הארות והערות יתקבלו בברכה
ראשית קונטרס יפה מאוד, ערוך בטוב טעם ודעת בצורה מאירת עיניים דבר דבור על אופניו.
אצרף מעט הערות והארות שעלו בידי בעוברי (שלא בעיון רב) על הספר.
מש"כ בעמ' לה ובעמ' נד:
מן הראוי לכתוב כמש"כ בחזו"ע (וכ"פ הילקו"י) שאיזה מהם שירצה יקדים. (רק שכמו שטוב להקדים העץ להאדמה גם טוב להקדים את היין).
בעמ' נו:
למה לא הובא המקור מהמג"א בסי' רט"ו ס"ק ו' (
שאח"כ ראיתי שהובא בעמ' מ')?
בעמ' מג ובעמ' נח:
אם כתב כן הרשב"ץ וגם אבן העוזר, למה ההלכה ברורה נכתב לפניהם? לכאו' יש לכתוב לפי הסדר.
עוד שם:
צריך לומר "שיפון ושיבולת שועל", וכמו שנתבאר בעמ' טו ובעמ' מט.
בעמ' נט:
נראה שיש לציין שאם אכל מזונות וירקות, יקדים לברך נפשות קודם מעין שלש, כיון שחוששים שפוטר ב"תנובת השדה". (ושבדיעבד אם הפך לא יחזור לברך).
* חוץ מדיני קדימה שנכתבו, יש גם את מה שמביא הכה"ח להקדים אגוז ותפוח לשאר מינים, ולא ראיתי שהוזכר כן.
* כמו כן, לא ראיתי שנכתב לגבי הקדמת שכר שעורים לשאר משקים (ואולי ה"ה מיץ רימונים). עי' ב"ח בסי' קפ"ב ומג"א (ס"ק ב').