ב בנימין לוריא Administrator חבר צוות 6 Nov 2024 #1 איך יתכן שאדם בירך "על המחיה" (ולא "על הגפן") ובגלל שבירך ברכה זו, לאחמ"כ כשירצה לשתות מים יצטרך לברך ברכת "שהכל". (ואם לא היה מברך "על המחיה" לא היה צריך לברך שהכל).
איך יתכן שאדם בירך "על המחיה" (ולא "על הגפן") ובגלל שבירך ברכה זו, לאחמ"כ כשירצה לשתות מים יצטרך לברך ברכת "שהכל". (ואם לא היה מברך "על המחיה" לא היה צריך לברך שהכל).
פִּתָרוֹן ב ב בן יוסף 22 Nov 2024 אכל ג ביצים של פת הבאה בכיסנין דכיוון דהוי ספק קביעות סעודה לא מברך על השתיה ולכן אם סיים ובירך על המחיה צריך לברך שהכל
אכל ג ביצים של פת הבאה בכיסנין דכיוון דהוי ספק קביעות סעודה לא מברך על השתיה ולכן אם סיים ובירך על המחיה צריך לברך שהכל
פותח הדיון פותח הדיון ב בנימין לוריא Administrator חבר צוות 10 Nov 2024 #2 אין לאף אחד כיוון? זו דווקא חידה לא כ"כ קשה ומבוססת על נידון שנכתב בפורום כמה פעמים... הצביעו 0 הצביעו למטה
י יאיר יחזקאל Active member 21 Nov 2024 #3 אולי לפי מ"ד דברכת השניצל היא שהכל.. אם בירך על השניצל ואכל באופן שהיה כזית פירורי לחם. הצביעו 0 הצביעו למטה
פותח הדיון פותח הדיון ב בנימין לוריא Administrator חבר צוות 21 Nov 2024 #4 יאיר יחז. מעודה אמר: אולי לפי מ"ד דברכת השניצל היא שהכל.. אם בירך על השניצל ואכל באופן שהיה כזית פירורי לחם. לחץ כדי להרחיב... ואז מה קורה? אם בירך על המחיה (על הפירורי לחם) ולא בירך נפשות (על השניצל) למה שיצטרך לברך שוב שהכל? הצביעו 0 הצביעו למטה
יאיר יחז. מעודה אמר: אולי לפי מ"ד דברכת השניצל היא שהכל.. אם בירך על השניצל ואכל באופן שהיה כזית פירורי לחם. לחץ כדי להרחיב... ואז מה קורה? אם בירך על המחיה (על הפירורי לחם) ולא בירך נפשות (על השניצל) למה שיצטרך לברך שוב שהכל?
א אבי רביבו Member 21 Nov 2024 #5 אולי אם אכל לחם, ובטעות ברך על המחיה במקום ברכת המזון. קודם לכן היה פטור כיון שנמצא בתוך סעודתו, ולאחר מכן יצטרך לברך שוב. הצביעו 0 הצביעו למטה
אולי אם אכל לחם, ובטעות ברך על המחיה במקום ברכת המזון. קודם לכן היה פטור כיון שנמצא בתוך סעודתו, ולאחר מכן יצטרך לברך שוב.
פותח הדיון פותח הדיון ב בנימין לוריא Administrator חבר צוות 21 Nov 2024 #6 אבי רביבו אמר: אולי אם אכל לחם, ובטעות ברך על המחיה במקום ברכת המזון. קודם לכן היה פטור כיון שנמצא בתוך סעודתו, ולאחר מכן יצטרך לברך שוב. לחץ כדי להרחיב... לא מדובר שעשה כן בטעות, אלא לכתחילה. הצביעו 0 הצביעו למטה
אבי רביבו אמר: אולי אם אכל לחם, ובטעות ברך על המחיה במקום ברכת המזון. קודם לכן היה פטור כיון שנמצא בתוך סעודתו, ולאחר מכן יצטרך לברך שוב. לחץ כדי להרחיב... לא מדובר שעשה כן בטעות, אלא לכתחילה.
ב בן יוסף Active member 22 Nov 2024 #7 אכל ג ביצים של פת הבאה בכיסנין דכיוון דהוי ספק קביעות סעודה לא מברך על השתיה ולכן אם סיים ובירך על המחיה צריך לברך שהכל הצביעו 0 הצביעו למטה פִּתָרוֹן
אכל ג ביצים של פת הבאה בכיסנין דכיוון דהוי ספק קביעות סעודה לא מברך על השתיה ולכן אם סיים ובירך על המחיה צריך לברך שהכל
פותח הדיון פותח הדיון ב בנימין לוריא Administrator חבר צוות 22 Nov 2024 #8 בן יוסף אמר: אכל ג ביצים של פת הבאה בכיסנין דכיוון דהוי ספק קביעות סעודה לא מברך על השתיה ולכן אם סיים ובירך על המחיה צריך לברך שהכל לחץ כדי להרחיב... כל הכבוד! תשובה נכונה! זו התשובה אליה התכוונתי! הצביעו 0 הצביעו למטה
בן יוסף אמר: אכל ג ביצים של פת הבאה בכיסנין דכיוון דהוי ספק קביעות סעודה לא מברך על השתיה ולכן אם סיים ובירך על המחיה צריך לברך שהכל לחץ כדי להרחיב... כל הכבוד! תשובה נכונה! זו התשובה אליה התכוונתי!