יצחק משען
Well-known member
אמש בלומדנו שו"ת יחוה דעת הגענו לדין הנחת תפילין בתשעה באב, וראינו שרבינו מציין לשו"ת חיים וחסד שמנהג ירושלים היה להניחם בשחרית, ומכיון שהספר חיים וחסד היה בהישג ידי פתחתיו וראיתי שלכאורה כתוב בו להיפך, וכעת מצאתי שכבר התעורר בזה החכם השלם @קורסיה כאן ולא בא לכלל ישוב, ולכן אני חוזר ומביא כאן את הדברים עם צילומי המקורות בספרי רבינו [ובעוד ספרים רבים העתיקו דבריו כנראה בלי לעיין בפנים] ומכיון שברור לי שהטעות בי מקוצר הבנתי וחסרון השגתי אשמח מאוד אם יהיה לחכמים כאן ביאור מרווח ומה' ישאו ברכה
הרי לשון רבינו בשו"ת יחו"ד ח"ב והליכו"ע וחזו"ע
והנה בפותחי בספר חיים וחסד ראיתי שלכאורה לא כתוב שם כן וז"ל
הרי שכותב במפורש שהמנהג בירושלים להניח במנחה
ולא מצאתי ישוב מרווח לכך.
ברוכים תהיו
הרי לשון רבינו בשו"ת יחו"ד ח"ב והליכו"ע וחזו"ע
והנה בפותחי בספר חיים וחסד ראיתי שלכאורה לא כתוב שם כן וז"ל
הרי שכותב במפורש שהמנהג בירושלים להניח במנחה
ולא מצאתי ישוב מרווח לכך.
ברוכים תהיו