• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

צבא לבעלי אייפון

במחילה אבל אתה מדבר מתוך בורות והשערות בעלמא . בכל בסיס צבאי יש משגיח שצמוד למטבח. נכון שהרמה שם היא לא בד״צ, אבל להגיד שהכל פרוץ ומחברים את הפלטה בשבת? מחילה אבל כל מה שכתבת זה שטויות.
מעשה שארע עם אחיו של סבי שליט''א במלחמת יוה''כ שמונה בא' הבסיסים למשגיח כשרות וראה שמנהגו של המפקד היה לצאת בלילות למדבר (סיני) ולצוד ארנבות (!) ולטגנן על המחבתות (הכשרות כמובן...) של הבסיס וכשדיווח ע''כ לממונים עליו לא ארכו הימים והוא נשלח אחר כבוד לבסיס אחר.
 
מצוה גדולה להפנות את כל אותם בעלי אייפון מקייטנות הקיבוץ לצבא
במקום שיקומו כל יום באחד ויעברו על ג' עבירות חמורות
אתה כנראה לא מבין מה הבעיה בצבא.
ואגב, בדיוק על זה אמר מרן הגר"י "גם מי שבטלן ולא לומד אסור לו ללכת לצבא".
 

קבצים מצורפים

  • עד עלות השחר_גרסא למייל (1).pdf
    839.6 KB · צפיות: 10
  • מה יותר מסוכן עם כתובת מייל.pdf
    262.1 KB · צפיות: 10
ל'פרוץ' ישנם עוד כמה משמעויות מלבד חילול שבת...
נכון (כמדומני שנכתב כאן על חילול שבת מכיוון שלא מזמן היה מעשה כזה), אך זה לא מצד הצבא עצמו בהכרח אם הוא מעודד זאת או לא. כפי שכבר כתבתי כאן לא מעט פעמים, עיקר החטאים המתקיימים בצבא זה מצד הזמן החיילים עצמם ולא מחמת הצבא. הבעיה בצבא עצמו אמנם היא עצם נתינת מסגרת לרוח החילוניות הזו, כן.
יכולים לקרות חילולי שבת במטבח ועוד מיני דברים במטבח בצבא, אבל זה לא שהצבא מזמין כל מי שרוצה לעשות זאת.

@ישורון עמך ראשית כל, אני לא חושב שהמעשה שהבאת היה עובר מהר לסדר היום מבלי התייחסות כיום, המדינה השתנתה הרבה מאז שהחזרנו את סיני (ההתנכלות לדתיים היה יותר גרוע בעבר במידה מסוימת). אך זה רק מדגיש מה שאני אומר כאן בנושא, הבעיה בצבא היא לא המערכת הצבאית, אלא רוח החילוניות שמביאה המסגרת שלה, והחיילים שבאים ועושים מה שבא להם.
 
אך זה לא מצד הצבא עצמו בהכרח אם הוא מעודד זאת או לא. כפי שכבר כתבתי כאן לא מעט פעמים, עיקר החטאים המתקיימים בצבא זה מצד הזמן החיילים עצמם ולא מחמת הצבא. הבעיה בצבא עצמו אמנם היא עצם נתינת מסגרת לרוח החילוניות הזו, כן.
יכולים לקרות חילולי שבת במטבח ועוד מיני דברים במטבח בצבא, אבל זה לא שהצבא מזמין כל מי שרוצה לעשות זאת.
מה בעצם אתה בא לומר? אתה מודה שהצבא הוא אם כל חטאת ואין אפשרות בעולם לצאת ממנו אפי' חרדי לייט. אז מה זה משנה בדיוק מאיפה זה נובע, אם מהדרג הפיקודי ישירות או בהסכמתם ובעידודם??? [ואגב את המילים 'כור ההיתוך לחיי החברה הישראלים' לא אני אמרתי...]
 
