• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

בחוקתיהם בנרות יום הולדת

ת"ח אחד כתב לי (יום שני ד' באב) כך:

וכתבתי לו על זה:

אחר כך שלחתי למייל שמופיע בילקוט יוסף והם העבירו ללשכת הראשון לציון שליט"א.
וכתבתי להם בזה הלשון:

אני מצרף את המכתב מה שהשיב לי הראשון לציון שליט"א
מחילה אין לי איך להוריד כרגע מה המסקנה?
 
בילקוט יוסף ארבע תעניות עמ' רלו סוף הערה ד', כתב שאין איסור של בחוקותיהם בהדלקת נרות ביום הולדת כמנין השנים, לפי הב"י דכל שיש טעם בדבר ואין בו פריצות, אין איסור.
איזה טעם יש בהדלקת נרות ולכבות אותם שנאמר שאין בזה איסור?
דעת הגרחק זצל שבמסיבת יום הולדת יש בחקתיהם
- הפרשה המחכימה
בפרשה שכתוב בה יום הולדת את פרעה

הרב מאזוז ועוד חולקים כי סו''ס יש תועלת בזה
כנראה ר''ל שמחה כמו שכתבו כאן החברים
 
סברת הרב גיאת מחודשת, אם מדליקים נרות כמספר השנים ומכבים אותם אבל לא בבת אחת, בגלל שמשנה רבע ממנהגם כבר יהיה מותר?
 
סברת הרב גיאת מחודשת, אם מדליקים נרות כמספר השנים ומכבים אותם אבל לא בבת אחת, בגלל שמשנה רבע ממנהגם כבר יהיה מותר?
לעיל הובאו דבריו שכותב להתיר אם מדליק בלא לכבות:
1747240978524.png
וגם בספר "שנות חיים" הנ"ל כתב: "דכיון שלא מכבה אינו מדמה לגוים".
אבל באמת מדבריו שכתב קודם לכן שהחוקת עולם כתב להתיר הדלקת הנרות בלא לכבותם בפעם אחת, יכול להישמע שהתיר לכבותם לא בפעם אחת.
אבל כפי הנראה האמת היא שהתיר להדליק בלי לכבות.
 
חזור
חלק עליון