אכן תשובה נכונה! המשנה אומרת [מקוואות פ"ז מ"ג] שיין או מוחל פוסל את מימי המקוה כאשר נשתנה מראהו.
אומר המאירי, וכך פוסק הבית יוסף, ואכן - גם הש"ך אחריהם -
כשחלק ממי המקוה השתנו בעקבות נפילת מים או מוחל הפוסלים את המקוה אך יש 40 סאה שלא השתנו,
יכול לטבול ב-40 סאה שלא השתנו, אך אסור לו לטבול בחלק המקוה ששם נשתנה מראה המים.
תשובה נוספת:
הגמ' במסכת מכות דף ד.
"ואמר רב יהודה אמר רב חבית מליאה מים שנפלה לים הגדול הטובל שם לא עלתה לו טבילה חיישינן לשלשה לוגין שלא יהו במקום אחד" הרי לנו שיתכן שבים הגדול יהיה מקום מצד אחד שאפשר לטבול, ומקום מצד אחר - היכן שנפלו ג' לוגין מים שאובין - שאסור...
אכן תשובה נכונה! המשנה אומרת [מקוואות פ"ז מ"ג] שיין או מוחל פוסל את מימי המקוה כאשר נשתנה מראהו.
אומר המאירי, וכך פוסק הבית יוסף, ואכן - גם הש"ך אחריהם -
כשחלק ממי המקוה השתנו בעקבות נפילת מים או מוחל הפוסלים את המקוה אך יש 40 סאה שלא השתנו,
יכול לטבול ב-40 סאה שלא השתנו, אך אסור לו לטבול בחלק המקוה ששם נשתנה מראה המים.
תשובה נוספת:
הגמ' במסכת מכות דף ד.
"ואמר רב יהודה אמר רב חבית מליאה מים שנפלה לים הגדול הטובל שם לא עלתה לו טבילה חיישינן לשלשה לוגין שלא יהו במקום אחד" הרי לנו שיתכן שבים הגדול יהיה מקום מצד אחד שאפשר לטבול, ומקום מצד אחר - היכן שנפלו ג' לוגין מים שאובין - שאסור יהיה לטבול!
[כך אמנם פירש"י ופסק הרמב"ם, אך התוס' ועוד ראשונים מתקשים בזה - שיוכשרו המים מדין השקה? ולכן גורסים 'חבית מלאה יין'].
נוסיף כאן את דברים הרב @יצחק משען - לתשובות נכונות נוספות:
דוגמא נוספת שיש כלים בצד של המקווה שאסור לעמוד עליהם ולטבול
גם התשובה שכתבו כאן טיט הנרוק, יש כעי''ז שאסור לטבול בנמל שיש זפת
ועוד תשובה בזמן שרבו הנוטפין על הזוחלין שאסור לטבול במקום הנוטף
דוגמא נוספת שיש כלים בצד של המקווה שאסור לעמוד עליהם ולטבול
גם התשובה שכתבו כאן טיט הנרוק, יש כעי''ז שאסור לטבול בנמל שיש זפת
ועוד תשובה בזמן שרבו הנוטפין על הזוחלין שאסור לטבול במקום הנוסף
למעשה כשכתבתי - "בור שלם ללא חיבורים למקום אחר"
התכוונתי לשלול כל מצב שבו חילקו את המקוה בכל צורה שהיא, ולכן הדגשתי שהבור שלם ללא חיבורים למקום אחר כו'.