מה בעצם אתה בא לומר? אתה מודה שהצבא הוא אם כל חטאת ואין אפשרות בעולם לצאת ממנו אפי' חרדי לייט. אז מה זה משנה בדיוק מאיפה זה נובע, אם מהדרג הפיקודי ישירות או בהסכמתם ובעידודם??? [ואגב את המילים 'כור ההיתוך לחיי החברה הישראלים' לא אני אמרתי...]
בעיקרון הרעיון שהבעיה בצבא זה המסגרת עצמה מאשר המערכת. אם המסגרת הייתה שונה, אולי המציאות הייתה אחרת. במציאות הנוכחית, כל אחד שרוחניות היא בראש מעייניו, יתרחק אלף אמות מכל בסיס צבאי.
(גם במערכת הצבאית עצמה יש הרבה מה לשפר, אך המסגרת היא הבעיה מס׳ 1)
 
במחילה אבל אתה מדבר מתוך בורות והשערות בעלמא . בכל בסיס צבאי יש משגיח שצמוד למטבח. נכון שהרמה שם היא לא בד״צ, אבל להגיד שהכל פרוץ ומחברים את הפלטה בשבת? מחילה אבל כל מה שכתבת זה שטויות.

בצבא אף פעם לא שולחים חצי שעה לפני שבת, מעולם לא קרה ולא יקרה. זה או שבת בבסיס, יציאה בבוקר שישי, או חמשוש.
טוב,
אז כאן אגלה לך שאותי גייסו וכל מה שסיפרתי הוא סיפור מתוך ידיעה ברורה ולא היה זה סתם משל ועוד משל וברוך ה' ששלחו אותי הביתה ורק בגלל שלא הסכמתי לקלקולים האלו והמפקד הודה לי בזה ואמר לי שלומר שלא מעבירים על הדת בצבא- פשוט הוכחתי שזה ממש לא!!!

אז איך אתה בטוח במה שלא ראית???

מתפלא עליך ביותר!!!!

אני ככה ראיתי בעיני תוך ימים ספורים עד שנשלחתי הביתה, אני עצמי הגעתי הביתה לדאבוני ולצערי כמה דק' אחרי השקיעה מול כל הניסים שקרו לי בדרך שאם הם לא היו- ברור שהייתי מגיע כשעתיים אחרי השקיעה מהבסיס ולי עצמי סיפר חייל חבדניק שנשאר שם לשבת 'ניצלת בנס' הוא אמר לי והמשיך לספר שהפלטה הודלקה בתוך השבת ואותו אחד תפס כוס ועשה """"קידוש"""".

אני מתפלא על אנשים שבטוחים כל כך בעצמם מבלי לדעת ועוד חשים חוב קדוש לספר ברבים למה מרן אולי קצת טועה במה שהולך נגד זה בכל הכח ובכל חומרת הדין!

מחילה. פלא עליך!
 
נערך לאחרונה:
טוב,
אז כאן אגלה לך שאותי גייסו וכל מה שסיפרתי הוא מידיעה ברורה וברוך ה' ששלחו אותי הביתה ורק בגלל שלא הסכמתי לקלקולים האלו והמפקד הודה לי בזה ואמר לי שהוכחתי שלומר שלא מעבירים על הדת על הצבא- פשוט הוכחתי שזה ממש לא!!!

אז איך אתה בטוח במה שלא ראית???

מתפלא עליך ביותר!!!!

אני ככה ראיתי בעיני תוך ימים ספורים עד שנשלחתי הביתה, אני עצמי הגעתי הביתה לדאבוני ולצערי כמה דק' אחרי השקיעה מול כל הניסים שקרו לי בדרך שאם הם לא היו- ברור שהייתי מגיע כשעתיים אחרי השקיעה מהבסיס ולי עצמי סיפר חייל חבדניק שנשאר שם לשבת 'ניצלת בנס' הוא אמר לי והמשיך לספר שהפלטה הודלקה בתוך השבת ואותו אחד תפס כוס ועשה """"קידוש"""".

