אני בודאי אשמח להסבר, אפילו מאוד אשמח.כן. בודאי גם להם הצבא גרוע. ואפילו מאוד....
ובעיקר האם יש למישהו ידיעה שהרבנים דיברו גם עליהם.
אני בודאי אשמח להסבר, אפילו מאוד אשמח.כן. בודאי גם להם הצבא גרוע. ואפילו מאוד....
מחילה, אני מדבר בתור הדיוט שהיה לו את ה"תענוג" לשרת קצת במילואים בתקופות שונות כולל במלחמה הנוכחית (לא יחידה קרבית).מה אתה אוחז שעושים שמה בדיוק?
כן זה לא מקום של חרדים, אבל בודאות לא עובדים שם עבודה זרה,
אני יודע מה רבנים אומרים על הצבא, אך לפעמים הדמיונות שמה קורה בצבא עולה יותר ממה שמתרחש במציאות.
ייתכן כי חלק ממה שמספרים מי שהיו שם, לא מספרים מה הצבא מכריח אותם (אסור להם להכריח דתי לחלל שבת אגב), אלא מה חיילים עושים בזמנם הפנוי. והאחרון הוא כנראה הרוע במיטבו.
אני דיברתי כמובן על השגרה השוטפת. אכן כשזה מגיע לפיקו״נ לפתע מותר הכל בצבא.הצבא לא מחייב אותך עד שיש דברים שהם "פיקוח נפש"
והיא גופא למה בדווקא אפילו אלו שאינם בני תורה אסור להם להכנס לצבא. לא לכל אחד יש את החוסן והחוזק הנפשי להתמודד עם בעיות שהצבא מציב לפניו, ורבים חללים הפילה.והניסיון קשה הרבה יותר.
אתה לא צריך להמתין שיראו לך את הפסק, תתקשר בעצמך לקו הפתוח של הרבנות הצבאית 052-9414414אני אציין שלי אישית אף פעם לא הראו את הפסק עצמו של הרב או דרך ליצור קשר עם הרבנות הראשית ולשאול אותם.
אין איסור חל על איסורמי שהתיר לו ללכת עם איפון יתיר לו ללכת לצבא
זה איסור מוסיף...אין איסור חל על איסור
צודק.זה איסור מוסיף...
שאלה טובה שאלת.לא לומדים זה דבר אחד לא חסרים בע"ב ת"ח ויראי שמיים אך האם הוא מדבר על כאלה שירדו מהדרך אך משום מה כיפה מתנוססת לראשם?
יש כאלה שגם הולכים לסרטים יש להם חבירות לא שומרים נגיעה [יש כאלה שגם שבת לא באמת שומרים] מה גם להם הצבא יותר גרוע מהכל? אני רק שואל להבין לא נכנס לשיקולים של הרבנים חלילה.
הרב לא התבטא על חלשים שלומדים קצתהוא התבטא על החלשים, שלומדים לפחות קצת. האם כוונתו היתה גם לבעלי אייפון ועובדים כל היום ושבין כה יורדים למ''ט שערי טומאה????
לא נשמע אמין, הרי הוא בעצמו שומר מצוות, אז למה שירצה לילה אחרים?
נא לא להצמד לפרטים שוליים, ובכך בעצם להתעלם ולהדחיק את הנושא הבוער של צבא השמד הנוראי כור ההיתוך לחילוניות ולחיי הפקר ברמה הכי נוראית שיכולה להיות.איפה הוא העיד כדבר הזה?
דווקא זו דוגמא לא טובה. תחשוב ששלושה בחורים היו יוצאים מהישיבה כדי לטבול במעיין הסמוך, האם אסור להנהלת הישיבה לאסור זאת? ואם חלילה הם יטבעו, האם לא יאשימו את הנהלת הישיבה?!למשל הסיפור שהתפרסם בשבוע האחרון עם המקווה לחסידי חב"ד
הם לא צריכים בכלל להכריח- הכל קורה לבד,ייתכן כי חלק ממה שמספרים מי שהיו שם, לא מספרים מה הצבא מכריח אותם (אסור להם להכריח דתי לחלל שבת אגב), אלא מה חיילים עושים בזמנם הפנוי. והאחרון הוא כנראה הרוע במיטבו.
