זה מה שרמזתי בסוגריים מהתוס' [שהעבירם בבת אחת], בלי להגיע ל'חבורה', אלא אומרים התוס' שאם העביר בנו אחד, כבר התחייב, ואז גם אם יעביר אח"כ כל בניו מה יפטרהו מהחיוב הקדום?זכורני (לא מצאתי מי כרגע), שאם מעביר בנו בחבורה מסויימת, ואח"כ הלך לחבורה אחרת והקריב שאר בניו, חייב סקילה, ורק היכא שהקריב כולם בחבורה אחת פטור.
אולי אם נולד לו תיכף ומיד עוד בןאיך יתכן מצב שבו אדם יעביר את כל ילדיו למולך [בבת אחת - ע' תוס'] - ואף על פי כן יתחייב סקילה!?
אולי אם נולד לו תיכף ומיד עוד בן
איך יתכן מצב שבו אדם יעביר את כל ילדיו למולך [בבת אחת - ע' תוס'] - ואף על פי כן יתחייב סקילה!?
אכן תשובה נכונה!אולי אם יש לו גם נכדים והוא העביר רק את בניו ולא את נכדיו?
אולי תסמן את התשובה כנכונה?אכן תשובה נכונה!
המנח"ח כותב שהיות ומה שכתוב זרעו - הכוונה לכל צאצאיו, נמצא שאם העביר כל בניו, אך יש לו עדיין נכדים כו' הרי ש"לא העביר כל זרעו" וממילא יתחייב מיתה!
איך עושים את זה?אולי תסמן את התשובה כנכונה?
הבנתי ממך שעם החץ כלפי מעלה אבל זה לא מעלה את התשובה למעלה כחידה שנפתרה. איך עושים את זה? זה רק מנהל?איך עושים את זה?
בנוסף לחץ אמור להיות לך כפתור וי ממתחתהבנתי ממך שעם החץ כלפי מעלה אבל זה לא מעלה את התשובה למעלה כחידה שנפתרה. איך עושים את זה? זה רק מנהל?
לפי"ז גם באופן הנ"ל יהיה הדין כך לתשומת לב הרב @משתוקק להביןאכן תשובה נכונה!
המנח"ח כותב שהיות ומה שכתוב זרעו - הכוונה לכל צאצאיו, נמצא שאם העביר כל בניו, אך יש לו עדיין נכדים כו' הרי ש"לא העביר כל זרעו" וממילא יתחייב מיתה!
אולי אם נולד לו תיכף ומיד עוד בן
איני יודע מה ההלכה בכזה אופן
אבל זה לא בבת אחת, כי אם נולד לפני שהעביר את השאר, אז יש אחד שלא העביר, ואם אחרי שהעביר את השאר, א"כ לא היה באותו זמן, כי אי אפשר לצמצםלפי"ז גם באופן הנ"ל יהיה הדין כך לתשומת לב הרב @משתוקק להבין
בני בנים הרי הם כבנים, נמצא שאם לא העביר נכדיו הרי הוא לא העביר בניו, ואם כן לשון החידה מטעה.אכן תשובה נכונה!
המנח"ח כותב שהיות ומה שכתוב זרעו - הכוונה לכל צאצאיו, נמצא שאם העביר כל בניו, אך יש לו עדיין נכדים כו' הרי ש"לא העביר כל זרעו" וממילא יתחייב מיתה!
יש ישיבות שמטעים את הבחור במבחן לקבלתו לישיבה הרבה יותר מזה בהסבר קושיית התוס' שכלל לא קיימת במציאות, אך בחידות ישנות יש לכאורה הרבה כגון דא... (נ"ל שגם בספר חידותיו של הגאון הבא"ח)בני בנים הרי הם כבנים, נמצא שאם לא העביר נכדיו הרי הוא לא העביר בניו, ואם כן לשון החידה מטעה.
מטעים בחורים במבחן? קשה לי להאמין שכך נוהגים. זה לא לבחון אלא להכשיל.יש ישיבות שמטעים את הבחור במבחן לקבלתו לישיבה הרבה יותר מזה בהסבר קושיית התוס' שכלל לא קיימת במציאות, אך בחידות ישנות יש לכאורה הרבה כגון דא... (נ"ל שגם בספר חידותיו של הגאון הבא"ח)
אולי עושים את זה כדי שיחוש טוב מעצמו, איזה חכם אני שקלטתי את הרעיון...מטעים בחורים במבחן? קשה לי להאמין שכך נוהגים. זה לא לבחון אלא להכשיל.
אפשר לבדוק את רמת הידע, ואת הכשרונות, אבל להטעות?