אני מתפלא על אנשים שבטוחים כל כך בעצמם מבלי לדעת ועוד חשים חוב קדוש לספר ברבים למה מרן אולי קצת טועה במה שהולך נגד זה בכל הכח ובכל חומרת הדין!

פלא עליך!
ואחרי הכל ("אותי גייסו" איתי היה מעשה" וכו) הסיפורים שלך מאוד מעניינים.
 
ואחרי הכל ("אותי גייסו" איתי היה מעשה" וכו) הסיפורים שלך מאוד מעניינים.
יש לי את המספר של המפקד הזה, הוא אח"כ הלך ללמוד בישיבה לבעלי תשובה ונפגשנו.
אם אתה מתכוון ללעוג על דברי (?)- אוכל לשלוח לך באישי את המספר שלו שהוא יאמת לך את הדברים שכתבתי,
אם אתה מאוד רוצה- אחפש את המספר (אני זוכר בבירור שהמספר נמצא אצלי)
נ.ב. הסיבה שלא סיפרתי ע"כ מלכתחילה- היא בגלל שזו בושה לספר כזה דבר ברבים, אבל אחרי שעשה לי רע שמדברים נגד הידוע לבן אדם כמוחלט- זה פוצץ אותי והחלטתי לגלות את זה. פשוט מאוד.
ומי שמכיר אותי ויודע עלי שזה נעשה לי- מוזמן לאמת את הדברים שלי כאן.
ישר כח מראש.
 
נערך לאחרונה:
יש לי את המספר של המפקד הזה, הוא אח"כ הלך ללמוד בישיבה לבעלי תשובה ונפגשנו.
אם אתה מתכוון ללעוג על דברי (?)- אוכל לשלוח לך באישי את המספר שלו שהוא יאמת לך את הדברים שכתבתי,
אם אתה מאוד רוצה- אחפש את המספר (אני זוכר בבירור שהמספר נמצא אצלי)
נ.ב. הסיבה שלא סיפרתי ע"כ מלכתחילה- היא בגלל שזו בושה לספר כזה דבר ברבים, אבל אחרי שעשה לי רע שמדברים נגד הידוע לבן אדם כמוחלט- זה פוצץ אותי והחלטתי לגלות את זה. פשוט מאוד.
ומי שמכיר אותי ויודע עלי שזה נעשה לי- מוזמן לאמת את הדברים שלי כאן.
ישר כח מראש.
ח"ו ללעוג. כתבתי שזה סיפורים מעניינים. ועצובים.
 
והמשיך לספר שהפלטה הודלקה בתוך השבת ואותו אחד תפס כוס ועשה """"קידוש"""".
ברור שזה לא מכשול של ההשגחה במטבח אלא מעשים של חיילים שעושים מה שבא להם. ועל זאת אני מדבר לאורך כל הנושא, שהבעיה בצבא זה המסגרת ולא המערכת עצמה.
(לגופו של עניין ודאי שעצם הדלקת הפלטה בשבת היא חמורה, זה לא אומר שהוא לא יכול לעשות קידוש. מעשים בכל יום שאנשים מסורתיים ששבת לא נוגעת להם, אך עושים קידוש)
אני מתפלא על אנשים שבטוחים כל כך בעצמם מבלי לדעת ועוד חשים חוב קדוש לספר ברבים למה מרן אולי קצת טועה במה שהולך נגד זה בכל הכח ובכל חומרת הדין!
ח״ו אני לא מליץ שום זכות על הצבא. ההיפך הוא הנכון. אני רק רוצה להעמיד דברים על דיוקם ופרופורציותם.
 