חבל לדבר מבלי להכיר את הפרטים. ראשית כל הבטיחו לכל המתגייסים חופש דת מוחלט כולל אפשרות טבילה במקווה. שנית, וכפי שטענו אותם בחורים מסכנים שנפלו, לא יתכן שבחיל האויר ועוד יחידות ג'ובניקיות יש בריכה פרטית ולהם אין את האפשרות לרחוץ בבריכה רק משום שבשבילם הבריכה הזו היא גם מקווה.דווקא זו דוגמא לא טובה. תחשוב ששלושה בחורים היו יוצאים מהישיבה כדי לטבול במעיין הסמוך, האם אסור להנהלת הישיבה לאסור זאת? ואם חלילה הם יטבעו, האם לא יאשימו את הנהלת הישיבה?!
והוא הדין בצבא
הפלטה מתחברת לרוב בתוך השבת ומי שחיבר אותה עושה לך קידוש ואיזה קידוש...
במחילה אבל אתה מדבר מתוך בורות והשערות בעלמא . בכל בסיס צבאי יש משגיח שצמוד למטבח. נכון שהרמה שם היא לא בד״צ, אבל להגיד שהכל פרוץ ומחברים את הפלטה בשבת? מחילה אבל כל מה שכתבת זה שטויות.חדר אוכל פרוץ והכל קורה לבד..
בצבא אף פעם לא שולחים חצי שעה לפני שבת, מעולם לא קרה ולא יקרה. זה או שבת בבסיס, יציאה בבוקר שישי, או חמשוש.אך כששולחים בחור הביתה לשבת חופשה חצי שעה לפני שבת והוא סומך עליהם שחישבו לו את הדרך ולבסוף מגיע לבית בשבת- זה קורה לבד.
ל'פרוץ' ישנם עוד כמה משמעויות מלבד חילול שבת...אבל להגיד שהכל פרוץ ומחברים את הפלטה בשבת? מחילה אבל כל מה שכתבת זה שטויות.
עדיף שיישארו בישיבה מאשר שילכו לצבא בישיבה הם עדין שמים סטופ על דברים מסוימים וירדו לסדרים [גם אם יורדים קצת זה טוב] מאשר שילכו לצבא ששם "הכל" במובן מסוים מותר!רציתי לשאול,
יש תופעה עצובה של בחורי ישיבות שירדו מהדרך ועדיין רשומים בישיבה, ובידם אייפון וכדו' ולרוב עובדים כדרייבר. האם גם עליהם נאמר האיסור של רבותינו ללכת לצבא, לפחות לחטיבת החשמונאים?
זה שהם סמים סטופ למשהו הרי מדברים על אותם שיש להם איפון ששם יש הכל ומותר הכל בכל מכל כל בלי שום ספק רק הבעיה שבשיובת הם ממשיכים לקלקל עוד בחורים, ומי שיש לו איפון הוא לא חרדי ולא בחור ישיבה ואין לו לסדר יום ולא מענין אותו כולם חוץ מהשטיות שישי לו באיפון ובדרך כלל הם גם עושים מלא שטיות ומי שיודע יודע, לכן לדעתי הקטנה כדי גם בשבילם וגם בשביל החברים שלהם ביישבה וגם בשילנו שהם אלו שילכו לצבא ולא יסכון את כל עולם התורה בשבילם.עדיף שיישארו בישיבה מאשר שילכו לצבא בישיבה הם עדין שמים סטופ על דברים מסוימים וירדו לסדרים [גם אם יורדים קצת זה טוב] מאשר שילכו לצבא ששם "הכל" במובן מסוים מותר!