ידוע שהביאור הלכה מאריך בסימן תפט האם הוא מהתורה או מדרבנן והעיקר נראה שזה דרבנן והנפק''מ האם אפשר לספור בביה''ש והשו''ע כותב
ויש עוד נפק''מ שהלא במצוות דאוריתא צריך כוונה ובדרבנן מחלוקת ואם חבירו שואל אותו כמה ימים והוא עונה ואם ספירת העומר דרבנן הוא לא יוכל להמשיך עם ברכה כיון שעל צד שזה דרבנן א''צ כוונה ויצאת יד''ח.
ובמשנ''ב מבואר שיש עוד אופנים שיכול להמשיך לספור באופן שלא אמר היום וזה דבר מצוי שאומר את מספר הימים ולא אמר היום לא יצא יד''ח ובשער הציון מביא אחרונים שטוענים שכיון שחבירו שאל אותו כמה היום לעומר הוא ענה לו שכל וכל הרי ההיום של חבירו מועיל לו ויצא יד''ח ולא יוכל להמשיך ובאמת שדבר זה צ''ב שמה הקשר בין הדיבור של חבירו או לא ועכ''פ באופן שחבירו שאל אותו כמה בעומר בזה פשיטא שלא יצא ויכול להמשיך לספור בברכה.
וכן אם נמצאים בימים ושבועות וכאשר חבירו שואל אותו אומר לו רק את הימים בלי השבועות הרי זה ניכר מתוך התשובה שלא מתכוון לצאת יד''ח והרי זה כוונה הפכית
ויש עוד נפק''מ שהלא במצוות דאוריתא צריך כוונה ובדרבנן מחלוקת ואם חבירו שואל אותו כמה ימים והוא עונה ואם ספירת העומר דרבנן הוא לא יוכל להמשיך עם ברכה כיון שעל צד שזה דרבנן א''צ כוונה ויצאת יד''ח.
ובמשנ''ב מבואר שיש עוד אופנים שיכול להמשיך לספור באופן שלא אמר היום וזה דבר מצוי שאומר את מספר הימים ולא אמר היום לא יצא יד''ח ובשער הציון מביא אחרונים שטוענים שכיון שחבירו שאל אותו כמה היום לעומר הוא ענה לו שכל וכל הרי ההיום של חבירו מועיל לו ויצא יד''ח ולא יוכל להמשיך ובאמת שדבר זה צ''ב שמה הקשר בין הדיבור של חבירו או לא ועכ''פ באופן שחבירו שאל אותו כמה בעומר בזה פשיטא שלא יצא ויכול להמשיך לספור בברכה.
וכן אם נמצאים בימים ושבועות וכאשר חבירו שואל אותו אומר לו רק את הימים בלי השבועות הרי זה ניכר מתוך התשובה שלא מתכוון לצאת יד''ח והרי זה כוונה הפכית