זה שהם סמים סטופ למשהו הרי מדברים על אותם שיש להם איפון ששם יש הכל ומותר הכל בכל מכל כל בלי שום ספק רק הבעיה שבשיובת הם ממשיכים לקלקל עוד בחורים, ומי שיש לו איפון הוא לא חרדי ולא בחור ישיבה ואין לו לסדר יום ולא מענין אותו כולם חוץ מהשטיות שישי לו באיפון ובדרך כלל הם גם עושים מלא שטיות ומי שיודע יודע, לכן לדעתי הקטנה כדי גם בשבילם וגם בשביל החברים שלהם ביישבה וגם בשילנו שהם אלו שילכו לצבא ולא יסכון את כל עולם התורה בשבילם.
יש משהו במה שאתה אומר אבל בצבא זה קלקול גמור הם מוחקים את היהדות משא"כ בישיבה הערכים נשארים
 
מה ששכחתם רבותי, שבצבא יש גם פיקוח נפש גשמי ושיקולים של חיים ומוות מורכעים ע''י פורקי עול כופרים אפיקורסים, עמי ארצות שממילא חשודים של שפיכות דמים כדאיתא בפסחים מט: כגון לפעמים מסכנים יהודים (חילים) כדי להציל מחבלים (כן כן, ולמופרסמות אי''צ ראיה) וכן לפעמים יש כל מיני מבצעים וכו' שאנחנו לא יודעים אם ע''פ התורה גם כך צריך להתנהג, לפעמים נכנסים רגלית לאיזה מקום, למרות שאפשר להפציץ מהאוויר - וע''פ רוב שיקולי הצבא אינם עיניניים... ויתכן למעשה שחלק מנופלי הצבא (הגשמיים) נפלו בגלל הצבא עצמו, כגון ע''י שיקולים מבצעיים כאלו ואחרים וכו' ויתכן שע''פ ההלכה לא כך היו צריכים לנהוג ואכמ''ל
וכמו שפעם התפאר א' מאנשי הצבא לשעבר שהוא סיכן את חייליו כדי להציל את המחבלים (משהו כזה, אינני זוכר בדיוק)
 
נערך לאחרונה:
מה ששכחתם רבותי, שבצבא יש גם פיקוח נפש גשמי ושיקולים של חיים ומוות מורכעים ע''י פורקי עול כופרים אפיקורסים, עמי ארצות שממילא חשודים של שפיכות דמים כדאיתא בפסחים מט: כגון לפעמים מסכנים יהודים (חילים) כדי להציל מחבלים (כן כן, ולמופרסמות אי''צ ראיה) וכן לפעמים יש כל מיני מבצעים וכו' שאנחנו לא יודעים אם ע''פ התורה גם כך צריך להתנהג, לפעמים נכנסים רגלית לאיזה מקום, למרות שאפשר להפציץ מהאוויר - וע''פ רוב שיקולי הצבא אינם עיניניים... ויתכן למעשה שחלק מנופלי הצבא (הגשמיים) נפלו בגלל הצבא עצמו, כגון ע''י שיקולים מבצעיים כאלו ואחרים וכו' ויתכן שע''פ ההלכה לא כך היו צריכים לנהוג ואכמ''ל
וכמו שפעם התפאר א' מאנשי הצבא לשעבר שהוא סיכן את חייליו כדי להציל את המחבלים (משהו כזה, אינני זוכר בדיוק)
לא היית צריך ללכת כל כך רחוק על הצלת מחבלים. מבצעים לחילוץ גופות (שהתרחשו במלחמה האחרונה) בעצמם אינם לפי הלכה (הגם שגוף של יהודי הוא קדוש, לסכן חיים בשביל אדם שמת זה ודאי לא לפי הלכה). וכבר דיברו כאן על עצם העובדה שכל פיקו״נ שהצבא טוען זה מותר, אפילו אם להלכה אין פיקו״נ כלל ועיקר.
אבל הנושא כאן לא מדבר על דברים שהצבא עושה שלא כהלכה, אלא על הקלקול העצום שהוא עושה לאנשים שנכנסים אליו.
 
