יל"ע מי שהדליק בטעות נר חנוכה בליל שבת.
בתשובת פני מבין סי' רכ"ז [מצורף] כתב שאפי' בדיעבד לא יצא; ונפק"מ שאם זה היה בלילה הראשון, אפי' שבירך שהחיינו - צריך לברך בלילה השני.
וכזאת בספר 'מצוות נר איש וביתו' הביא בשם שבט הקהתי שמי שמדליק נר בפיקוח נפש - לא יכול לברך להדליק נר חנוכה, כי בשבת אין זה זמן שציוו להדליק.
ויל"ע אם זה גם מכריח שלא יצא יד"ח; ובשם המהר"ש ענגיל (ח"ב סי' ג' אות י') הביא במהלך ב' שאי"ז הזמן של ההדלקה ונחשב שעבר הזמן כשהגיע שבת.
ובמהלך א' כתב שכיון שלא ניכר שזה לשם מצווה כי גם משתמש בזה לחולה - א"כ לא יוצא יד"ח.
בתשובת פני מבין סי' רכ"ז [מצורף] כתב שאפי' בדיעבד לא יצא; ונפק"מ שאם זה היה בלילה הראשון, אפי' שבירך שהחיינו - צריך לברך בלילה השני.
וכזאת בספר 'מצוות נר איש וביתו' הביא בשם שבט הקהתי שמי שמדליק נר בפיקוח נפש - לא יכול לברך להדליק נר חנוכה, כי בשבת אין זה זמן שציוו להדליק.
ויל"ע אם זה גם מכריח שלא יצא יד"ח; ובשם המהר"ש ענגיל (ח"ב סי' ג' אות י') הביא במהלך ב' שאי"ז הזמן של ההדלקה ונחשב שעבר הזמן כשהגיע שבת.
ובמהלך א' כתב שכיון שלא ניכר שזה לשם מצווה כי גם משתמש בזה לחולה - א"כ לא יוצא יד"ח.
קבצים מצורפים
נערך לאחרונה: