משה העביר את ההערות לרב ... והוא מחק את כל ההערות. עד כאן.
מצאתי בזה עוד כמה ציונים אבל אין זמני בידי לבדוק אחריהם.
דברים ידועים הם, שמחקו זאת כי היה כתוב בעיפרון כי בימים ההם לא היה לרבנו כי אם זה. וזו היתה הטעות, לכתוב בעיפרון ולא לשמור...
 
מה הכוונה מחק? הם נכנסו לכף החיים ואחר כך נמחקו? - אם כן להד"ם.
אם הכוונה "מחק" ר"ל החליט שלא יכנסו לספר כף החיים (ואין לי בזה כל ידיעה, ומסדר השנים לא מסתבר שהכוונה - למי שמשתמע מכאן), זה מזכיר את הסיפור על הקיש"ע לגרר"ב טולדאנו זצ"ל, ואני רק יכול לשער שהשורש בשניהם שווה, שביקשו הערות וכדו' והגרע"י זצ"ל כתב "השגות" והחליטו שלא להכניסם, וברוך היודע
 
במהדורות של לפני כעשרים שנה היו הערות בכתב יד של מרן זיע"א שבמהדורות אח"כ וכן במהדו' החדשה הושמטו.
מה להד"ם?!
אני יודע שלא הושמט כלום ממה ש'נכנס' בדפוס בכף החיים [לבד מקום אחד ויחיד בהוראת אדם גדול]
לגבי מהדורה של צילום הגהות בכת"י זה סיפור אחר כמובן, ברור לך שלא אמורים להדפיס את הגהותיו שעל הגליון ול'הכניס' בגוף הספר
 
[לבד מקום אחד ויחיד בהוראת אדם גדול]
וגם בזה לא הושמט אלא עידנו את הדברים
זה היה השגה על כף החיים
וסברו שלא מתאים להכניסה בספרו של כף החיים
אבל אחרי שנכנס בדפוס הראשון אז במהדו"ח רק עידנו את ההגהה
 
אני יודע שלא הושמט כלום ממה ש'נכנס' בדפוס בכף החיים [לבד מקום אחד ויחיד בהוראת אדם גדול]
לגבי מהדורה של צילום הגהות בכת"י זה סיפור אחר כמובן, ברור לך שלא אמורים להדפיס את הגהותיו שעל הגליון ול'הכניס' בגוף הספר
מישהו דן איזה הערות ולמה? אמר שביקשו שיכתוב הערות וכתב ומישהו מחק, מה אתה טוען כנגד?
ובכלל כל דבריך ומקורותיך הם מאנשים שבקושי נולדו כשזה קרה, ומנין לך על איזה הערות דיבר ומי מחק?!
 
תמחלו לי רבותי שאני חוזר וניעור רק שכעת בהיותי עוסק באיזה מחקר ראיתי בספר רבינו של הרב שטרית עמוד טז שכתב שסיפר לו רבינו שרבי משה סופר ביקש מרבינו שיכתוב לו הערות על כה"ח, ורבינו כתב לו הרבה הערות ומסרן לו, ואחר כך רבי משה העביר את ההערות לרב ... והוא מחק את כל ההערות. עד כאן.
מצאתי בזה עוד כמה ציונים אבל אין זמני בידי לבדוק אחריהם.
מי זה הרב משה סופר המדובר?
 
מישהו דן איזה הערות ולמה? אמר שביקשו שיכתוב הערות וכתב ומישהו מחק, מה אתה טוען כנגד?
לא 'טענתי' אלא כתבתי שמצינו כיו"ב בקישו"ע של הגרר"ב טולדאנו זצ"ל
ו'כנראה' ניתן לשער שביקשו הערות וכתב 'השגות' שכנראה לא מצאו חן בעיני אי מי להכניס השגות על הספר בתוך הספר של המחבר
 
ובכלל כל דבריך ומקורותיך הם מאנשים שבקושי נולדו כשזה קרה, ומנין לך על איזה הערות דיבר ומי מחק?!
אני דיברתי על כף החיים המהדורה החדשה שנדפסה לא לפני הרבה שנים, שלא הושמט שם כלום [ורק במקום אחד שינו קצת]
 
חזור
חלק עליון