מה ששכחתם רבותי, שבצבא יש גם פיקוח נפש גשמי ושיקולים של חיים ומוות מורכעים ע''י פורקי עול כופרים אפיקורסים, עמי ארצות שממילא חשודים של שפיכות דמים כדאיתא בפסחים מט: כגון לפעמים מסכנים יהודים (חילים) כדי להציל מחבלים (כן כן, ולמופרסמות אי''צ ראיה) וכן לפעמים יש כל מיני מבצעים וכו' שאנחנו לא יודעים אם ע''פ התורה גם כך צריך להתנהג, לפעמים נכנסים רגלית לאיזה מקום, למרות שאפשר להפציץ מהאוויר - וע''פ רוב שיקולי הצבא אינם עיניניים... ויתכן למעשה שחלק מנופלי הצבא (הגשמיים) נפלו בגלל הצבא עצמו, כגון ע''י שיקולים מבצעיים כאלו ואחרים וכו' ויתכן שע''פ ההלכה לא כך היו צריכים לנהוג ואכמ''ל
וכמו שפעם התפאר א' מאנשי הצבא לשעבר שהוא סיכן את חייליו כדי להציל את המחבלים (משהו כזה, אינני זוכר בדיוק)
אם אתה לא זוכר אז לא כדאי לכתוב.
מדובר בבני גנץ אמר בכנס מסוים שהוא סיכן את חיילי גולני והעמיד אותם בשטח מסוכן כשהיה שם מבנה עם מחבלים, ולא הוריד אותו מהאויר עד שווידא שאין שם מה שהוא מגדיר חפים מפשע.
עוד משהו "על פי רוב שיקולי הצבא אינם ענייניים" בוא נגזים, יש לך עוד משפטים מעניינים?
 
עוד משהו "על פי רוב שיקולי הצבא אינם ענייניים" בוא נגזים, יש לך עוד משפטים מעניינים?
עמי ארצות חשודים על שפיכות דמים כמבואר בגמ' פסחים מט: ובדואי שאין בידם להכריע בשאלות של פיקו"נ
ולכן יכול להיות שיש להם שיקולים אחרים בכל מיני מבצעים, מדיניים, פוליטיים וכדו' וכבר היו דברים מעולם וד"ל
 
עמי ארצות חשודים על שפיכות דמים כמבואר בגמ' פסחים מט: ובדואי שאין בידם להכריע בשאלות של פיקו"נ
ולכן יכול להיות שיש להם שיקולים אחרים בכל מיני מבצעים, מדיניים, פוליטיים וכדו' וכבר היו דברים מעולם וד"ל
שיקול מבצעי / שיקול מדיני והדומים להם הינם בגדר שיקולים עניינים.
 
מה ששכחתם רבותי, שבצבא יש גם פיקוח נפש גשמי ושיקולים של חיים ומוות מורכעים ע''י פורקי עול כופרים אפיקורסים, עמי ארצות שממילא חשודים של שפיכות דמים כדאיתא בפסחים מט: כגון לפעמים מסכנים יהודים (חילים) כדי להציל מחבלים (כן כן, ולמופרסמות אי''צ ראיה) וכן לפעמים יש כל מיני מבצעים וכו' שאנחנו לא יודעים אם ע''פ התורה גם כך צריך להתנהג, לפעמים נכנסים רגלית לאיזה מקום, למרות שאפשר להפציץ מהאוויר - וע''פ רוב שיקולי הצבא אינם עיניניים... ויתכן למעשה שחלק מנופלי הצבא (הגשמיים) נפלו בגלל הצבא עצמו, כגון ע''י שיקולים מבצעיים כאלו ואחרים וכו' ויתכן שע''פ ההלכה לא כך היו צריכים לנהוג ואכמ''ל
וכמו שפעם התפאר א' מאנשי הצבא לשעבר שהוא סיכן את חייליו כדי להציל את המחבלים (משהו כזה, אינני זוכר בדיוק)
צודק לגמרי
 
חזור
חלק עליון